Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
10/10
Nótárius
2022 ápr. 11. - 14:10:44
10/10
Lebilincselően magávalragadó, ipar- és kereskedelem-történeti kuriozitásokban és ismeretekben, valamint fordulatosan izgalmas történésekben bővelkedő, igényes képi világú film; karakteresen remeklő színészekkel, rendkívül hiteles érzetű kor-hangulatossággal, személyi kapcsolatrendszerekkel és tárgyi környezettel.
A három részét én is egyben néztem meg, de így is szinte elrepült az a több mint 4 órányi idő!
Néhány példa a történelmi pontosságtól való filmbeli eltérésre:
"Míg a sorozat nagyrészt valós eseményeken alapul, és dicséret illeti a korszak motorkerékpár-reprodukcióinak felhasználásáért, számos kreatív szabadságot tettek a drámai hatás érdekében; nevezetesen például a Harley és az Indian közötti rivalizálás tekintetében. Az HD-vel fenálló ellentéteik erőteljes túlhangsúlyozása éredekében Randell Jamest arrogáns és manipulatív vezetőként ábrázolják, aki gátlástalanul törekszik arra, hogy leküzdje a Harley-t, olyan alávaló vállalkozási trükközésektől sem visszariadva, mint a szabadalmi trollkodás és a vesztegetés.
A minisorozatban bemutatott egyes versenyek és más részcselekmények fiktívek vagy erősen dramatizáltak, különösen akkor, amikor Hendee kihívja versenytársait a cége által rendezett állóképességi versenyre, amely aztán a Hendee és Walter Davidson közötti ökölharcban csúcsosodik ki a márkakereskedők tulajdonosainak megvesztegetése miatt.
Eddie Hasha halálát a Motordrome-ban, a filmben látottakkal ellentétben, nem az okozta, hogy nagy sebességgel a pályát határoló falnak ütközött, miután félrekapta a kormányt, hogy elkerülje egy éppen közvetlenül előtte eleső versenyzőtársát. A valóságban Hasha motorkerékpárja hirtelen a pályát körülvevő korlát irányába csapódva kirepült a lelátóra, és azonnal megölt egy ott tartózkodó fiatal fiút. Azon a versenyen még négyen haltak meg.
Szintén kitalált: az első világháborúban, az Egyesült Államok hadseregének az Indian és Harley Davidson irányába tett, számszerűségében azonos darabszámú ajánlata is. Valójában az Indian 41 000 motorkerékpárt biztosított a katonai erőfeszítésekhez, míg a Harley csak 15 000-et.
Míg az alapítók, a harmadik epizódban,
egy törvényen kívüli versenyen mutatták be az 1936-os EL-jüket, a valós EL gyártás előtti változata egy 1935-ös kereskedői találkozón lett bemutatva a milwaukee-i Schroeder Hotelben. Ezenkívül a Bill Harley által említett Knucklehead becenevet csak a második világháború után kezdték el használni, amikoris bevezették az OHV motor átdolgozását, amelyet később Panhead néven vált ismertté."
Az elsõ olyan motoros témájú alkotás, ami nem csak egy béna sztorit rak körítésként a motorok bámulásához, hanem filmként (sorozatként) is kiváló, az ismeretlen nevek ellenére remekül megrendezett és tûrhetõen eljátszott élvezetes interpretációja a a márka történelmének a az elsõ ötlettõl a harmincas évek végéig (az utolsó Bill Harley által tervezett modellig, ami formailag azóta is meghatározója a márkának).
Remek film. Bár én nem vagyok motor rajongó, de ezt imádtam. Egyben néztem meg a három részt. Egyébként viszont egészen hihetetlen, hogy végig megmaradt, minden egyes márka annál a nevetséges (manapság már) biciklikormánynak is szégyenletes design-nál. Továbbá eszükbe nem jutott az ülést kipárnázni. SPOILER A végén kihoztak design-ban valami egészen fantasztikusat, ami korát messze megelõzte, a teljesítményrõl már nem is beszélve, de mégis milyen érdekes, hogy meg is rekedtek ezen a szinten. nem követték napjaink versenymotor irányvonalát. Örök retro maradt.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások