Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
Nimzo Nimzovics
aug. 21. 08:40:17
Mivel nincs szereposztás, így a rendező neve is titok marad. Pedig érdemes lenne megtudni ki volt az az elmebeteg, aki összekeverte a sorrendsiséget és ettől érzi ő magát művésznek. Ha tudnám a nevét akkor el tudnám kerülni a jövőbeni agymenéseinek megtekintését. Kár, kár, nagy kár!
Nagyon szívesen! :-)
Persze, mindig lehetnek "meglepetések", de remélem, a mediaklikk oldal elég megbízható. :D
(Nekik csak tudniuk kell, mit fognak leadni. :D
Ha minden igaz, a 2023-as, ún." 40 éves jubileumi előadás" kerül levetítésre.
(2023. augusztus 19-én mutatták be a Papp László Budapest Sportarénában, Novák Péter rendezésében.)
1984-ben a rockoperák konjunktúrájukat élték, ráadásul sztárparádéval vitték színpadra a művet, borítékolható volt a siker. A mostani produkciónak nagy előnye volt, hogy a dalok azóta a fülünkbe másztak, slágerként dúdoljuk némelyiket, de féltem, mennyire gondolja majd újra a zenét és a színpadképet Kim Nyivák. Azt kell, hogy mondjam, sikerült neki. Gratulálok.
Minden elismerésem Novák Péteré. Megvallom tartottam kissé az előadástól a korábbi rossz emlékű Alföldi féle rendezés miatt és miután hallottam, hogy Rosta Mária is ott bábáskodott körülötte. De szép előadást láttunk, nagyszerűen kihasználták a stadion adta lehetőségeket minden szempontból és jó, hogy nem vitték túlzásba a modernizálást. 7/10
A 15-órás pótelőadáson volt szerencsém jelen lenni, nem az estin, amiről élő közvetítés volt, de feltételezem nem sok különbség lehetett a kettő között. Elvárások nélkül mentem, nehogy csalódás legyen. Úgy számoltam, hogy a hang-, fény- és látványtechnika biztos jó lesz, a többi meg ajándék. Hát csalódtam is, de szerencsére pozitívan. Szerintem nagyon jól sikerült egyszerre hűnek maradni az ősváltozathoz, ugyanakkor finom változtatásokkal mégis közelebb kerülni a jelenhez, mind technikai, mind értelmezési szempontból. Nagyon ízlésesek voltak a vizuálok és úgy egyébként a teljes látvány. A nagy létszámú tánckar, és az ő koreográfiáik és rendezésük szerintem nagyon sokat hozzátett. A szereplők közül szerintem Herczku Ágnes (Koppány lánya) volt a legerősebb, de külön kiemelném még Sena Dagadut, mint Sámánasszonyt, ami nagyon egyedi megoldás volt a rendező Novák Pétertől. (Egyébként teljesen véletlenül Novák Péter 2m-re tőlünk ült be egy 30 percre a nézőtérre - ez csak érdekesség). A küzdőtéri közönség aktív bevonása szintén nagyon jó ötlet volt, és szépen sikerült is - abszolút szimbolikus erejű volt.
Hogy azért negatívum is legyen: egy-két szerepre azért el tudtam volna képzelni jobb választást is. Pl. Baricz Gergő bár teljesen megállta a helyét, de mint Koppány, szerintem pl. Leander is sokkal erősebb lett volna. Az ő szerepében meg egy rossz szó sem érhette volna akár Baricz Gergőt sem - bár ahhoz ő meg kicsit cingárka… Na mindegy, ezt Novák Péter is valószínűleg jól átgondolta.
Összességében, eredetihez hű, de mégis mai, monumentális, méltó az alkotókhoz és a mondanivalóhoz is.
Amúgy, sajnos az élő közvetítésben a töredéke sem jött át az előadásnak, a monumentalitásból szinte semmi sem jött át. Azért remélem, később majd rendesen megvágják-szerkesztik az anyagot, úgy sokkal élvezhetőbb lesz.
Na kíváncsi leszek, ki találja meg a többi "hibát" ;)
Baricz Gergő,mint Koppány harmatgyenge volt.Úgy erőltette a hangját,hogy majd be....Leander vagy Borbély Richárd sokkal jobban hozta volna azt a szerepet .
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások