Vivaldi: Esz-dúr szonáta 'A Szent Sírnál', RV 130
Vivaldi: h-moll sinfonia 'A Szent Sírnál', RV 169
Vivaldi: d-moll versenymű 2 oboára, RV 535
Händel: G-dúr passacaglia, op.5, No. 4
Händel: D-dúr Concerto grosso, op.6, No. 5
Leclair: C-dúr oboaverseny, op.7, No. 3
Első ránézésre azt hihetnénk, csupa egyszerű hangszeres mű szerepel a Concerto Armonico és vendégeik barokk estjén. A látszat azonban ezúttal is csal: a műsor Krisztus halálától egészen a feltámadásig ível. A Concerto Armonico Budapesthez két külföldi szólista társul. A svájci Emanuel Abbühl majdnem egy évtizeden át volt a London Symphony Orchestra szólóoboistája, a dél-koreai Seung-Eun Lee pedig Adelaide-ben töltött be hasonló pozíciót.
Vivaldi teljes életművében egyedülálló az a két rövid darab, amely A Szent Sírnál címet viseli, és egy liturgián kívüli vallásos eseményre készülhetett. Tele fájdalmat kifejező zenei gesztusokkal, egészen más világ ez, mint amit a virtuóz versenyművek szerzőjétől várnánk, míg a d-moll kétoboás concerto a „rőt pap” ismerős arcát mutatja meg. Derűsebb hangvétellel vezet tovább a G-dúr passacaille, egy tétel Händel op. 5-ös triószonátáiból. Ehhez a sorozathoz Händel - tőle cseppet sem szokatlan módon - túlnyomórészt korábbi műveiből merítette a zenei anyagot: a Passacaille eredetileg a Radamisto című operában szerepelt. Csakúgy, mint a triószonáták, Händel concerto grossói is a nagy olasz pályatárs, Arcangelo Corelli akkoriban divatos műfaji modelljét haladják meg. A D-dúr darab győzedelmes, fanfárszerű kezdete ismét Händel egy másik művéből, a Szent Cecília ünnepére írt ódából származik: „Kelj fel halottaidból!” A programot az ünnepelt 18. századi hegedűvirtuóz és kifinomult stílusú komponista, Jean-Marie Leclair („a francia Corelli”) egyik versenyműve kerekíti le.
A koncertet Artist Talk követi, amely koncertjeggyel ingyenesen látogatható.