km.: Seleljo Erzsébet (szaxofon), Razvaljajeva Anasztázia (hárfa)
Duo SeRa: Lenyomatok
Ida Gotkovsky: Eolienne, 1970
Virágh András Gábor: Waves, 2014
Pertti Jalaava: Triptyh for saxophone and harp, 2020
Horváth Márton Levente: Lithany, 2014
Erkki Sven Tüür: Prints, 1985
Claude Debussy: Children’s Corner, 1908 (részletek)
Seleljo Erzsébet és Razvaljajeva Anasztázia szaxofon-hárfa duójának ötlete egy koncert után született, ahol a két zeneakadémista doktorandusz először játszott együtt. A közös zenei élmény egyértelművé tette mindkét muzsikus számára, hogy egy hosszú távú együttműködés elé néznek. Bár a nem mindennapi hangszerpárosításra elsősorban 20. századi művek születtek, a 2012-ben SeRa néven alakult duó repertoárjában a reneszánsztól a romantikán át a nekik komponált kortárs zenéig minden műfaj megtalálható. A Lenyomatok című műsorösszeállításban a duónak komponált művek mellett megszólal egy eredeti szaxofon-hárfa kompozíció és két átirat is. Az egymástól különböző stílusú műveket egyfajta múltidézés, nosztalgikus hangulat köti össze.
Bár a Gyermekkuckó nem tartozik Debussy legradikálisabb művei közé, egészen biztosan az egyik legismertebb és legtöbbet játszott Debussy-kompozíció. A 20. századi francia zene emblematikus alakjának hatása az őt követő zeneszerzők megannyi generációjának munkásságában érzékelhető, így a ma 88 éves Ida Gotkovsky e műsorban elhangzó művében is. Erkki Sven Tüür talán a korunk legjelentősebb észt zeneszerzője Arvo Pärt mellett, fiatalkorában egy rock együttesben játszott, mielőtt teljesen a komponálás felé fordult. A Prints, vagyis Lenyomatok egy viszonylag korai műve, melyet eredetileg fuvolára és hárfára komponált, még leginkább az amerikai minimalizmus hatása alatt. A finn Pertti Jalaava a duónak ajánlott triptichonja is nosztalgikus hangvételű. A tételek címe – Szuhafői reggel, Aggteleki barlang, Gólyafészek – arról árulkodik, hogy az egészen friss, 2020-as mű a szerző magyarországi látogatásának emlékeihez kapcsolódik. A műsorban megszólaló, fiatal magyar zeneszerzők művei a duó felkérésére születtek. Horváth Márton Levente szaxofon-hárfa litániájában meg-megjelenő negyedhangok a közel-keleti zsolozsmázásra emlékeztetnek, Virágh András Gábor (Waves) kompozíciója pedig világosan mutatják, hogy mennyire sokféle lehet a kortárs zenész gondolkodása és művészi hitvallása.