Debussy-Busser: Kis szvit
Schumann-Alexander Schmalcz: Dalok (magyarországi bemutató)
- Abendlied, op. 85, No. 12
- Der Einsiedler, op. 83, No. 3
- Die Lotosblume, op. 25, No. 7
- Widmung, op. 25, No. 1
- Hör' ich das Liedchen klingen, op. 48, No. 10
Roussel: Kis szvit zenekarra, op. 39
Gounod: Kis szimfónia fúvós hangszerekre, op. 216
Schumann-Alexander Schmalcz: Dalok (magyarországi bemutató)
- Heimliches Verschwinden, op. 89, No. 2
- Liebesbotschaft, op. 36, No. 6
- Herzeleid, op. 107, No. 1
- Im Freien, op. 89, No. 5
Amikor egy eredetileg énekhangra és zongorára komponált dalt zenekari kísérettel látnak el, különleges átlényegülés zajlik le: a mű kamarazenei dimenziói szimfonikussá tágulnak, a zongorakíséret „fekete-fehér” akkordjai a vonós és fúvós hangzás változatos tónusaival telnek meg - mint amikor gyerekkorunkban színes ceruzáink életre keltették a kifestőkönyv képeit. Ez történik ezen az estén, amikor a Bázeli Kamarazenekar koncertjén a kiváló német bariton, Matthias Goerne előadásában Alexander Schmalcz zenekari átdolgozásában hangzanak fel Robert Schumann eredetileg zongorakíséretes dalai.
Izgalmas élményben lehet része a Müpa közönségének: a jelenlévők alig néhány nappal az ősbemutató után ismerhetik meg az átdolgozott dalokat friss, zenekari köntösükben. Ráadásul a tizenegy dal olyan fiktív ciklust alkot, amely szintén újdonság, korábban nem létezett. Az 1967-ben, Weimarban született Matthias Goerne korunk egyik legjelentősebb énekese, az operaszínpadon ugyanúgy, mint dalestek pódiumán. Olyan művészeknél tanult, mint Dietrich Fischer-Dieskau és Elisabeth Schwarzkopf, évtizedek óta a világ legjelentősebb hangversenytermei, operaházai és fesztiváljai látják vendégül. A Bázeli Kamarazenekar alapításának éve 1984, az együttes Paul Sacher híres Bázeli Kamarazenekarának tradícióit folytatja tovább, egyként ápolva a régi zene hagyományát és műsorán tartva a kortárs zene alkotásait. Az együttes a világ leghíresebb szólistáival és legjelentősebb karmestereivel koncertezik. Műsoruk a Schumann-dalok német fejezete mellett Charles Gounod, Claude Debussy és Albert Roussel zenéje felé fordulva a francia századfordulós repertoár pasztellszíneit keveri ki az előbbi komponista Kis szimfóniája, valamint az utóbbi két szerző Kis szvitjeinek előadásakor.