Kalandra fel, vár rád az ABC küldetés. Hajózd át a nyílt óceánt a magánhangzók megmentéséért, fedezd fel a titkos szigetet, ahol a mássalhangzók partot értek, vágj keresztül a vad dzsungelen és engeszteld ki a sértődött y-t, de vigyázz, a szókalózok lesben állnak és zsákmányra vadásznak. A küldetés végére igazi hősi diadalokkal és megannyi új ismerettel gazdagodhatsz. Interaktív digitális színházi előadás általános iskolák 1-3. osztályos tanulói számára. Videó animáció tervező: Papp Zoltán Gábor Videó programozó: Drozda József Grafikus: Gulyás Győző Vizuális rendezőasszisztens: Kolostori Ráhel Videó animáció rendező: Kolostori Gábor Diák: Deák Demeter / Kuna Márk Károly
Kiss Judit Ágnes Babaróka-könyvei az utóbbi években hatalmas sikert arattak az óvodás gyerekek és szüleik körében. A mesék egy emberi tulajdonságokkal felruházott, hétköznapiságában is különleges rókacsalád mindennapjait dolgozzák fel. Főhősük, Babaróka a történet kezdetén hároméves, és éppen óvodába (vagy ahogy Rókáéknál mondani szokás: kölyökőrzőbe) készül. Milyen lesz egész nap a kölyökőrzőben lenni Mamaróka nélkül? Lesznek Babarókának barátai? Egyáltalán hogyan kell barátkozni? A bájos és humoros történetek mind egy-egy ismerős konfliktus és annak feloldása köré szerveződnek: szorongás az új társaságban, játék a nagyobbakkal, hiszti a boltban, családi súrlódások, költözés, kistestvér születése. A mese komolyan veszi a kisgyerekkor egyszerű és mégis bonyolult kérdéseit, miközben megmutatja, ahogy egy kisróka számára lassan kinyílik a világ.
A hűség fogalma, a zárt, hagyományos házasság eszméje elavult, túlhaladott, hagyjuk a régi, klasszikus, olasz “felszarvazást”, viselkedjünk modern, civilizált emberek módjára, véli Mambretti doktor Dario Fo fergeteges komédiájában, s egy napon zöld utat kap feleségétől, Antoniától:– Menj csak! Szabad a pálya, feküdj le azzal, akivel tetszik… Nekem ez nem megy! Megvagyok én így is… ha te semmiképp nem akarsz már velem lenni, hát akkor én inkább egyedül… Hidd el, nyugodt vagyok, semmi baj, elülök én szépen itthon…Csakugyan ilyen egyszerű lenne ez az egész, férfi és nő között? Újra lehet alkotni egy házasságot azzal, hogy kinyitják? Bizony, Mambrettiék hálószobája is huzatossá válik, hálószobatitkaikat viszont teregessék ki ők maguk estéről estére. Vajon bírják-e az iramot?
A gyermeki borzongás teljesen természetes dolog. A félelem mint sok más pozitív és negatív érzelem, egyszerűen az élethez tartozik. Tehát nem probléma, ha a gyerekek időnként bizonytalanok, bátortalanok. Ugyanakkor érdemes megmutatni nekik, mi az, amit le kell és le lehet győzni, és hogy a világ akkor teljes, ha ezekkel a félelmekkel együtt egyensúlyoznak benne.
Hősökre, példaképekre ma is szüksége van a fiataloknak. A nagy tettek, nagy érzelmek ma is megmozgatják a fantáziájukat.
2019-ben egy férfi egészen furcsa bűncselekményt követett el Újpesten. Elkezdett követni egy ____________ az Újpest-központ metrómegállótól egészen az _______________ utcáig, ahol hirtelen _____________ , mire a ____________ és _____________ a táskáját. A férfi _____________ a táskát és _____________ vele. Pár perccel később azonban valami történhetett benne, mert _____________________ ______________________ a ______________, majd konkrétan ???????. “Előadásunk ezt a különös történetet járja körül(belül). Két színész műfajokon és korokon átívelő kalandra indul, hogy választ találjanak arra az egyszerű kérdésre: mi történt tegnap este” "Összművészeti műfajmámor 1 óra 10 percben, ha nem vagyunk formában"
A különleges vizes technika igazi kuriózum a magyar cirkuszművészet történetében, ennek köszönhetően egy egyedülálló vízi cirkuszi show-t láthat a közönség Budapesten. Az ismerős porond hol fényjátékos szökőkúttá, hol csendes tóvá, hol háborgó tengerré változik át – így egészítve ki a fellépő művészek csodálatos produkcióit. Neon pillangókká változó levegőakrobaták, varázslatos illúziószámok, tréfás bohócok, a kupola alatt szárnyaló ara papagájok, mókás kutyaszám és megannyi csoda vár a Fővárosi Nagycirkuszban!
