Bach: e-moll prelúdium, BWV 548
Buxtehude: d-moll passcaglia, BuxWV 161
Bach: Allein Gott in der Höh' sei Ehr' - korálelőjáték, BWV 662
Bruhns: G-dúr prelúdium
Bach: Allein Gott in der Höh' sei Ehr' - trió, BWV 664
Böhm: Vater unser im Himmelreich
Bach: e-moll fúga, BWV 548
Mendelssohn: VI. (d-moll) orgonaszonáta („Vater unser im Himmelreich”), op. 65, No. 6
Nielsen: Commotio, op. 58
Izgalmas sugallatokat tartalmazhat egy hangversenyprogram - csak tudni kell meghallani az előadó üzenetét. A dán orgonaművésznő műsorának első hét számában - az est nagy részében - lenyűgöző „kerekasztal-beszélgetés” tanúi lehetünk. Bach meghívja elődeit, hogy eszmecserét folytasson velük zenei témákról.
Hogy miről? Például arról, milyen egy prelúdium Bach szerint, és hogyan vélekedik a prelúdiumkomponálás szabályairól a Bachnál húsz esztendővel korábban született, dán-német Nicolaus Bruhns. Bach is írt passacagliát, nem is akármilyent: ezen a koncerten megkérdezi nagy elődjét, a nála fél évszázaddal idősebb, dán-német Dietrich Buxtehudét (akinek művészete jelentősen hatott is rá), hogy ő hogyan csinálta. És Buxtehude válaszol, mindjárt a műsor második számában. Szóba kerül még - hogyan maradhatna ki? - a korál: Bach mindjárt kettővel rukkol elő, egy korálelőjátékkal és egy korálra írt trióval, de a nála huszonnégy évvel idősebb Georg Böhm sem maradhat adós: ő is mutat egy korált, ráadásul jól ismert dallamra. Kié az utolsó szó? Bach egy pompás fúgával zárja a jeles társaság szakmai diskurzusát.
Bine Bryndorf dán orgonaművésznő 1987 és 1991 között Michael Radulescu és Gordon Murray növendéke volt a bécsi Zeneakadémián, később Bostonban William Porter, Párizsban Daniel Roth óráit látogatta. Innsbruckban, Bruges-ben és Odensében orgona-, Melkben és Koppenhágában kamarazenei versenyeken ért el dobogós helyezéseket. Jelentős szólókarriert futott be, tanított Bécsben, majd Koppenhágában, 1996 óta ugyanitt templomi orgonista. Műsorában többször találkozunk dán szerzőkkel - a záró szám, Carl Nielsen kompozíciója is ilyen.