Km.: Klenyán Csaba, Perényi Miklós, Csalog Gábor, Kaczander Orsolya, Fenyő László, Keller András
Lera Auerbach: Prayer
Bach: Esz-dúr szvit No. 4.
Auerbach: Frozen Dreams
Bach: Zenei áldozat részletek
Aki hallotta már Klenyán Csabát kortárs szólóklarinét-darabot játszani, vagy aki emlékszik Perényi Miklós legendás Bach-szvit-előadásainak bármelyikére, tudja, hogy vasárnap délelőtt a Boldogasszony-kápolnában igazi csodának lehet fültanúja a közönség.
De vajon mi a titkuk? Hogyan lehet egyetlen hangszeren, kizárólag a levegőnket vagy a vonónkat használva koncertről koncertre, műről műre megújulni? A válasz valószínűleg spirituális szinten keresendő: a két előadó a zeneszerzők papjai. Ezúttal nemcsak interpretációjuk, de műsoruk is felér egy természetfelettivel való találkozással. Lera Auerbach Prayer című alkotása egy zsinagógabeli kántor énekére emlékeztető zenei imádság, amely a holokausztnak állít emléket. Bach csellószvitjei pedig program nélkül is isteni asszociációkat hívnak elő. A koncert második felében a Classicus Quartet előadásában kiderül, hogyan nyúl ma egy zeneszerző a tél témájához, valamint elhangzik a Musikalisches Opfer, Bach összegző, művészi agytornájának több tétele is Csalog Gábor, Kaczander Orsolya, Fenyő László és Keller András játékában.
--------------------------