Schubert: Margit a rokkánál, D. 118
Schubert: Téli utazás, D. 911 – 24. A kintornás
Schubert: Éjszaka és álmok, D. 827
Schumann: Asszonyszerelem, asszonysors, op. 42 – 7. Szívemre zárlak én
Farkas: Gyümölcskosár – 10. A tündér
Schröter: Huszonöt dal – 15. A rémkirály
Zelter: Rémkirály
Anselm Hüttenbrenner: 1. Rémkirály-keringő
Schubert: Rémkirály, D. 328
Schubert: Téli utazás, D. 911 – 24. A kintornás
Schubert: Éjszaka és álmok, D. 827
Schumann: Asszonyszerelem, asszonysors, op. 42 – 7. Szívemre zárlak én
Farkas: Gyümölcskosár – 10. A tündér
Schröter: Huszonöt dal – 15. A rémkirály
Zelter: Rémkirály
Anselm Hüttenbrenner: 1. Rémkirály-keringő
Schubert: Rémkirály, D. 328
Ortan Vivienne, Szeleczki Artúr (ének)
Alszászy Gábor, Rózsa Gábor (zongora)
Mesélő: Mona Dániel
Az ember, aki megreformálta a dalt. A szerző, aki úgy zenésítette meg a költők verseit, ahogy korábban senki. A kutató, aki kiemelte a zongorát szimpla kísérő szerepéből, és az énekes egyenrangú főszereplőtársává tette. Ő Franz Schubert, a romantika Bíró Lászlója, a Liszt-kukacok Akadémiája tavaszi évadának harmadik feltalálója. A márciusi matinén Mona Dániel zenetörténész a Zeneakadémia két fiatal, tehetséges énekes hallgatója és zongorakísérőik segítségével mutatja be, mennyi érzelem fér bele egy ének-zongora páros játékába, hogyan formál meg karaktereket és mesél történetet a zongora, és mit örökölt az utókor a dal műfajának schuberti újításaiból. Szerelem, vágtatás, gyász és minden, ami egy pszichológus asztalára kerülhet – tudta ez a Schubert, mi kell a Liszt-kukacok közönségének!
Jegyár: 2500 Ft