Madách Imre nagylélegzetű drámai költeménye a gimnazisták kötelező olvasmánya. A Kolibri Színház előadása nem csak őket, de a kicsivel fiatalabbakat és az idősebbeket is megszólítja.Az alkotók a szöveg hiteles tolmácsolása mellett arra törekszenek, hogy az újszerű színpadi megoldások, a digitális látványvilág és az interaktivitás révén minden korosztály maradandó élménnyel gazdagodjon, megtalálja a mű számára legfontosabb üzenetét. Lesznek, akiket a mű filozófiai rétege indít elmélyült gondolkodásra, míg másokat az újszerű látványvilág, a zene használata, vagy a színészi játék ragad magával. Lesz, aki az Évával, a színről színre egyre öregedő Ádámmal, vagy a Luciferrel átélt kalandokat, a megidézett történelmi korszakokat élvezi. Kihez az Úr, kihez az „ördög” érveiállnak majd közelebb. Lucifer is, az Úr is a teremtést és az embert szolgálja. Ha ezt elfogadjuk, megértjük, hogy a kétkedés a világ megismerésének éppen olyan fontos eszköze, mint a hit, a mese vagy a tudomány.Az interaktív történetmesélés és a digitális technológia új színházi lehetőségeit kutató PlayOn! nemzetközi együttműködés keretében létrejött előadásban a Kolibri Színház szinte teljes társulata részt vesz. Külön érdekessége az előadásnak, hogy Lucifer szerepét színházunk dramaturgja, Horváth Péter József Attila-díjas író játssza. Továbbá közreműködik: Alexics Rita, Farkas Éva, Megyes Melinda, Rácz Kármen, Rácz Kriszta, Abdulrachimzai Amina mv., Bósz Tamás (KIMI-Kolibri stúdiós) Digitális tervező: Kovács Ivó Videó: Albert Kinga
Aranyosi Péter:Tankmániás légpuska-tulajdonos, aki volt már akasztott ember is, persze csak viccből. Elszánt Diósgyőr-szurkoló, közönségszervező, a Rádiókabaré munkatársa, az Esti Showder dizájncenter-felelőse, poén-gyáros, a Wekerle-telep egyetlen rúdtánc-idomárja. Borostás tanárember, noha csak hallgatóként látott katedrát. Komolytalan családapa. A számítógépes stratégiai játékok és a stand-up fellépések olykor napokra is elszólítják a gyermekei mellől. Vele van az erő, de érzi, nem jelent jót halottas kocsival érkezni az APEH-be. A Kabinet Rt. buli- és tömegzenekar jobb keze, az ember, aki bosszút forral a saját édesanyja ellen.Dombóvári István:Falun született. Kisbabának olyan csúnya volt, hogy a szülei sokáig tanakodtak azon, hogy a gyerek helyett a nála sokkal jobban kinéző méhlepényt kellene hazavinni. Sokak szerint a mai napig nem lehet pontosan tudni hogyan is döntöttek végül a szülők. Ránézésre nem lehet megállapítani.Alacsony. Sokáig azt hitte, hogy ez az állapot változhat. Még egy OKJ-s Legyünk magasabbak tanfolyamot is elvégzett, de olyan magasan volt a tábla, hogy nem látta, így megbukott a vizsgán. Amorf. Hét évente testsúlyának felét leadja, majd újra felszedi. Ezzel mintegy híven demonstrálja a hét bő és a hét szűk esztendőt, amely már-már biblikus metafora.A szereplés számára terápia. Élvezi, hogy bámulhatja a nőket, akik az előadás alatt a zárt ajtók miatt nem tudnak tőle elmenekülni. Humora nehezen behatárolható, valahol a ne már és az inkább hagyd abba irányzatokat képviseli. Még nem olyan okos, hogy felérje ésszel, hogy mennyire buta. Valóra szeretné váltani az álmát. A forintját pedig euróra.
Az előadást négy szereplő játssza: két színész, egy hajléktalan aktivista és egy szociális munkás, aki szakértőként segít kiigazodni a sokak által alig ismert világban.
