J. S. Bach–Liszt: Bevezetés és fúga az Ich hatte viel Bekümmernis című kantátából
Wolf–Reger: Mörike-dalok – 28. Gebet
Wolf–Reger: Spanisches Liederbuch – I. Geistliche Lieder: 3. Nun wandre, Maria, 4. Die ihr schwebet um diese Palmen
J. S. Bach–Liszt: Adagio a 4. (c-moll) hegedű-csembaló szonátából
Wolf–Reger: Spanisches Liederbuch – I. Geistliche Lieder: 5. Führ mich, Kind, nach Bethlehem!
Wolf–Reger: Mörike-dalok – 25. Schlafendes Jesuskind
Reger: Korálfantázia a „Szép fényes hajnalcsillag” kezdetű korálra, op. 40/1
SZÜNET
Wagner – Tomaž Sevšek: Wesendonck-dalok – 3. Im Treibhaus, 4. Schmerzen, 2. Stehe still!
Arnič: Koncertprelúdium orgonára, op. 9
Reger – Tomaž Sevšek: A reményhez, op. 124
Izgalmas, némileg szokatlan műsorral érkezik a Zeneakadémia Nagytermébe két nagyszerű muzsikus a szomszédos Szlovéniából. Tomaž Sevšek többek között Szathmáry Zsigmondnál tanult, a romantikus orgonazene kimagasló és elhivatott tolmácsolója, Barbara Kozelj mezzoszoprán pedig Fischer Ivánnal és más neves karmesterekkel adott nagy sikerű koncertjeiről nevezetes. Az elhangzó művek mögött felsejlik a 19-20. század fordulóján élt iskolateremtő orgonista óriás, Max Reger alakja, akinek két nagyszabású kompozíciója is megszólal: egy korálfantázia, valamint a Hölderlin költeményére készült, eredetileg zenekar-kíséretes dal. Az esten megszólal a 20. század legnagyobb szlovén zeneszerzőjének darabja, és Hugo Wolf csodálatos dalterméséből hallható egy csokorra való Reger átiratában. A műsor további különlegességének ígérkezik Wagner vibráló levegőjű szerelmi dalciklusa, valamint Bach eredetileg hegedűre készült, lenyűgöző variációsorozata.