Nemzetközi kortárstánc fesztivál a Bethlen Téri Színházban 2024 november 15-22.Igazi táncművészeti csemegét ígér az idén nulladik nappal induló Sissi Őszi Tánchét, vagyis a SŐT7 novemberben. A tánchét öt ország produkcióit mutatja be, festészeti és táncszakmai fotókiállítással is várja a nézőket. A nulladik napon pedig demonstráció keretében érkezik az EU Dance Hack, ami egy, a művészet és a technológia összefonódásából létrejövő, innovációt és fenntarthatóságot megcélzó projekt finn alapokkal, Budapestre hangolva.A nemzetközi táncélet fiatal tehetségeit és kuriózumait mutatja be 2024-ben a SŐT7, melyen horvát, német, magyar, lengyel és szlovén produkciókat is láthat a közönség. A Bethlen Téri Színház unikális szempontjai és a Közép-Európa Táncszínház brand-je szavatolja a meghívott, nemzetközi viszonylatban a kortárstánc élet javának számító produkciók minőségét. A szervezőkre jellemző modernitás, a városi élet lüktetését kiegyensúlyozó klasszikus alapok és a technológiai újításokra nyitott progresszív szemlélet iránt rajongók minden igénye kielégül, miközben megismerhetik a résztvevők nemzeti jellegzetességeit, egyedi ízlésvilágát. A helyi tehetségek felkarolásának jegyében pedig bemutatkozik a Bihari János Művészeti Iskola néptánc együttese.A színház előterében a fesztivál ideje alatt a SŐT7 tematikáját tükröző két képzőművészeti program, Dusa Gábor fotóművész: Kitekintés - Bausch-tól Vertigo-ig című kiállítása, illetve, Tóth Richárd festőművész festményei is láthatóak lesznek.
Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház - Jurányi Ház, november 23-29.
2024. november 23. és 29. között rendezi meg a Füge Produkció a család tematikájú fesztiváltrilógiájának utolsó részét a Jurányi Házban mindenGYEREK Fesztivál címmel, amelynek szervezésében a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány lesz a szakmai partner.Prózai darabtól kezdve báb- és táncelőadásig terjed a paletta. A műfaji sokszínűség mellett friss bemutató és vidéki színházak vendégjátékai is láthatók lesznek többek között a gyermekvédelem témájában, de beszédtémává emeljük a válás, a betegség, a kirekesztés, a veszteség, a gyermekkori traumák hatásait is nemcsak az előadásokban, hanem a kísérőprogramokban is.
,,Lépj be a gyermekkori élmények mélyebb világába a MindenGYEREK Fesztiválon, ahol a színdarabok a gyerekkor árnyaltabb, sokszor traumatikus oldalát tárják fel. Érzelmes, elgondolkodtató előadások várnak, amelyek a gyermeki lélek törékenységéről, a múlt sebezhetőségéről és a feldolgozás nehézségeiről szólnak. Ismerd meg ezeket a történeteket, amelyek mindannyiunkat érintenek. Mert mind voltunk gyerekek." Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány gyermekjogi tanácsadója
,,Az Anyacsak1 (2022) és a CSET (Család-Egyén-Társadalom, 2023) fesztiválok után most gyermek perspektívából elemezzük milyen hatással lehetnek a kisgyermekkori traumák, vélt vagy valós félelmek a felnőtté válás, emberi sorsok alakulására. A változatos színházi programok mellett beszélgetéseket is szervezünk a Hintalovon Alapítvány szakmai közreműködésével.Fontos szolgálati közlemény, hogy a színházjegyek vásárlásával Önök is támogathatják a gyermekeket! Kétféleképpen is:-a jegyek vásárlásakor lehetőség nyílik arra, hogy emelt áras belépő választásával támogassák a gyermekjogokat képviselő alapítvány hiánypótló munkáját.-és hogy a gyerekek se maradjanak színházi élmény nélkül, az előadások bevételének 50%-át felajánlva, a decemberi ünnepek alkalmával legnépszerűbb mesedarabjainkat visszük el hátrányos helyzetű falvak legkisebb lakóinak." Rozgonyi - Kulcsár Viktória
A FÜGE Produkció és a VÁDLI Alkalmi Színházi Társulás előadása.A Caligula helytartója a magyar drámairodalom egyik csúcspontja. Hazugság és igazság viszonyát boncolgatja, arra keresve a választ, hogyan maradhat meg embernek az ember, akár gyakorolja a hatalmat - akár, ha ki van téve a hatalmat gyakorlóknak. Becsületről, barátságról és hűségről szól. No meg árulásról és öncsalásról. Arról, hogy végre kell-e hajtani a parancsot bármilyen őrült is vagy mindent feláldozva szembeszállni véle. Áruló-e az, aki az emberségében leli meg hazáját, vagy eleve bukásra van ítélve."Látod ezután isJönnek őrültek és őrült helyzetek.Sosem lesz úgy, hogy ránk ne kényszerítsékLatorságuk a latrok, tébolyuk A tébolyultak - mert e nyomorult fajSajnos mindenre kényszeríthető.Csakhogy gondold meg: mentség is a kényszer,Míg főnököd van, van mentséged is." - mondják a darabban.De valamennyien tudjuk, hogy minden mentség öncsalás....A színházból és a telvízióból is ismert Szikszai Rémusz első színházi rendezésére készül. Fiatal kolozsvári színészként játszott Székely János remekművében, a darab azóta foglalkoztatja. A színészcsapatot az előadáshoz pedig sikerült a legkíválóbb erőből toboroznia.Színikritikusok Díjára jelölve - Legjobb Független Színházi Előadás kategóriában!
Egy viharos estén titokzatos idegen érkezik a mélyszegénységben élő falu kocsmájába. A nyomorban tengődő emberekben újraéled a remény, hogy vannak még igazi hősök. Mitől lesz valaki kivételes? Mit tesz az emberrel a hírnév? Milyen jövő vár egy magára hagyott közösségre? Synge darabja keserédes humorral, mély emberismerettel, végtelenül szerethető karakterekkel mesél szerelemről, rajongásról és az emberi kiszolgáltatottságról.
Helybéliek: Kóbor Balázs, Nánási Attila, Túrzai Zsombor, Szterhárszky László, Varga Nándor
A különös pár az élete delén járó mozgássérült arisztokrata és a külvárosi szegény negyedből való fiatalember őszinte barátságáról. A bőrszín nem számít? Mint közismert, az Életrevalók film megható története megtörtént eseményt dolgoz föl. Amikor a nagy múltú Pommery Pezsgőgyár ügyvezető igazgatója, Philippe Pozzo di Borgo 42 évesen, 1993-ban egy siklóernyős balesetben nyaktól lefelé megbénult, ettől fogva szembe kellett néznie a kirekesztettség és a tehetetlenség érzéseivel. Hasonlóan a bevándorló Abdelhez, akit viszont származása, szociális helyzete miatt vetett ki a társadalom magából. Philippe talán éppen ezért választja őt a sok-sok jelentkező közül ápolójának, vagy ahogy később nevezi: ördögi őrizőjének. Felfedezi a látszólag ellentétes helyzetük közti hasonlóságot. És éppen ezért lehet tanulságos Magyarországon is ez a történet, ahol napjainkban egyre erősebb a társadalom szétszakadása, a szegények és gazdagok közti ellentét...
Sheffield. Két munkanélküli darukezelő csodálatos tervet eszel ki: férfisztriptízzel keresnek pénzt, hogy kisiklott életüket helyrehozzák. Elragadó, megindító történet a bolondos szervezésről, melynek végén összeáll a csapat. "Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad - alul semmi!"A legendás film színpadi változatának magyarországi ősbemutatója.
Valamint: Ikotics Milán, Kálmán János, Mohr Vivien / Szegezdi Dorka / Rozmán Dóra, Istvánov Alexandra
Liliom, a „szerethető csirkefogó”. Liliom, a „külvárosi hintáslegény”. Liliom, a „kallódó életművész”. A „proletár”. Az „áldozat”. Az „asszonyverő”… Molnár Ferenc talán legjobb színdarabja számtalan értelmezésben került már bemutatásra.
Kovalik Balázs rendezése most darabokra szedi és új formában rakja össze a jól ismert történetet. Az építőkockákból egy „művész” (színész) ellentmondásos életpályája rajzolódik ki, egy művészé, akinek az ő szeretett Julija hiába kínálja fel a normális élet lehetőségét. Az út a reménytől a kitaszítottságon keresztül a kétségbeesett halálig vezet, sőt – ironikus módon –, még azon is túl.
„Egyáltalán, ha őszinték vagyunk, semmi egyebet nem tehetünk, mint hogy megöljük magunkat. Mivel azonban nem öljük meg magunkat, mert mégiscsak élni akarunk, színházat írunk és színházat játszunk. Ez a legabszurdabb és leghazugabb dolog a világon.” (Thomas Bernhard)
Müpa - Fesztivál Színház, november 3., 15:00, 19:00
A Carmina Burana megkerülhetetlen téma, nagy feladat, mégis vonzó kihívás egy koreográfusi pályán, mely előbb-utóbb bevonzza az alkotót. Orff kompozíciója egy magasabb régióba emeli a középkori diákdalokat. A zene magasztossága ihletet ad egy koreográfusi vallomásra. Az alkotó motiváló ereje az önsorsrontó és elgépiesedett világunk miatt érzett aggodalma az emberiségért, az emberségünkért, az erkölcsi megmaradásunkért, a lelki üdvünkért. Egyben az élet szentségét ünnepli, megcsillantva a reményt egy jobb jövőre.
Vincze Balázs művészeti vezető, rendező-koreográfus jól ismeri a pécsi közönség, ill. a polgári színházi hagyományokat kedvelő táncrajongók ízlését, kiválóan alkalmaz táncszínpadra ismert és közkedvelt irodalmi klasszikusokat. Nagyszerű arányérzékkel teszi követhetővé a cselekményt a tánc nyelvén. Klasszikus alapokra épülő kortárs koreográfiája különleges és látványos, szakmailag magas színvonalú, mégis befogadható és közönségbarát. Vincze koreográfiáit mindig a társulat inspirálja, rendszerint a karakterekből indul ki. A Pécsi Balett táncművészeinek karakterábrázoló képessége és előadóművészi tehetsége teszi egyedivé és sajátossá a társulat minden produkcióját. Ez a siker kulcsa, melynek eredményeként Vincze koreográfiáit folyamatos telt házakkal játsszák a Pécsi Nemzeti Színházban és a Nemzeti Táncszínház által szervezett budapesti helyszíneken, országszerte és külföldön egyaránt.
Közreműködik:: Bozsányi Liliána, Frank Edina, Kis Jana Luca, Kócsy Mónika, Nagy Írisz Harangozó-díjas, Rónaki Nina, Szécsi Theodóra, Balogh Csongor, Erdélyi Zsombor, Molnár Zsolt Harangozó-díjas,José Blasco Pastor, Rayco Lecuona Suárez, Szabó Márton, Szendrői Bence, Varga Máté
Szigligeti Ede az 1848/49-es forradalom és szabadságharc leverése utáni megfáradt, csalódott hangulatban mindössze két délután alatt írta meg a magyar drámairodalom legtöbbet játszott komédiáját. Közel két évszázada ad reményt és erőt „e rút világban” Liliomfi és Mariska minden ukázt felülíró szerelme, Szellemfi játékkedve és a teátristák fantáziája.A fiatal alkotóhármas által jegyzett vígszínházi változat megtartva az eredeti mű báját, nevetésből nevetésbe ejtve ébreszt rá minket a játék, a barátság és a szerelem fontosságára.
Közreműködik: a Csángálló zenekar
Egy különös reptéren várakozik Jerome Angust, mivel járatának indulását későbbre halasztották. Megszólítja őt egy titokzatos, provokatívan viselkedő idegen, aki Textor Texelként mutatkozik be - és a két férfi között abszurd beszélgetés bontakozik ki. A kezdetben felszínes, értelmetlen párbeszéd egyre váratlanabb fordulatokat vesz, míg végül kegyetlen végkifejletbe torkollik. A fekete humorral átitatott, metafizikai kérdéseket is boncolgató dialógus detektívtörténetként hozza felszínre a sötét múltat…
Az előadást Amélie Nothomb belga írónő azonos című regénye nyomán Ilja Bocsarnyikovsz állította színpadra.