Ismerd meg a jövő humoristáit, vagy próbáld ki magad a színpadon egy ötperces anyaggal!A közönség dönt, hogy ki az est legjobb stand up komikusa. Az első három helyezett pénzdíjazásban részesül.A Humortechnikumot már évek óta megrendezzük a Budapest Gardenben. Eddig szezonális jelleggel léptek fel az amatőrök, 2022-től már egész évben várjuk a stand up comedy fellépőket. Minden alkalommal Open Mic. Az előadások remek szórakozást nyújtanak. Van, aki azért, mert nagyon jó és van, aki azért, mert nagyon...A tehetségkutatóinkon feltűnt fellépőink 8 éve szerepelnek a Comedy Centralon, a Showder Klubban és a Rádiókabaréban.Az előadásokon minden esetben egy rutinos Showderes arc is fellép, de bárki megjelenhet a TV-ből. Például Orosz Gyuri, Magyed, Bruti, Rekop Gyuri, Trabarna, Somogyi András, Maczkó Ádám, Redenczki Marcsi, Záhonyi-Ábel Dávid, Gajdos Zoltán, Valtner Mályki vagy Horváth Gábor.
II. József uralkodása idején Bécsben járunk, itt él és alkot Mozart.Az a Mozart, akit környezete kritizál, elutasít és bánt. Egyetlen embernél talál megértésre, csupán az udvari komponista, Antonio Salieri ismeri fel az ifjú zsenialitását. Shaffer drámaírói nagyságát dicséri, ahogy Salieri óvó szeretete Mozart zenéjének bűvöletében aljas féltékenységgé dagad, és már csak egy célja marad: megsemmisíteni az ifjú zsenit, és elsöpörni életművét. Zenészek: NÉMETH GÁBOR(HEGEDŰ), KÖRMENDI JOHANNA(HEGEDŰ), ZSÓTÉR ZSÓFIA, KALOCSAI ESZTER (BRÁCSA), AGÁRDI ESZTER(CSELLÓ) Táncosok: CZAKÓ GÁBOR, HORVÁTH ÁDÁM, PÁLFI GABRIELLA, TONHAIZER TÜNDE
„Egy gazdának kötelességei vannak, de te hagytál volna meghalni. Én nem vagyok rabszolga. Én szabad vagyok. De magányos vagyok. Minden teremtett lénynek van társa, minden madárnak az égen. Miért tagadod meg tőlem azt a vigaszt, amiben neked magadnak is részed lesz? Egy perce még lenyűgözött az értelmem, de most megkeményítetted a szíved. Semmi mást nem kérek, csak a szeretet lehetőségét!” Victor Frankenstein, a zseniális, becsvágyó ifjú tudós halott testekből élő testet, lélegző, érző, gondolkodó lényt alkot, de megretten saját művétől és eltaszítja magától. A Kreatúra egy gyermek ártatlan kíváncsiságával vág neki a világ felfedezésének, ám útja során csak rettegéssel, elutasítással, gyűlölettel találkozik. Ereje hatalmas, dühe kozmikus, magánya az elképzelhető legszörnyűbb magány, hisz senki nincs a világon, aki hozzá hasonlítana. Felkeresi hát teremtőjét, hogy alkosson neki társat... Mary Shelley 19. századi rémregénye a teremtés csodájának és felelősségének története, a teremtő és a teremtett lény örök egymásra utaltságának shakespeare-i mélységű tragédiája.
m.a.d.a.m. | Dalok a szobából. Az előadás alkotói, előadói (tánc, mozgás, zene, hang): Horváth Réka, Hrotkó Csenge, Lang Tímea, Nagy Enikő, Pálinkás Máté, Pekár Attila, Táibl EszterZeneszerző: Horváth RékaSzövegíró: Hrotkó Csenge, Horváth RékaKoreográfiák, rendezés: a Társulat "A hangokat a mozdulatok egészítik ki, a mozdulatokat a hangok és így alakulnak dalokká, melyek az elmúlt egy év alatt forrtak össze és különböző érzelmi állapotokat testesítenek meg. Az est egy akusztikus koncerttánc több szólamban."Hangszerek: gitár, ukulele, basszus gitár, zongora, fuvola, csörgők, női ének, csörgők
Az Időutazók Társulat előadása. Időutazás Budapest múltjába és találkozás egykor élt művészekkel. Humoros újrakezdések,heroikus döntések, tiltott szerelmek és szívszaggató menekülések elevenednek meg aszínpadon.Előadásunk elfeledett sorsokat, és motiváló újrakezdéseket mutat be a közönség számáracirkuszi formában, igaz történetek alapján. Célunk, hogy emléket állítsunk az egykor éltartistáknak, és betekintést adjunk Magyarország történelmébe. Történeteink 1860 és 2000között játszódnak Budapesten.Előadásunk során a közönség ráébredhet: bár nehézségek voltak és lesznek, a cirkuszmindig is kiutat jelentett.A darabot a humoros nyelvezete és előadásmódja lophatja a nézők szívébe. Minden történetegy cirkuszi számot rejt magában, így a közönség bűvész, emelő, levegőakrobatika,zsonglőr, gólyalábas partner-akrobatika és cirkuszi mix számokat láthat majd. Forgatókönyv: Zetelaki Réka Az Időutazók Társulat 2019-ben jött létre azzal a céllal, hogy cirkuszi formában állítson emléket a korabeli artistáknak. Azóta több helyszínen is felbukkant Magyarországon és külföldön különböző fesztiválokon.A Budapesti útikalauz időutazóknak című előadása most megújult formában várja a közönséget, először a Bethlen Téri Színházban.
