Fekete pont

12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott magyar filmdráma, 119 perc, 2024

Értékelés:

259 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

259 szavazatból
Szerinted?
Időpontok:
15:30, csütörtök (március 13.)
Tabán mozi

20:00, csütörtök (március 13.)
Uránia Nemzeti Filmszínház

10:45, szombat (március 15.)
Puskin mozi
Vetítések:
18:00, vasárnap (március 23.)
HBO
Ájuldozó gyerekek és végeláthatatlan beszédek az ünnepélyes tanévnyitón. Finomfőzelék és hipós felmosóvíz jellegzetes szaga a menzán. A Berlinből hazaköltözött tízéves Palkó (Paul Mátis) csodálkozva szemléli egy átlagos magyar iskola mindennapjait. Egyedül Juci néni (Mészöly Anna), a pályakezdő tanárnő érti őt meg igazán, aki szintén elszenvedője a házmester-kultúrában megragadt intézményi rendszernek. A helyenként groteszkbe hajló, örkényi hagyományokat továbbvivő Fekete pont számos hazai producer együttműködésében, független alkotásként valósult meg.
Bemutató dátuma: 2024. szeptember 19. Forgalmazó: Mozinet

Stáblista

Játszási időpontok

Játszási időpontok

Hozzászólások

Szerinted?
1/10
Tibor87 márc. 12. 19:44:04 1/10
Borzasztóan gyenge, akár jó is lehetett volna a sztori, de annyira gyengén bontakozik ki, hogy közben halálra unja magát az ember.
1/10
showme79 márc. 11. 18:25:31 1/10 Előzmény InteriorLulu
Ezt az értékelést nem tudom, hogy hoztad össze, de a 12 éves lányom mást lát az iskolában... nyilván ő már ide szocializálódott, de már én sem ismerek a filmben arra a rendszerre, amiben 30 éve felnőttem.
1/10
showme79 márc. 11. 18:20:46 1/10
Ez egy unalmas sz@r... selejt egy film. Teljesen egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy unalmas, semmitmondó, ahogy a szövegvilága, az operatőr- és hangmunka is.
1/10
Stephen Waterly márc. 09. 14:38:44 1/10
Unalmas, indokolatlanul elnyújtott film.
A színészek párbeszédei olyanok mintha csak a felolvasáson lennének, ez még egy amatőr filmnek se menne el.
1/10
Papo9999 febr. 21. 06:39:54 1/10
Megint egy művész film lett volna, magyarok ezt erőltetnék! Soha nem jön össze. Végig néztem, esélyt adva ennek a hulladéknak. Kínkeserves semmitmondó gyenge okádék úgy ahogy van!
dobrosi.andras febr. 18. 14:25:30
A legjobb, hogy aki furán érzi magát a film miatt. Nem azért van, mert magát látja a rendszerben?!
1/10
zos42 febr. 18. 11:15:01 1/10
Az első 20 percbe kiderült miről szól a film. Köszi, nem.
8/10
Szaszonca febr. 17. 13:10:51 8/10
Fájdalmas film a létező magyar valóságról.
5/10
zetevar febr. 16. 10:49:34 5/10
Szó-szó... Voltak benne jelenetek, amik nagyon ültek. Pl. amikor a kollégák oktatják az új tanerőt, hogyan kell lenyomni a gyerekeket. De az már sajnos kimaradt, hogy egy átlagos iskola átlagos osztályában 3-4 SNI-s gyermek foglal helyet, akik speciális igényűek és jelen oktatási kondíciók mellett lehetetlen ennyi gyermeket integráltan tanítani egy osztályon belül. És ha ezt nézzük, akkor a verstanulásos rész sem úgy zajlott volna, hanem többnyire teljes káosz lett volna belőle.
Nekem nagyon hiányzott a filmből a szülő. Palkó anyukája. Behoztak több szülőtípust a képbe, de éppen az maradt ki, hogy konkrét helyzetben, a szülő-tanár hogyan működik együtt azért, hogy megoldja a gyermek beilleszkedését.
A gyermekbántalmazás szintén nem igaz egy mostani iskolákra. A tanárok egy feszült helyzetben gyakorlatilag a kezüket nem merik rátenni a gyermekre, mert annyira félnek a bántalmazás vádjától. Itt is hiányzott nagyon a szülő.
Hogy lehetett a szülőt kihagyni a filmből???
8/10
InteriorLulu febr. 12. 15:47:18 8/10
A filmben nyilvánvalóan nem a külföldről idecsöppent magyar kisrrác története a lényeg, mégha a történetszál az övé is. Ahogy se nem a többi gyerekről, a pályakezdő tanárnőről, a pedagógusokról, vagy akár egyetlen általános iskola egy tanévéről szól, és a film pláne nem valami nosztalgiára játszó emlékmű. A hazai közoktatási rendszer hosszú évtizedek óta tartó tragikus mozdulatlanságát, mozdíthatatlanságát és érdemi fejlődésre való képtelenségét próbálja a lehető legélesebben érzékeltetni, a befagyott, sőt már egyenesen retrográd struktúrákat, az (általános) iskolák nyolcvanas években ragadt - viszont pedagógus-szempontból a jelen hatalomgyakorlásának egzisztenciálisan még annál is kiszolgáltatottabb - közegét és az ehhez természetesen igazodó miliőjét. (Egyúttal a társadalomról is állít valamit, amelyiknek szerves része ez a közeg, lásd a repülőgép-utasos jelenetet vagy a szülői értekezletet).
Mindehhez persze sarkítania kell, vagy inkább lecsupaszítania, stilizálnia, és gondolom pont ezért van az, amit itt a kommentekben sokan nehezményeznek: hogy nem tudjuk pontosan belőni még az évtizedet sem, hogy nem látunk telefonokat vagy egyéb digitális eszközöket, még a tanári mindennapokat oly meghatározó Kréta-rendszernek sincs igazából nyoma, hogy a képből fájóan hiányoznak a főhős szülei stb... és eleve hogy sokhelyütt már nem is ilyenek az iskolák. Ezek persze jogos észrevételek, de tényleg érdemes látni - amit egyébként a tartalomismertető a "helyenként groteszkbe hajló, örkényi hagyományokat továbbvivő"-vel érzékeltet is -, hogy az alkotói szándék maximális kifejeződését a soroltak egyszerűen gátolnák, elvinnék róla a fókuszt...

További kis feketepont: azt hiszem, értem a gyerekek színházi előadásának az elnyomással szembeni kiállásról való mondanivalóját, és a dolog önmagában szép és jó, de ez a tíz perc akkor is irdatlan hosszú, és szerintem kifejezetten megakasztja a mégoly lassú ritmust, teljesen kizökkenti a nézőt - és untat. Nem, vagy nem így kellett volna ezt megcsinálni.
Bazinagy pirospont: egyenesen parádés ennek a mondjuk úgy, irányított improvizációs módszernek az eredménye, hogy ezek a többségében amatőr szereplők, de persze a képzettek is mennyire természetesen és életszagúan játszanak, hogy minden karakter és minden megnyilvánulásuk mentes a műviségtől és papírízűségtől, minden abszolút élő és valid... Magyar filmben ilyet tényleg igen ritkán látok.
Összes hozzászólás