Malte paranoiás szkizofrén. "A libido fejlődésében zavar következik be, a libido az Egót szállja meg és az Ego ily módon grandiózus fontosságra tesz szert. Nem alakulhatnak ki érzelmi és szeretetkapcsolatok. A kapcsolatiság elrettentő, taszító és fenyegető...ugyanakkor a téveszmeképződés kisérlet a világ jelentéssel való felruházására." (Tringer László) Rainer Maria Rilke írásából, Görgrey Gábor fordításának felhasználásával színpadra alkalmazta és rendezte: Lábán Katalin
Egy árva gyermekekből álló csapat és egy rendkívüli felnőtt, egy nemes lelkű művész a háború sújtotta Magyarországon. Varázslatos történet hűségről, bátorságról, barátságról és emberségről az embertelenségben.
Beliczai Balázs: Magyarország egyik piacvezető stand-up komikusa. Mindig ügyfélorientált, közönségcentrikus. A szektor legdinamikusabban fejlődő szereplőjeként a prémium minőség elkötelezettje. Tavaly az utolsó negyedévben már 88%-kal volt poénosabb! Előadóművészi portfóliójában viccek, paródiák, zenés gegek. Szókimondó humorista: számára nem léteznek tabu témák, kivéve a kakilást. Tapasztalat és tudás ötvöződik kulturált produkcióiban, a legtrágárabb szavak közül pedig sose hagyná el a száját a ***. A humor sugárhajtású atombombája, aki nem ismer lehetetlent, ha jól megfizetik. Sikerének titka a folyamatos fejlesztés és nyitottság - egy szóval: ***jó! :) Dombóvári István: Falun született. Kisbabának olyan csúnya volt, hogy a szülei sokáig tanakodtak azon, hogy a gyerek helyett a nála sokkal jobban kinéző méhlepényt kellene hazavinni. Sokak szerint a mai napig nem lehet pontosan tudni hogyan is döntöttek végül a szülők. Ránézésre nem lehet megállapítani. Alacsony. Sokáig azt hitte, hogy ez az állapot változhat. Még egy OKJ-s Legyünk magasabbak tanfolyamot is elvégzett, de olyan magasan volt a tábla, hogy nem látta, így megbukott a vizsgán. Amorf. Hét évente testsúlyának felét leadja, majd újra felszedi. Ezzel mintegy híven demonstrálja a hét bő és a hét szűk esztendőt, amely már-már biblikus metafora. A szereplés számára terápia. Élvezi, hogy bámulhatja a nőket, akik az előadás alatt a zárt ajtók miatt nem tudnak tőle elmenekülni. Humora nehezen behatárolható, valahol a ne már és az inkább hagyd abba irányzatokat képviseli. Még nem olyan okos, hogy felérje ésszel, hogy mennyire buta. Valóra szeretné váltani az álmát. A forintját pedig euróra. Hadházi László: hangulat-karbantartó 25 éve a pályán, de ha a nevét hallják, sokan még így is azt hiszik, egy afrikai orvos, pedig Karinthy-gyűrűs humorista. 1971 óta ír, de csak a kilencvenes évek közepétől jelennek meg írásai vicces lapokban. Több könyv társszerzője kollégáival. Nekem 8. /Litkai - Hadházi/ Megint 8. /Litkai - Hadházi/ A Föld kilencvenkilenc legkevésbé ismert csodája /Pataki Balázs - Litkai Gergely - Kovács András Péter - Hadházi László/ Korábban rádiós műsorvezető, de ma már kizárólag a Rádiókabaré szerzője és előadója. Egy-két televíziós produkcióban is feltűnt, majd a Showder Klub nevettetője lett. A Dumaszínház társulatának egyik alapító tagja. Negyvenhetes cipőt hord. Példaképe Malcolm Young az AC/DC ritmusgitárosa. Kiss Ádám: A Dumaszínház egyik legfiatalabb tagja, aki már akkoriban stand-upolt, amikor még nem is sejtette, hogy ez a műfaj létezik. Szalagavató-forradalmár, az iskolarádió fenegyereke. Gyerekkorában Fábry Sándor szeretett volna lenni. Tőle tudjuk, hogyan lehet lapostányérral pókerezni, miért visel napszemüveget a nap, és mit jelent a wellness-ajánlatokban a csokoládépakolás. A játékkonzol-függő humorfesztivál győztes, Kissfilm rendező és vágó. A welcome-rántotthús fogalmának megalkotója, aki titokban szeretne sütemény-stylist lenni, de semmiképpen nem lila lakkdzsekiben, legfeljebb egy Szütyiő-vel. Panel-Lackó hű barátja, a piszológus nővér öccse, a vérvételek és tanévnyitók antihőse. A Kiss Kiss Benk Benk című könyv szerzői közül Kiss Kiss. Nagy Éva reciproka, Nagy Feró inverze, a szép, magyar, irodalmi nyelv elkötelezett védelmezője. A Dumaszínház FC válogatott játékosa. Mottója: Az élethez kell egy szerencsi Kiss
A önirónia nagymesterének legjobb korszakát idéző két színpadi mű New York városában játszódik, ám hála a szerző egyéni látásmódjának, a két darab a magyar közönség számára is ugyanolyan szórakoztató, mint az amerikainak.A Central Park West a kapuzárási pánik tragikomédiája. A mű hőseinek minden fiatalkori vágya beteljesült: gazdagok, sikeresek és, hát igen, házasok. Ez utóbbi, nem mindig kellemes tulajdonságuk az, amelyről hébe-hóba igyekeznek megfeledkezni. Ha a középkorúak idő elől való menekülései kísérleteit vesszük sorra, nincs ideálisabb a házasságtörésnél: olcsóbb, mint a vásárlás, kevésbé veszélyes, mint a squash, és még a pszichoanalízisnél is szórakoztatóbb. Ám egyszer minden cuppogós kis titokra fény derül: ebbe a kínos helyzetbe kerül a darabban szereplő két házaspár is. Egy idillinek induló délután, egyszer csak elkezdik kiteregetni a szennyest, és ha már belefogtak, abba sem hagyják, amíg minden kicsinyes, közönséges és önző múltbéli tettük ki nem tudódik. A két házaspár élet-halál harcának ábrázolásához Allen humorának teljes skáláját felhasználja: a leheletfinom iróniától a harsány bohóctréfáig.A Riverside Drive-ban egy hétköznapinak induló találkozás fordul át abszurd burleszkbe. Főhősünk, Jim, aki akár a szerző alteregója lehetne, egy délután a folyóparton várja szeretőjét, hogy véget vessen viszonyuknak. Jim státusza igen hasonló a Central Park West szereplőéihez - a férfi az Amerikai Álom prototípusa. A várakozást egy hajléktalan felbukkanása fokozza: Fred egy guru magabiztosságával, ám egy tébolyult gátlástalanságával mutat rá Jim életének kisebb-nagyobb hazugságaira - beleértve az összes kínosan intim, azaz felettébb szórakoztató részletet. Missziója, hogy megoldja újdonsült barátja összes problémáját, meglepő fordulathoz vezet.A New York-i komédiák, ha nem is önfeledt, ám fergeteges szórakozást ígér: ahogy azt a szerzőtől megszoktuk, a nevettetés szándéka mögött ott rejlik a megélt életbölcsesség, és az emberi gyarlóság iránti mély együttérzés.
