A szavak titkos élete

The Secret Life of Words
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott spanyol filmdráma, 115 perc, 2005

Értékelés:

152 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

152 szavazatból
Szerinted?
Elszigetelt pont az óceán közepén. Olajfúrótorony, ahol csak férfiak dolgoznak, és ahol baleset történik. Egy rejtélyes, magányos nőt (Sarah Polley), aki múltját próbálja felejteni, visznek a toronyba, hogy gondját viselje egy időlegesen megvakult férfinak (Tim Robbins). Különös meghittség ébred közöttük, egy titkokkal, igazságokkal, hazugságokkal, humorral és fájdalommal teli kapcsolat, amelyből egyikük sem kerülhet ki sértetlenül, és amely mindörökre megváltoztatja életüket. Egy film a ránk nehezedő múltról. A hirtelen támadt vihar előtti csendről. És úgy huszonötmillió hullámról, egy spanyol szakácsról (Javier Cámara) és egy lúdról. Mindenekfelett pedig a szerelem erejéről, amely a legszörnyűbb körülmények között is megmutatkozik.
Bemutató dátuma: 2006. március 23. Forgalmazó: Best Hollywood

Stáblista

Díjak és jelölések

  • Európai Filmdíj

    2006
    Legjobb női alakítás jelölés: Sarah Polley

Hozzászólások

Szerinted?
Joan Fontaine 2023 aug. 27. - 19:54:44
Hát nem tudom, nekem nincs felvizezve kénes szódavízzel, és ez a sok pia sem jut róla eszembe. Az egyik legmegrázóbb jelenet szerintem az, amikor, hosszú, önként vállalt önsanyargatós diéta után leül a lány a lépcsőre, és beleeszik az olasz szakács feltehetően zseniális főztjébe, és aztán elkezdi tömni magába, mint aki tíz éve nem evett, és közben látszik az arcán a kitörni akaró fájdalom, hogy mennyi csodálatos dologról is mondott le szomorú hányattatása során.
Hát igen, az étel szeretete mégiscsak az ember egyik legalapvetőbb szükséglete. Kifejezi azt, hogy élni akarunk e, vagy sem.
8/10
loserock 2023 máj. 08. - 00:43:22 8/10
A film maga zseniális. A két főszereplő fenomenális.
De alig van olyan ember az ismerőseim között, akinek jó szívvel tudnám ajánlani.
Valami olyasmi, mint egy Polcz Alaine regény, csak furcsa módon hektikus. A sokk megvan, de kevésbé kerek. A koncepció jó, a rendezés módja valahogy túlzottan sajátos. Mintha egy érett, nemes olajokban gazdag bort, időnként valami kénes szódavízzel öntenénk fel. Úgy, hogy a bor nem is fröccsbe való, és az elegy egyszerűbb összetevője, a víz az, ami valahogy elvérzik.

Tim Robbins alakítása valami hasonló minőség, mint amit a Titokzatos folyóban csinált (amiért Oscar-t is kapott). De Sarah Polley még szinte rajta is túltesz.

Az nevetséges, hogy ez 12-es korhatári besorolást kapott, ez minimum 16-os, vagy talán több is.

Nem csak poszt-traumás a dolog. Kicsit meg is hasadt a lány magában. Ő ugye a barátnőjeként mesélt egy vidám lányról, aki igazából saját maga. Aki ott meg is halt benne, és nincs tovább. Azt nem varrja el teljesen a film, hogy a gyermekhang, aki a saját gyermeke szelleme, az vajon az a történet-e valójában, amit a fogvatartott anyáról mesélt. Lehetséges, hogy az is ő maga volt, ezt nyitva hagyja a film. Ami egyébként elég kegyetlen, hogy a végén, az utolsó képkockák lágysága közben is rúg még a nézőbe.


Szóval erős film, de nagyon furán, nagyon élesen vágja meg a drámát, aztán visszahozza, aztán megint elviszi, aztán megint visszahozza... Emiatt ambivalens lett az eredmény. Persze elképzelhető, hogy pontosan ez volt a rendező hölgy célja.
Joan Fontaine 2022 dec. 10. - 18:42:24
Ez a film, minden komolysága, melankóliája és lassú kibontakozása ellenére visszaadja az ember életbe vetett hitét. Nagyon jó film, érdekes helyszín, és végre nem felszínes emberek. Sok ilyet kellene csinálni.
9/10
Hatpöttyös 2021 ápr. 12. - 23:57:57 9/10
Hú hát ez egy szuper jól megcsnált film. Tökéletes ábrázolása a sérült, tragédiát átélt, embereknek. Tőkéletes mondanivaló a társadalmi tragédiákról a pszihológusnál való látogatás alkalmával.
nandelecki 2015 dec. 15. - 18:09:34
Abszolút egyetértek veled, de kilencven percen keresztül a magányt demonstrálni unalmas. Ezért nem ragadott meg igazán, maradt kissé személytelen. Ezt a periódust meg kellett volna rövidíteni, vagy legalább adni neki némi szuggesztivitást.
SPOILER
Szerintem igen
SPOILER vége
gladiolus 2015 dec. 12. - 12:29:17
Az eseménytelen elejét talán azért akarták így, hogy bemutassák a magányosság sivárságát és a lány életében tátongó szakadékot. Utána pedig fokozatosan beindulnak az események, és a fekete fehérbõl egyre inkább színessé,dinamikussá válit minden, de ehhez kellenek a fokozatok, hogy így érje el a tetõpontot. A nõ lelkének ébredési folyamatát követi szerintem a film dinamikája, az eleje ezért vontatott egy kicsit. Meg talán azért, mert dráma. A drámánál általában a belsõ történéseken van a hangsúly, nem a sodró lendületû cselekményben.

Egyébként nem tudtam rájönni, hogy a végén az a kislányhang kicsoda.
SPOILER****
lehet, hogy egy meg nem született gyermek?
SPOILER vége*****
nandelecki 2015 dec. 11. - 21:41:08
A film elsõ kétharmada, az expozíció, a bonyodalom és a cselekmény kibontakozása álmosítóan elnyújtott volt, amit néhány felkavaró, interaktív beszélgetés rázott fel a fõ karakterek között. Aztán jön a megrázó tetõpont, ami már kellõ éberséget hoz, és az utolsó harmadnak ad egy kis dinamikát. A megoldás jó, ahogy a szereposztás is, illetve megható a belsõ kislányi hang. Igazi mélylélektani dráma, azonban a majdnem teljesen eseménytelen elsõ fele miatt csak 6/10.
gladiolus 2014 okt. 28. - 13:03:22
Talán pont az ilyen szörnyû helyzetben megmutatkozó szerelmek a legbiztosabbak, ha kitartanak.
8/10
Sadenal 2013 dec. 22. - 00:16:18 8/10
Nagyon megrázó film volt, fõleg az a beszélgetõs rész amikor Hannah beszélget Josephhal és kiderül hogy miért is olyan amilyen az a lány valójában! :O


8/10
9/10
elvisz59 2013 nov. 01. - 10:40:33 9/10
Nagyon jó film. A végére mindent helyre tesz.
Összes hozzászólás