Szabó Magda a világon a legismertebb modern magyar író, könyveit 43 nyelvre fordították le. Az életművét gondozó Európa Kiadó szerint „magyarabb és magyarságában európaibb szerzőt elképzelni sem lehetne.” Szabó Magda költőnek indult, regényeket a kényszerű hallgatás éveiben kezdett írni. Amikor első regényeivel közönség elé léphetett (Freskó, Az őz) már érett prózaíró, „nemcsak gazdag anyagú, igazmondó, aktuális, olvasmányos, hanem mindjárt bravúros” – írja róla Nemes Nagy Ágnes. Pályatársa, Jókai Anna, varázslónak tartja: „Szabó Magda, amikor ír, azt teszi az emberi világgal, amit csak akar. Mindent megkapott a varázslathoz: lenyűgöző nyelvi erőt, élmény-bőséget, és a szükséges – bár fegyelmezetten titkolt – szenvedést. (…) A bűvölő szöveg, mint folyondár, elfedi a régi kövek eredeti, kopott feliratait, valami mást, valami szokatlan-érdekeset sugallnak a már-már elfeledett tények, lett légyen az Trója pusztulása vagy egy öregasszony halála, vagy éppen meghatározó alakja nemzetünk történelmének. Szabó Magda parancsot ad a választott témának, és a téma engedelmesen a tolla alá hajlik. (…) Felépül, rögződik a lélekben a második valóság, ahogy a szuverén alkotó, Szabó Magda látja.” Az ajtó című regényét 1987-ben írta. A regényt megjelenése óta közel 40 nyelvre fordították le, alkotóját 2003-ban a francia Femina-díjjal tüntették ki, Szabó István 2012-ben filmet forgatott belőle Helen Mirren főszereplésével. A regényből készített adaptációkat sikerrel játsszák a színházak is. Az ajtó főhősét, Szeredás Emerencet, Júlia utcai otthona egykori bejárónőjéről, Szőke Juliannáról mintázta az író. Egy egyszerű, méltóságát őrző, élete borzalmait magába záró öregasszony és a sikeres művész, Szabados Magda szeretet-küzdelme mitikus mélységet nyer az önostorozó őszinteséggel feltárt történetben. „Én öltem meg Emerencet. Ezen az se módosít, hogy nem elpusztítani akartam, hanem megmenteni” – mondja regénybeli írónő, Szabados Magda. A hétköznapi látás számára meg nem mutatkozó lelki dimenziókat tár fel ez a nyomozás, amit a saját maga ellen indít az írónő és emeli Emerencet az emberi méltóság balladai hősnőjévé.
Négy vén totyakos groteszk keringője egy felvonásban – haláli vígjáték. Az Illúziók négy öreg története. Akik “igen furcsán élték le az életüket”. Ivan Viripajev drámája két idős házaspárról szól. Arról, hogy hogyan szerették, vagy nem szerették egymást, vagy a másikat.Arról, hogy mennyire voltak őszinték. Vagy mennyire nem.Arról, hogy mi a legfontosabb, amire az ember halála előtt gondol, mi az amit feltétlenül el kell mondania, mielőtt méltó módon távozna e világból.És hogy akárhonnan is nézzük, ez az egész súlyosnak hitt élet csak egy nagyon furcsa játék.A Helytelenek Társulat bábelőadás formájában dolgozta fel a darabot, ezzel is hangsúlytadva ennek a groteszk, furcsa kis "keringőnek", amit a négy öreg egymással lejt.
Ismerős a helyzet: valami végleg elveszett, és mielőtt végleges döntést hozna, egy utolsó kísérletképpen szakemberhez fordul a férfi és a nő.