Koncert

When The Music’s Over: Nóvé Soma/iamyank/Vangel Tibor re-imagine The Doors

Nemzeti Táncszínház (Nagyterem)
2024. október 10. (csütörtök) 20:30

Helyszín:

Nemzeti Táncszínház (Nagyterem)
1024 Budapest, Kis Rókus u. 16-20.

A huszadik század és azon belül a vad hatvanas évek egyik legikonikusabb és legnagyobb hatású zenekara volt a The Doors, élén Jim Morrison frontemberrel. A bohém énekes-költő és zenekara már-már földöntúli hatással volt generációjára és az utánuk érkezők életére egyaránt.


A When The Music’s Over névre hallgató trió nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy a Doors-életművet dolgozzák át a XXI. század hangjára. Nóvé Soma, iamyank és Vangel Tibor külön-külön már sokszor bizonyították képességeiket, így együtt azonban ez a műsor hozta őket össze. A pszichedelikus hatvanas évek és napjaink elektronikus hangzása találkozik a Margó Fesztiválon!


Nóvé Soma a magyar könnyűzenei underground egyik legfontosabb alkotója. Első zenekara, a Middlemist Red zászlóshajója volt a modern pszichedelikus rock hazánkba való beszivárgásának, zenei projektjei és szólóestjei pedig rendszeresen fellelhetők a fesztiválok és a koncerttermek programjában. 2012 óta öt formációval összesen 12 lemezt adott ki, legutóbb például a MORDÁI zenekarral. Pályafutásának egyik nagy érdeme, hogy anyazenekarával Magyarországon az elsők között csatlakoztak az ezredforduló utáni pszichedelikus és garázsrock-forradalomhoz, amellyel éveken át irányt mutattak a hazai könnyűzenében. Időközben Soma egyre-másra tűnt fel új formációkban is, hozzá köthető például a Samurai Drive, amely a pszichedelikus rockot némi elektronikával fűszerezi és a The Night Of The Vampire zenekar, amely sajátos hangzásvilággal viszi színpadra Nóvé kedvenc előadóinak dalait.


iamyank műfaji határokat feszegető zenei világa az elektronikától a komolyzenéig utaztat világokon át. Pályáját DJ szettekkel, remixekkel kezdte, majd 2013-ban jelent meg bemutatkozó EP-je Cold Summer címmel, amire a kezdetektől fogva a műfaji határok tágítása, átlépése volt a jellemző. Ezt követte a City of Nobody és a Lost Sounds EP, ez utóbbi egy játékhoz íródott, ami rangos nemzetközi díjakat zsebelt be. Első, kiforrott nagylemeze Hiraeth címmel 2016-ban jelent meg, ami azonnali sikert és széles ismertséget hozott neki, ekkor már szólóból Live Band felállással. Később felkérést kapott a Művészetek Völgye Fesztiváltól, hogy a nagyszínpadon, klasszikus nagyzenekarral adjon koncertet, korábban nekik fesztiválhimnuszt is írt Harcsa Veronikával közösen. A 2021-es évet egy különleges felvétellel indította, amivel az ikonikus váci Klavins Piano Manufaktúrától búcsúzott: az Una Notte egy éjjeli zongoradarab. Ez év júliusában rögzítették és meg is jelent a Sarah névre keresztelt Live Ensemble lemez is. 2022 év elején szinte előjelek nélkül egy teljesen új zenei világ bukkant fel: All Machines Will Fail néven, ezúttal már trió felállásban Mohácsi Matyival (basszus – Trillion, Grand Mexican Warlock) és Kocsis Mátéval (dobok – Ghostchant, ex-Idoru) készítették el az And We c. lemezt, melyhez a borítót Bartis Attila József Attila-díjas író, fotográfus képe adja. Második nagylemeze, a Láttam a jövőt meghalni 2022 novemberében jelent meg. Letaglózó, súlyos és felemelő.


Vangel Tibor a Sexepilben kezdte a nyolcvanas évek elején. A zenekar hat nagylemezt, egy remix-albumot és egy akusztikus EP-t jelentetett meg az évek során, miközben végigturnézták Európát és az Egyesült Államokat, olyanok társaságában, mint Björk, a Sonic Youth, vagy a Faith No More, olyan helyeken fellépve, mint a texasi SXSW vagy a New York-i CBGB. 2016-ban csatlakozott a Volkova Sisters zenekarhoz, majd annak megszűnése után a Berger Dalma vezette DB Armitage trióban folytatta. Ez utóbbi csapat 2022 decemberében debütált a Magyar Zene Házában.