Partenope: Ana Vieira Leite
Arsace: Hugh Cutting
Armindo: Alberto Miguélez Rouco
Emilio: Jacob Lawrence
Rosmira / Eurimene: Helen Charlston
Ormonte: Matthieu Walendzik
Vezényel: William Christie
Händel: Partenope, HWV 27 - félig szcenírozott előadás
Händel munkásságának két leginkább reprezentatív műfaja az opera és az oratórium. Ezekben tudott legközelebb kerülni a közönséghez, hiszen mindkettő középpontjában az énekhang áll, és mindkettőben mód nyílik arra, hogy a zeneszerző az érzelmekre, indulatokra hasson, fájdalmakat és örömöket, szeretetet és gyűlöletet: emberi sorsokat ábrázolva. A Partenope Händel ma is népszerű, rendszeresen játszott operáinak egyike, amelyet ezen az estén korunk egyik legjelentősebb régizenei műhelyének előadásában hallhatunk.
A darabot 1730 februárjában mutatták be a londoni King's Theatre-ben. Bár a Partenope az opera seria (a barokk „komoly opera”) szerkezetét és formavilágát követi, fontos, hogy sok benne a humor, zenéje pedig könnyed, s az időszámításunk előtti 7. században, Nápolyban játszódó cselekmény előzékenyen kínálja fel a közönségnek a szórakoztatás eszközeként mindig bevált - szerelmi és politikai - bonyodalmakat, valamint a nemek felcserélését: mindjárt az első felvonásban az álruhás Rosmira hercegnő Eurimene hercegnek adja ki magát. Az amerikaiból immár fél évszázada franciává lett William Christie az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb régizenei karmestere. Felfedező hajlamú művész, aki műveket és tehetséges előadókat egyaránt szívesen vesz pártfogásába. Műhelye, az 1979-ben alapított Les Arts Florissants e kettős törekvés jegyében mutat be évtizedek óta jobbnál jobb produkciókat. Az énekesgárda, mint legtöbbször, most is igényesen kiválasztott, ígéretes fiatalokból áll: a portugál szoprán, Ana Vieira Leite, a brit kontratenor, Hugh Cutting, spanyol szólamtársa, Alberto Miguélez Rouco, a brit mezzoszoprán, Helen Carlston és a többiek mind bizonyítottak már az elmúlt években.