’Az összes gondolkodó, érző lény közöttLegeslegnyomorultabbak mi, nők vagyunk.’
Mitől izgalmas a Médeia történet most? Kicsoda Médeia? Ki ez a nő? Kegyetlen gyilkos vagy egy elképesztően okos, a férfi uralta világban kiválóan eligazodó asszony? Az erős nő archetípusa. De mi az erő? A Média név jelentése: férfiasság. A férfi hősök útját járatja vele a szerző, kinek sajátja az emberismeret, a mágia, a nyers őszinteség és a női és férfi szerepekben történő tökéletes eligazodás. Médeia ’játszik’, egy tökéletes bosszútervet hajt végre vagy percről – percre dönt? Iaszón a feleségét eláruló vagy csak egy életét új alapokra helyező, az erős nő fogságából szabadulni akaró férfi, antihős? A hős, aki megszerezte az aranygyapjút Peliasznak, végrehajtotta a lehetetlen küldetést, természetesen, Médeia nélkülözhetetlen segítségével. Szerette valaha Médeiát vagy csak elfogadta a nő rajongását és élvezte az ezzel járó dicsőséget és hatalmat?
Ez az előadás nem szokványos módon közelít az ismert történethez, új kérdéseket generál a nézőkben és a játszókban is. Irányokat ad és mérhetetlen női erőt közvetít. Az előadás rítus és beavatás.
Truman Capote amerikai író Álom luxuskivitelben című kisregénye 1958-ban jelent meg, majd pár évvel később, a filmváltozatot is bemutatták; Audrey Hepburn alakítása nyomán a főszereplő Holly Golightly figurája ikonikus nőalakká vált. A fülledt-züllött New Yorkban a szerencséjét és önmagát kereső naivan bájos, dörzsölt és varázslatos lány, aki maga a féktelen szabadság, aki nem tartozik senkihez, egy nap talán megtalálja azt, akihez tartozhat. Addig pedig issza a koktélokat és tördeli a férfiszíveket. Elsősorban Fredét, a pályakezdő íróét, aki kitartóan és odaadóan igyekszik megszelídítenie ezt a megzabolázhatatlant tüneményt. A Radnóti Színház őszi bemutatójában Sodró Eliza és Rusznák András játssza a főszerepet, az előadást Valló Péter rendezi.
Mivel jár, ha az ember belevág a felnőtt életbe?
És ha már belevágott, ehhez feltétlen szükség van-e társra?
Mi történik akkor, ha ez a társ retteg az elköteleződéstől?
Hogyan lehet elengedni a kezét valakinek, aki eddig teljesen ránk volt utalva?
Ha létezik tűz és víz, akkor az egészen biztosan Don Baker és Jill Tanner. Mégsem választja el őket sok egymástól: csupán a new york-i albérletük között lévő papírvékony fal. A jómódú családból származó Don anyja fullasztó szeretete elől menekül az önállóságba, a forgószél természetű Jill pedig a színésznővé válás rögös útján indul el. Jill és Don találkozása nem várt meglepetést tartogat és a két fiatal között kapcsolat szövődik. Méghozzá olyan viharos gyorsasággal, hogy az nem csak Don váratlanul betoppanó anyját lepi meg, de magát a két fiatalt is. Az együtt töltött néhány óra mindhárom szereplő életét gyökeresen átformálja, hiszen választ kell adniuk számos sürgető kérdésre.
Szegény asszony kis kakasa a szemétdombon kapirgál. Teszi is ezt naphosszat, de szinte semmit nem talál. Egy nap aztán rákacsint a szerencse és megcsillan a domb tetején egy gyémánt félkrajcár! Örült volna a kis kakas és még jobban a gazdasszonya, ha nem akkor jár éppen arra az a kapzsi török császár. El is vette a félkrajcárt és gúnyosan kinevette a kakaskát. Mi az igazság? A gyémánt félkrajcár a kis kakasnak jár! A kis kakas a császárral bátran szembeszáll és ha a gyerekek is segítenek, talán megörvendeztetheti az ő gazdasszonyát...Szereplők: A kiskakas, a gazdasszonya, a török császár, a szolga és a gyerekek
Bizonyára ismeritek az indián hercegnő és John kapitány szerelmének történetét. De azt vajon tudtátok-e, hogy Pocahontas valóban létezett?Egy 400 évvel ezelőtt élt indián törzs főnökének legkedvesebb lánya volt. Amikor találkozott egy európai tengerésszel, tulajdonképpen két világ találkozott egymással.Az indiánok hite szerint minden élőlénynek egyformán helye van a világban, és mindegyik ugyanolyan fontos része a teremtésnek. Ruhájukon a számtalan rojt mind egy-egy teremtményt jelképez, így amikor az indián táncolni kezd, vele táncol a mindenség. A tengerészkapitány világában ezzel szemben az ember a természet ura, a fehér ember pedig minden más bőrszínű lény felett uralkodhat, hiszen most is éppen azért jött ide, hogy elvegye az indiánok földjét…Hogy ez a két fiatal hogyan tudja megbékíteni saját népét, hogyan érteti meg velük, hogy ha egymást segítik, mindannyian csak gazdagodhatnak, hiszen van mit tanulniuk a másiktól – nos, erről szól ez a gyönyörű mese.Mi most csodaszép zenével és tánccal mutatjuk meg nektek, és egy nagyon aranyos kicsi lénnyel is találkozhattok, ha eljöttök hozzánk!
Kolibri Fészek, október 27., november 3., 9:30, 11:00, október 28., 30., 10:30
A Kolibri Fészek előadása egy kalandos éven át követi Bogyó, a csigafiú és Babóca, a katicalány barátságának fordulatos állomásait. Bogyó és Babóca mellett megelevenedik Bartos Erika kisállatok által benépesített mini-univerzumának többi szereplője is: Vendel, a minden lében kanál szarvasbogárfiú, Ugri, a hiperaktív szöcskelány, Gömbi, a kis krumplibogár, Szellő, a királylányos szitakötőkislány, és még sokan mások!A kultikus mesesorozat történetei most először láthatók színpadon. Kalandra fel!Az előadást 3-5 éveseknek ajánlják.
A Malackák élete ilyen: játék, móka, kacagás! Ebbe senki nem szól bele! ...vagy mégis? Bizony-bizony, néha megkeseríti életüket a furmányos és ostoba Vicces Farkas. Más sem jár a fejében, csak a malacvacsora! Röfi, Refi és Rufi segítséget kér, méghozzá nem mástól, mint a Nagybölcsességű Vezércsigától! Segít? Nem segít? Nem csak ezen múlik a Malackák élete!
Szereplők: Röfi, Rufi, Refi, Vicces Farkas és a Nagybölcsességű Vezércsiga
Ki tudja, hogy kitől örökölte az a gyerek az eszét, a szépségét? Kire ütött, amikor csak a baj van vele már megint? És vajon mi jár egy kiskamasz fejében? Janikovszky Éva humorral megírt könyvei segítenek megérteni gyerekeinket, akikkel közben együtt nevethetünk a világ igen fontos dolgain.Janikovszky Éva eddig színpadon soha be nem mutatott könyvei alapján, először színpadon: születéstől kiskamaszkorig az élet minden nyűge. A színpadra állított írások laza szövete betekintést enged gyermekeink mindennapjaiba, az író jellegzetes iróniájával átszőve.Az előadást 6-7 éves kortól ajánljuk 107 éves korig!
Az életről, a halálról és más démonokról.
Ha jobb betegnek lennem,
Adj erőt betegnek lennem!
Ha jobb felépülnöm,
Adj erőt felépülnöm!
Ha jobb meghalnom,
Adj erőt meghalnom!
/ Jonge Mingyur Rinpocse /
Az ember éli hétköznapi életét, aztán egy átlagos napon minden megváltozik. Egy kis elektromos kisülés az agyban, és az ember ettől a naptól kezdve többé már nem akárki, hanem a beteg. Az élet hirtelen megkérdőjeleződik, a halál félelmetes közelségbe kerül. A beteg pedig beteg életének legnagyobb harcát vívja a betegségével, a világgal, múltjával, jelenével, önmagával.