Skandináv komédia. Elling és Kjell egy hosszabb vidéki „szanatóriumi” pihenés után lehetőséget kapnak arra, hogy újra a mindennapok részeseivé válhassanak: Oslo központjában kiutalnak nekik egy lakást, ahol akklimatizálódhatnak. Ebben a mentoruk is a segítségükre van. Ám a kihívás nagy. Amitől talán a leginkább félnek, az a külvilág – a telefonhívások, a napi bevásárlás, a szórakozás, az ismerkedés, a szexualitás.Ha kudarcot vallanak, mehetnek vissza „pihenni”. Ám egyszer csak betoppan hozzájuk egy nő…
Simon Senn online 12 dollárért vett egy női testet. Egy digitális másolatot, és beleköltözött. Majd azt érezte, muszáj megtalálnia a nőt magát. Most megosztja velünk furcsa élményeit. Ebben a zoomos előadásban a genfi képző- és videóművész bemutatja, hogy a virtuális és a való világ nincsenek mindig egymással ellentétben, és feltárja a technológia, az ábrázolás, a nemi identitás és a törvénykezés váratlan összefonódásait.Simon Sennt gondolhatnánk olyan társadalmilag elkötelezett művésznek, aki felszólal az igazságtalanságok ellen, de alkotásai ennél kevésbé egyértelműek. Még ha elsősorban a valóságra támaszkodik is, mindig van egy réteg fikció is közbeékelve. Simon Senn (1986) a svájci Genfben él. A genfi HEAD (Haute école d’art et de design) intézetben végezte az alapfokú képzést, majd a londoni Goldsmiths College-ben szerzett mesterdiplomát. Vizuális művészként Zürichben a Nicola von Senger kortárs galéria képviseli, L’hôtel des sapins című munkája a zürichi Kunsthaus-gyűjtemény része. Kiállított a Liverpool Biennálén, a londoni Kortárs Művészetek Intézetében, a berni Kunstmuseumban. Számos díjat nyert, ezek közül néhány: a Swiss Performance Art-díj, a Swiss Art-díj és a Kiefer Hablitzel-díj.Előadja: Simon Senn, Arielle F. és egy virtuális testKoncepció és rendezés: Simon SennProdukció: Compagnie Simon Senn
A történet a szellemileg visszamaradt 32 éves Charlie Gordon kitartásáról és szeretetéhségéről szól, aki miközben egy hatéves gyerek szintjén van, mégis hatalmas elszántsággal és örömmel vesz részt egy orvos csoport kísérletében, mert normális akar lenni.
Áll a bál a Banks család Cseresznyefa utcai otthonában. Hat dada szökött meg a két gyerek mellől. A legnagyobb zűrzavar közepette a semmiből egyszerre ott terem egy rendkívüli hölgy, bizonyos Mary Poppins.
Emberekről és bábokról, emberekkel és bábokkal. Amikor megmozdítunk egy bábfigurát, azt mondjuk, lelket adunk neki, animáljuk. A bábozás energia az élettelen és az élő között. Ezt az intim és izgalmas kapcsolatot feszegeti az Anima című előadás. Négy sematikus, fehér bábfigura életre kel, személyiséget kap, majd saját léte okát, az emberek/mozgatókhoz való viszonyát próbálja meg értelmezni. Tud-e egy báb érezni, ha csókolózik? Szerelembe eshet-e egy mozgatóval/emberrel? Mivel kevesebb és több, mint egy élő ember? Ki mozgat és ki írányít valójában? A bábszínész hallgatók ezekre a kérdésekre keresik a választ. Az előadás jelenetei improvizációk alapján születtek meg, melyeket összefűzve megszületett az osztály bábműfajról alkotott közös ars poeticája. A Budapest Bábszínház örömmel ad otthont a pályakezdő bábszínész osztály lendületes, őszinte, fiatalosan szemtelen produkciójának. Zeneszerző: Szászi Petra, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem másodéves alkalmazott zeneszerző hallgatója.Kurzusvezető: Ellinger Edina