Egy nyolcéves lány eltűnik a Caddo-tó mocsárvidékén, ahol egy kis vidéki közösség él. Mindez különös események sorát indítja el, régi eltűnések és tisztázatlan halálesetek elevenednek meg, és végül egy több évtizede feltáratlan rejtélyhez vezetnek.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hát, sokan sokfélék vagyunk, de én eléggé nehezen tudnám magamban tartani, ha hirtelen a Sztálinvárosi vasmű büféjében találnám magam egy Rákosi Mátyás portré alatt ülve, kezemben egy csatos Bambival, hogy miután visszatértem ide a nervalóságba (mert ismerem a járást ide-oda), hallgatok, mint hal a szatyorban. Simán lenne olyan, akinek azt mondanám, hogy gyere, olyat mutatok, hogy nyulat fogsz. Mert ugye nem kell benne hinni, meg is lehet tapasztalni, amíg tart az apály. Pláne nem hallgatnék, ha érzelmileg tönkrement hozzátartozóim lelkét tudom helyretenni azzal, ha ők is megértik, hogy mi a pálya. Ha meg Biff típusú figura lennék, akkor visszamennék, de nem olyan messzire, és adnék magamnak egy sportalmanachot. Ahogy a filmben kezelik ezt az időutazósdit, az nem vág egybe az ember természetével.
Szerintem egyszerűen azért nem beszélnek róla, mert nem ez a fontosa filmben, másrészt mert a srác az anyját, a csaj meg a húgát keresi veszettül és nincs idejük történeteket mesélni, amit persze úgysem hinne el senki.
Most azért ne úgy forgasd már a filmet, mint a bibliát, mert ide-oda pakolgatnak benne embereket és dolgokat egy időkapun. Pár óra (legyen pár nap) munkával egy whiteboardon sokan képesek kusza történeti szálakat felvázolni, azokból néhány részt bekarikázni és a bekarikázott részeket forgatókönyv fejezetekbe rendezni. Utána ezekből egy jó forgatókönyvíró és rendező csinál neked olyan megfejtős filmet, hogy sírni fogsz a zsenialitás feletti meghatottságon.
És nyugodtan írd le spoilerben a pontos és kielégítő válaszodat a nyaklánccal kapcsolatban, majd aki vetélkedőben szeretne részt venni, nem kattint rá.
De különben nem érdemes a fingot reszelni két nyakláncon, kihalt farkasokon és hasonló részleteken, amíg egy alapvetően irreális dolgot nem sikerül megmagyarázni, engem erről jobban érdekelne a véleményed annál, mint hogy mit és miért vág a portál, hány nyaklánc jön honnan, meg milyen farkasok meg mekkora vízállás és egyéb részletkérdések:
Miért nem beszél senki a tapasztalatairól, aki átment az időkapun? Pláne, aki ide-oda járkált? Miért teszünk úgy, mintha ez az alapvető probléma nem létezne a filmben? Ha egy ember átmegy egy időkapun, majd néz nagyokat, hogy hová került, aztán visszakeveredik az eredeti korba ahonnan indult, akkor azt mondja a rokonainak / ismerőseinek, hogy figyu, olyan történt velem, hogy beszartok, elmesélem, sőt, gyertek, megmutatom. Itt miért nem beszél senki? És évmilliárdok közül hogy sikerül ennek az időkapunak egy 70 éves tartományban működnie, és hogy sikerül belőle egyszer random, máskor célzott korba visszajönni. Különösen, amikor nem húsz évvel, hanem egy nappal sikerül mellé érkezni? Kicsit balra ment, vagy mi? Utána sikerült kicsit jobbra korrigálni? De hagyjuk is ezt az időbe érkezést, fókuszáljunk arra, hogy miért nem beszélnek a szereplők a tapasztalataikról? Senki és semmi nem tiltja nekik, egyszerűen nincs rá okuk hogy ne beszéljenek. Az lenne az életszerű, ha megtennék. Erre vonatkozott az itteni legelső, még igen rövid kommentem is. Miért nem beszélnek a szereplők? Hm?
Mentsd csak nyugodtan fel magad...
A célom annyi volt, hogy beismerd, annyira azért nem egyszerű az egész, de látom, erre csakazértsem vagy hajlandó...
Ez a válaszod egyrészt pontatlan, másrészt messze nem kielégítő, mivel még nem jutottál arra a felismerésre, ami felé terelgetnélek. Pedig elég nagy dolog és ha sikerülne, akkor te is máshogy néznél a film zsenialitására.
Nem lövöm le a poént, hátha másokat sikerül ösztönözni.