A beteg szerint minden nap tökéletes, amíg az élet örömei vannak túlsúlyban. De amikor eljön a tökéletlen napok korszaka, akkor egyre többet gondol arra, hogy talán egyszer majd jó lenne megnyomni azt a bizonyos piros gombot. Nem biztos, hogy ez lesz a megoldás, de nagyon nem mindegy, hogy… hogy… hogy egyáltalán van-e erre lehetőség. Elvi. Gyakorlati. Lehetőség. Mert mi marad az emberből, amikor már a sza-vak ki-mon-dá-sa is n-e-h-é-z? Amikor már a legapróbb dolgokban is segítséget kell kérni. Amikor a saját testébe való bezártság elvágja az értelmes élet lehetőségétől. Amikor a kiszolgáltatottság ElViSeLhEtEtLeNnÉ válik. Amkr elfgy a lvgő. Amkor meg. Amkor meg. Megszűnik az embri méltós…Akor mr nncs ms csk a … nmgnkb vl bzrtsg… bzzz… rt… sg…
..
.
Karsai Dániel 47 éves alkotmányjogász. Ügyvédi irodája jogi képviseletet nyújt Strasbourgban, az Alkotmánybíróság előtt, valamint személyiségi jogi és munkajogi perekben. Karsai fekete öves jujitsu-s, kétszer teljesítette az Országos Kéktúrát, járt 5467 méteres magasságban az Annapurnán. 2022. augusztusában diagnosztizálták gyógyíthatatlan ALS betegséggel. Azóta küzd az életvégi döntési jog magyarországi elismeréséért. Betegségét a nyilvánosság előtt viseli, nyíltan kezeli állapota változását, romlását, gondolatait nyilvános Facebook posztokban, a POST MORTEM sorozatban teszi közzé. 2023-ban az RTL nézői, A Magyar Hang és a HVG olvasói is az év emberének választották.
“Színdarabot csinálni valahogy régi álmom volt, mert szép, kreatív dolog. De eddig hiányzott a drámám hozzá. Most megvan. Én bányászom a nyersanyagot, de a végső formáját az alkotótársaim fogják megadni, amíg lehet, az én közreműködésemmel. Elfogadom, ha esetleg én már nem látom az előadást. Nagyon szeretném, de ebben a játékban nem a győzelem, a részvétela fontos.”
/Karsai Dániel/
Írók – Karsai Dániel, Szenteczki Zita, Bíró Bence
VIII. Henrik az angol történelem talán egyik legkülönösebb szereplője, aki nemcsak szélsőséges tetteinek lenyomatát hagyta az utókorra, hanem hat házasságának legendáját is.
Hat feleség, hat különböző személyiség, hat rendhagyó életút. Mégis mindannyian ugyanazt a férfit választották, és kettejük kivételével nem élték túl (...a férjüket).
A SIX ezeket a rendkívüli történeteket idézi meg a koncertmusical szokatlan, ám annál kirobbanóbb formájában. A hat királyné fergeteges popdívaként születik újjá és megindul az (ének)verseny a legkirályibb királynő címért. Magával ragadó, pezsgő zeneszámok váltják egymást, különféle zenei stílusok feszülnek egymásnak, női zenekari kísérettel.
A vállalkozó szellemű nézőink ezúttal nemcsak a nézőtérről figyelhetik az eseményeket, hanem helyet foglalhatnak a színpadon, azaz a trónteremben is.
A SIX 2020-ban elnyert három Drama Desk és két Tony-díjat. Öt kategóriában jelölték a Laurence Olivier-díjra, illetve a Legjobb új musical album kategória Grammy-díjára.
Korrepetítor: Asztalos Rita, Bóna Ili, Felszegi DalmaA koreográfus kreatív asszisztense: Farkas AmátaKoreográfus asszisztens: Végh Katalin MáriaA rendező munkatársa: Vaszilenko Eugenia.
Közreműködik: a Madách Színház zenekara
"Egyikünk sem tökéletes, és bizony mindannyiunknak vannak titkai... Nem vagyunk hibátlanok... De a valóság józan fanatikusai vagyunk, és a jó kompromisszumok robotosai." Pánczél GyörgyA VIT, a Tolbuchin és Lenin körút, a Traubi szóda vagy a kocka Lada hallatán sokan talán nosztalgikusan gondolnak a korszak Budapestjére. Egy akkori táncházról, Ki mit tudról szóló felvétel láttán, elvarázsol, ugyanakkor megmosolyogtat az alulvilágított, monokróm, lelkes naivitás. De Pintérnél ne számítsunk andalító nosztalgiára! A kíméletlen pontossággal elmesélt történetet látva hol összeszorul a gyomrunk, hol könnyezve nevetünk, miközben a népzene és a kor underground muzsikája szól. Fontos, de mindig is került és "titkosított" témát feszeget és dolgoz fel ezúttal a társulat: az ügynöktémát.
Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház, november 4., 20:00
2015. október 21-én mutatja be az Orlai Produkció a Fügével közösen az Egyasszony című darabot Tenki Réka előadásában a Jurányi Inkubátorházban. A darabot a nagysikerű Pétefy-Novák Éva által írt blogból, majd a nemrég megjelent könyvből jött létre, amelyet Tasnádi István alkalmazott színpadra. Az előadást Paczolay Béla rendezi.Péterfy-Novák Éva majd minden orvostól azt a diagnózist kapta, hogy kislánya a születés során vált súlyosan mentálisan sérültté. A kislány hét évvel élte túl a diagnózist, édesanyja pedig harminc évvel a történtek után döntött úgy, hogy blogbejegyzésekben megírja együtt töltött éveiket. A megrázó őszinteségű blogból könyv született, a könyvből pedig színházi előadás. Mácsai Pál a könyvről ezt nyilatkozta: "Minden élet impozáns, ha őszintén mesélik el. Ez a könyv hű tükre a valóságnak. Se letenni, se elfelejteni nem lehet."Az Egyasszony igaz történet az élet fájdalmas titkairól, amelyekről nem szokás beszélni. Tragikus és egyben felemelő példázat, melynek különlegessége, hogy bár a rettenetet beszéli el, mégis rendíthetetlen életöröm sugárzik belőle.
Anne váratlanul beállít a volt férjéhez, Pierre-hez azzal, hogy valami gond van kamaszfiukkal, Nicolasszal. Pierre megígéri, hogy segít. Nicolas átköltözik hozzá és új családjához. Csakhogy ebben a tipikus modern, elfoglalt, jómódú patchwork családban senkinek sincs...
Hajnóczy Péter kisregényének hőse de facto szarban van. Egy olyan országban él, ahol ebben semmi meglepő nincs. Természetes dolog. Művelt emberek salakot lapátolnak, mások érettségi nélkül jól élnek, a táncdalok vidám egyetértésben nyugtatják a szíveket,...
Háború van. Egy nő menekül karjában egy csecsemővel. Katonák üldözik őket, a gyereket keresik. Meg fognak menekülni? Talán segít rajtuk valaki. Hátha befogadják őket, hiszen háborús menekültek… Ki ez a gyerek, aki után hajtóvadászat folyik? Ki az anyja? Az, aki menekítette,...
Shakespeare vérbő komédiájának főszereplője Falstaff, a korhely lovag, kinek az a terve, hogy elcsábítsa Windsor városának két gazdag asszonyát, és kiürítse a férjeik pénztárcáját. Ám az asszonyokat sem ejtették a fejük lágyára...
Három néző előadás után a Fém Színházban ragad. Eltöltenek együtt egy éjszakát, találkoznak a színház szellemével, összezördülnek, majd egymásra hangolódnak, s rájönnek, mi hiányzik az életükből. Egyiknek az erős hit, másiknak a nemzeti...
A bezártság, a szabályok által gúzsba kötött élet és a szabadságra, a kiteljesedésre vágyakozás közötti feszültség Federico García Lorca utolsó, mesterien kidolgozott drámájának alapvető motívuma. A mű rávilágít a női...
Hétvégére eladó jegyeim ifjúsági és zenés darabokra!
Fehér farkasok
júl. 10. 10:32
Eladó két jegy a holnap esti Az Őrült Nők Ketrece című előadásra az Átrium Színházba (utolsó előadás ezen a helyszínen), az Erkély jobb 3. sor 2-3. szék. Ára: 15 590 Ft/db....
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!