Brahms: II. (B-dúr) zongoraverseny, op. 83
Debussy: Az elsüllyedt katedrális (Leopold Stokowski hangszerelése)
Debussy: A boldog sziget (Bernardino Molinari hangszerelése)
Bartók: A csodálatos mandarin, Sz. 73, BB 82 - szvit
Egy muzsikus, akinek véletlenül épp a zongora a hangszere: egyszerre szerényen és találóan így jellemzi magát a koncert szólistája, Pierre-Laurent Aimard. A francia zenei világ büszkesége, egyszersmind a huszadik századi és kortárs zene interpretációjának ikonikus alakja ezúttal Brahmsot játszik Keller András és a Concerto Budapest társaságában, a francia impresszionizmus és a magyar modernizmus hangzásvilágát pedig a hangverseny második részének zenekari művei fogják megidézni.
A Bachtól Kurtágig ívelő, vagyis páratlanul széles repertoárral rendelkező francia művész minden budapesti fellépése ünnep. Most azért is ígérkezik különlegesnek az este, mivel a világhírű pianista viszonylag ritkán szólaltatja meg fellépésein Brahms zongoraversenyeit. A magyar hangverseny-látogató számára nemcsak meghitten ismerős Brahms B-dúr koncertje, de egyúttal büszkeségre is okot ad ez a mű, hiszen első nyilvános megszólaltatására 1881-ben hazánkban, a pesti Vigadóban került sor - a zeneszerző szólójával.
A hangverseny második részét két nagyzenekarra alkalmazott Debussy-zongoramű nyitja, mindkét hangszerelést egy-egy kiváló múlt századi karmester, Leopold Stokowski és Bernardino Molinari készítette el. Bartók egyfelvonásos pantomimje Lengyel Menyhért szövege nyomán, 1918 és 1924 között készült, ám a Csodálatos mandarin forradalmi újszerűsége még sokáig megütközést váltott ki: a táncjáték 1926-os kölni ősbemutatóját követően például maga a polgármester, Konrad Adenauer tiltotta be a további előadásokat.
(Az eredetileg 2020. március 25-re meghirdetett koncert, új időpontban.)