Akkor ez nem ment át: "hadd ne kelljen levizsgázni belőle"
Kb. ahogy két Ellie. De amúgy:
Ahhoz hogy összefoglaljam, mire emlékszem nyakláncügyben, osszuk fel a film időszakait jelenre (2020-as évek), közelmúltra (2000-es évek) és régmúltra (1950-es évek. Anna Celeste-től kapta a nyakláncot valahol a jelenben. Azzal ment vissza a régmúltba, majd viselte addig, míg a közelmúlt előtt közvetlenül balesetezett a hídnál, megmurdalt és a nyaklánc a vízbe került. Ezt Paris megtalálta már nem emlékszem melyik időben a motorcsónak motorra tekeredett hálóban, de lehet hogy még amikor a portálban volt, franc emlékszik. Aztán Celeste-nek adta. Amikor Ellie visszament szintén a közelmúltba, csak kicsit későbbre, akkor látta a nyakláncot a kocsiban, feltörte és magához vette azt. Ennek kapcsán összebalhézott a saját anyjával (ezt először nem vágta le), aki a bébi saját magát tolta babakocsiban. Arra se emlékszem, hogy végül kinél maradt a közelmúltban a nyaklánc. De van némi keletkezési probléma az ékszer körül, mert sehol nem lép be a tárgy, csak kering egyik gazdától a másikig mint gólyafos a levegőben. Nem tudom, lehet, hogy majd megnézem megint a filmet, most ennyire emlékszem.
Most akkor felmenteném magam a további vizsgakérdések megválaszolása alól ha nem probléma, ilyen mélységekig hadd ne kelljen már visszaemlékeznem közel egy hónappal a film nézése után. Csoda, hogy ennyire emlékszem.
Már nekem is homályos ennyi hét után, de asszem Amikor Paris visszament és megtalálta Annát, Anna sérült volt és elvitték a helyiek ellátni. Anna nem vágta ezt az időkapun járkálós dolgot és ott ragadt. Paris tudott járni-kelni, de már lövésem nincs, hogy merre ment ezután, nem emlékszem.
Az viszont valóban nem túl acélos koncepció, hogy egy közel 14 milliárd éves univerzumban (pluszmínusz ami a big bang előtt volt) Paris ugyanoda lyukad ki, mint a leendő anyuja, térben és időben egyaránt.
Ezért mondtam én NemÉrtemÉnEzt-nek, hogy nem kell túlzásokba esni a fim nagyságát illetően. De azért szórakoztató volt, na.
Köszönöm, picit belealudtam tegnap este :) Engem az zavart, hogy az elején volt egy alapszituáció, hogy ők mostohatesók (köszi), de igazából akkor egy Ellie nélküli világból kellene indulni a történetnek, hogy Anna eltűnik és visszamegy 1952-be. Az már megint más kérdés, hogy Paris hogyan tudta őt (a saját Anyját) megtalálni 52-ben, amikor még kislány volt. Időutazós filmekben nekem még mindig a Vissza a jövőbe a leglogikusabb, de hát ott a Doki elmagyarázza :)
Van ugye az Ellie, akinek Paris az apja és Celeste / Cee (ők ugyanaz a személy) az anyja. Paris azelőtt hozta őt össze Cee-vel, hogy eltűnt volna az időkapuban (ez kétezernéhányban volt).
Anna Ellie mostohatestvére, akit Daniel hozott a házasságába, miután Paris eltűnt. Tehát nem féltestvérek.
Aztán Anna is eltűnt a jelenben (2020-as évek), egyenesen az 1950-es évekbe került vissza és ott is maradt. Megismerkedett Paris apukájával, és megszületett a kis Paris, Ellie apja. Hát így lett Anna Ellie nagyija. Mondok még jobbat: kösd ezt össze azzal, hogy Daniel, aki ugye Celeste férje az apja Annának, és kijön, hogy Daniel, egyben Ellie dédapja.
az időkapu-szarság csinált ilyet, mint későbbi hasonló vágásnál világossá vált
De amúgy azóta vagy 30 filmet láttam, hadd ne kelljen levizsgázni belőle, tényleg nem volt túl komplex, de nem is volt rossz. Nekem továbbra is az a gondom, hogy nem beszélnek egymással a szereplők a fura tapasztalásaikról. Ez nem természetes. Ez olyan, mintha 2024-ben olyan filmet csinálna valaki (és csinálnak), ahol úgy tesznek, mintha a szereplőknek nem lenne mobil telefonjuk és nem lehetne velük bármikor kapcsolatba lépni. Úgyhogy nem rossz, nem rossz, de ne essünk túlzó ájulatba.
Te vagy az egyetlen, akinek sikerült felfogni az egészet, ami bizony valóban Interstellar osztályú film. Újra kellett néznünk, ide-oda tekerve, hogy lassan összeálljon, nem volt könnyű, de megérte.
Maradtak kérdések, de hát azért ez is csak egy film, nem lehetett volna létrehozni kisebb "turpisságok" nélkül.
Az utóbbi évek legnagyobb filmje.
Ha szereti valaki az ilyen időcsavaros filmeket azoknak nehéz újat kitalálni a témában és ez most sem sikerült. Azért nem rossz csak ahogy előttem is írták már kiszámítható az elejétől fogva.
A szokásos anya lánya civódás már kicsit unalmas a filmekben és itt kifejezetten idegesítő volt.
6/10
Szeretem az időutazásos filmeket. Időkapu, meg csavar itt, csavar ott. Ez végülis egynek elment.. Bár 2 napja láttam, aztán már úgy kell felidézni magamban mit is láttam. Nagy nyomot nem hagynak bennem a mostani filmek. De ez úgy ahogy lekötött. Érdekes téma, érdekes kifejlet. 8 pont. Egy nem túl erős mezőnyben.(Csak a mostani filmeket tekintve.)
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások