Atom Egoyan örmény családban született, de Kanadában leltek új hazára, és ha filmjeit nézzük, a származás kérdése számára örök és összetett kérdés. Felesége, Arsinée Khanjianis is örmény, és alkotásaiban gyakran játszik főszerepet. A termékeny rendező a kezdeti kísérleti filmjeitől (Főleg Howard, Közeli rokon) jutott el az egyre több sikert és díjat hozó, Oscarra jelölt Eljövendő szép napokig, és a többi (A kárbecslő, a Naptár, az Exotico, a Felicia utazása) után a legutolsó, moziban nemrég bemutatott Az igazság fogságában c. filmjéig. Egoyan egymásra építő jelenetdarabkákat, szuggesztív narratív formát használ arra, hogy szereplői viselkedését a leghétköznapibb helyzetekben kedvére vizsgálhassa. Jelenetei lassúak, olykor túl csendesek, de mégis mindig drámákat, tragédiákat sejtetnek a múltból, és a furcsa, szatirikus hangvétel sem képes feloldani hősei rideg magányát. Ugyanakkor hiszi, hogy minden műve képes katalizátorként működni, és "a filmnek hosszú a kanóca, lassan ég el", de a nézőre utólag felismeréssel hat.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások