Egy őrült szerelem balladája

Balada triste de trompeta
16 éven aluliak számára nem ajánlott spanyol-francia horror, 107 perc, 2010

Értékelés:

40 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

40 szavazatból
Szerinted?
Javier, a Szomorú Bohóc új cirkuszhoz szegődik. A furcsa társulat tagjaival hamar barátságot köt - még a brutális Boldog Bohóccal, Sergióval is, pedig az naponta alázza porig, hogy a többieket szórakoztassa. Javier mindennapjai Natalia, a kivételes tehetségű akrobata bámulásával telnek, pedig a csodált hölgy Sergio gyakran bántalmazott felesége. Javier egyre mélyebb szerelmet érez a rettenetes sorsú Natalia iránt, megpróbálja megmenteni kegyetlen és erőszakos férjétől. Sergio féltékenysége ördögi méreteket ölt: elkerülhetetlenné válik a két férfi összecsapása. Küzdelmük hihetetlen és sokkoló végkifejlete formabontó és felejthetetlen.
Bemutató dátuma: 2012. június 7. Forgalmazó: Ristretto Distribution Kft.

Stáblista

Díjak és jelölések

Hozzászólások

Szerinted?
9/10
sexykex 2023 jan. 18. - 12:49:06 9/10
Őszintén? Nem tudom mi ez, nem tudom ki találta ki, de fantasztikus film, annyi szent. Tátva maradt a szám egyrészt Carolina Bang színésznőtől, aki 25 évesen őrjítő volt ebben a szerepben, másrészt attól a varázslattól, ahogyan végigszaladunk a spanyol történelem véres lapjain miközben egy cirkuszi szerelem fordulatait követjük. Nem horror ez, hanem gyönyörű komédia és véres dráma. Örülök, hogy rátaláltam.
3/10
pihes 2021 okt. 31. - 14:34:51 3/10
Szörnyű, hogy milyen egy zagyva hulladék lett. Jól indult, mégis elszarták az egészet.
Három, annyit ér!

3/10
10/10
csineva-xx 2014 márc. 07. - 00:19:21 10/10
No, a film címe eredetileg Szomorú ballada a trombitáról, vagy valami ilyesmi, és kár volt átszabni, mert azért ez minden, csak nem szerelem... (...kacér a lány, s a bohóc ezt a kihívó viselkedést felhasználva felbátorodik, hogy megmentõjévé váljon az elnyomásban élõ feleségnek... - de erre azért túlzás ráaggatni a "szerelmi háromszög" minõsítést...) Lényeg, hogy elég megtévesztõ a magyar cím, az eredeti sokkal többet mond el, de ezt hagyjuk is. Én horrornak se nevezném az ilyen torz-valóság-filmeket, de ez is legyen a szakma, sõt, a készítõk dolga. Az egyediségérõl annyit, hogy az tetszik benne a legjobban, hogy nem akar az lenni, egyszerûen az.
Aztán ugye van itt minden: a háború borzalmai örökségeivel együtt, gyerekkori személyes traumák, cseppnyi romantika, igazságtalanság, nem kevés téboly, némi erõszakkal megspékelve - ezekbõl építkezik ez az õrült tánc, amihez a cirkuszi környezet a lehetõ legjobb közeget szolgáltatja... Lenyûgözõ nyitóképek, brutálisan bizarr alakok, egyre abszurdabb jelenetek - totál elemi erejû ez az egész. A legfeketébb és legdrámaibb komédia egy irgalmatlan világról és arról az egyébként elkerülhetetlen torzulásról, ami bizonyos szenvedésmennyiség majdhogynem törvényszerû következménye. És olyan erõvel van jelen a "groteszk" kettõssége, hogy szerintem ezt tanítani kéne. Az a legizgalmasabb ebben a két órában, hogy kíméletlenül hõseink életének legeslegárnyékosabb oldalát pásztázza, minden eszközzel szinte az elviselhetetlenségig fokozódik a feszültség, de valahogy ugyanabban a pillanatban a valószerûtlenségig eltorzított megoldásokkal fel is oldódik. Nagyon nagy élmény!!!
Egy rémálom - tökéletesen rögzítve!
offtopic
hakaba 2013 ápr. 21. - 20:15:29 Előzmény Nyúlós lónyál
gondolom téged sem az eszedért szeretnek :)
offtopic
galileo29 2013 febr. 21. - 23:19:13 Előzmény tyrichie
A boltból.
2/10
Nyúlós lónyál 2012 nov. 14. - 01:27:18 2/10
Ezt a filmet a jó ízlés határain belül nem tudom, de nem is lehet értékelni. Átkozom a percet, amikor leültem elé. Hosszú perceket vett el feleslegesen az életembõl. Ha azt írom, hogy mindennek a legalja, még megdicsérem, úgyhogy inkább ezt se jelenteném ki. Ez a film büntet, olyannyira büntet, hogy inkább a Balázs Palit választom.
9/10
Singaporeflash 2012 nov. 13. - 09:07:36 9/10
Esszenciális grotesque, ilyet csak és kizárólag a spanyolok tudnak. Helyenként Dario Argento képi világa is beköszön, legalábbis én úgy éreztem. Kifejezetten meglepõ és eredeti történet, ugyanakkor elgondolkodtató is. Rendkívül dark az egész, nincs benne semmi köntörfalazás, és brutalitása ellenére nem nélkülöz egy bizonyos fajta dark katarzist, de olyat, amiben azonosulni a szereplõkkel nem tudunk (remélhetõleg:-)), viszont mégis értjük õket. Õrület hajt itt mindenkit, õrülten és következetlenül cselekszenek, ami nem dramaturgiai hiba, hanem szándékos éreztetése annak, hogy a nézõ egy övétõl teljesen idegen és õrült világba csöppent, ahol a legõrültebbek a körülöttük élõket is megõrjítik. Ahol egyszerre él a mentális örökség, az önfeláldozás és a vadállatiasság, mindez a Franco-rezsim álszent borzalmába burkolva. Zseniális. Egyedül a számomra már szinte túl sok brutalitás miatt adtam 9-et, de ez a film mûvészi értékébõl, egyediségébõl és zsenialitásából nem von le.
2/10
evetke11 2012 szept. 26. - 22:27:57 2/10
a film nyomokban tartalmazott sok-sok olyan elemet, amitõl jó tud lenni egy alkotás, de végül mégsem kerekedett ki belõle semmi. a végeredményt egy gyomorrontáshoz tudnám hasonlítani.
7/10
tyrichie 2012 júl. 16. - 16:56:38 7/10
Honnan lehetne megszerezni ezt a filmet?
3/10
catnip 2012 júl. 02. - 16:08:55 3/10
Nagyon vártam már, hogy láthassam ezt a filmet. Most viszont már nagyon bánom, hogy rászántam ezt a közel két órát. A "mélyen tisztelt" esztéták, kritikusok és a publikum valamit súlyosan elnézhetett, amikor értékelte ezt a mû-alkotást. (A kötõjel nem elírás...) A mûfaji meghatározás eleve téves, eszembe sem jutna horrorfilmként aposztrofálni ezt az ostoba, giccses, agyament, dráma-szatíra-álmûvészfilm egyveleget. A Franco-féle rémuralom témájában ennél sokkal maradandóbb mozik születtek már, jelen esetben a drámai hatást kioltják a szatírikus elemek, a bántóan dilettáns maszk- és trükkmesterek által készített felesleges, öncélú horrorkellékek, vagy a felháborítóan amatõr számítógépes trükkök (a robbantásos merénylet ezáltal is válik a film egyik mélypontjává). Írom ezeket a sorokat úgy, hogy Álex de la Iglesia korábbi munkáit igen nagyra értékelem, azok az alkotások sokkal inkább érdemesek lettek volna átütõ nemzetközi sikerre, de legmerészebb rémálmaim sem mertem volna feltételezni, hogy a mestert e munkája kapcsán fogják piedesztálra emelni, Fellini, Tarantino, avagy Picasso mûvészetéhez hasonlítani. Ébredjünk már fel, emberek, és ne hagyjuk magunkat becsapni! Megfordult a fejemben az is, hogy esetleg velem van a baj, tán mégis lehetséges, hogy a spanyol történelem igen foghíjas ismerete okán félreértelmezek, avagy nem értek egy csodaszép és egyszerre rémisztõ metaforát, de aztán gyorsan elvetettem ezt a gondolatot, átverés ez a javából, aki teheti, messze kerülje el, vagy ha nem hallgat rám, nézze meg, majd kérje vissza a jegy árát a mozipénztárnál.
Összes hozzászólás