David Deboor Canfield: Trio after Brahms (magyarországi bemutató)
Hamary András: Instinction Tales (magyarországi bemutató)
Johannes Brahms (arr. Seleljo Erzsébet): Kürttrió (szaxofon átirat ősbemutató)
Három nagyszabású mű, három magyarországi bemutató, három kivételesen sokoldalú művész közös műsorán. Ezt ígéri Seleljo Erzsébet, Seleljo Irén és Vlad Maistorovici koncertje, melyen szaxofonra, hegedűre és zongorára írt műveket ismertetnek meg a közönséggel. Nem mindennapi hangszerösszeállításuknak köszönhetően egészen új és zsigeri hangzásélményre számíthatnak mindazok, akik a Zene Háza ugyancsak nem mindennapi akusztikai terében meghallgatják őket.
Koncertjük alapötletét Deboor Canfield Trio after Brahms című darabja adta, melyet a szerző egy olyan sorozat részeként jelentetett meg, amelyben korábbi zeneszerzők stílusában hoz létre műveket olyan hangszerekre, melyekre maguk a kiválasztott szerzők sohasem komponáltak. Canfield hangról hangra semmit nem idéz Brahmstól, ugyanakkor zenéjében kétségtelenül felbukkannak olyan frázisok, akkordmenetek, amelyek Brahms műveiből ismerősek lehetnek. Ahogy a szerző fogalmazott: „Nem voltak és nincsenek is olyan illúzióim, hogy egy másik Brahms lennék, és semmiképp nem szerettem volna elnyomni a magam zenei hangját. Így ott hagytam a darabban a saját zenei ujjlenyomatomat.” A zongoristaként és karmesterként is ismert Hamary András zeneszerzőként a legváltozatosabb újzenei műfajokban komponál darabokat. Az ő zenei ujjlenyomatát most Extinction Tales című, 2009-ben komponált darabjából ismerheti meg a közönség. Végül Brahms Kürttriója hangzik el – szaxofonátiratban most először Magyarországon.
című darabja adta, melyet a szerző egy olyan sorozat részeként jelentetett meg, amelyben korábbi zeneszerzők stílusában hoz létre műveket olyan hangszerekre, melyekre maguk a kiválasztott szerzők sohasem komponáltak. Canfield hangról hangra semmit nem idéz Brahmstól, ugyanakkor zenéjében kétségtelenül felbukkannak olyan frázisok, akkordmenetek, amelyek Brahms műveiből ismerősek lehetnek. Ahogy a szerző fogalmazott: „Nem voltak és nincsenek is olyan illúzióim, hogy egy másik Brahms lennék, és semmiképp nem szerettem volna elnyomni a magam zenei hangját. Így ott hagytam a darabban a saját zenei ujjlenyomatomat.” A zongoristaként és karmesterként is ismert Hamary András zeneszerzőként a legváltozatosabb újzenei műfajokban komponál darabokat. Az ő zenei ujjlenyomatát most Extinction Tales című, 2009-ben komponált darabjából ismerheti meg a közönség. Végül Brahms Kürttriója hangzik el – szaxofonátiratban most először Magyarországon.