A Macska-jaj és az Underground rendezőjének új vígjátéka egy apró, háború sújtotta kis faluban játszódik. A helyi tejesember, (Emir Kusturica) nap, mint nap tejet szállít szamarával a frontvonal kellős közepén. Szereti a gondtalan falusi létet, ám élete egy nap fenekestül felfordul, miután megismerkedik egy gyönyörű, titokzatos olasz nővel (Monica Bellucci). Hamarosan kezdetét veszi szenvedélyes, őrült kalandjuk. Díjak és jelölések: Velence Film Fesztivál 2016 _ "Little Golden Lion" _ Arany Oroszlán Díj a legjobb rendezésért és filmért: Emir Kusturica Az olasz filmkritikusok díja 2017-ben: " European Silver Ribbon" Díj a legjobb színészi alakításáért, Monica Bellucci színész
Bemutató dátuma: 2017. április 6.
Forgalmazó: ADS Service Kft.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
7/10
Nótárius
ápr. 30. 09:04:35
7/10
Az egyes részeit visszaidézve más-másirányúan, meglehetősen ellentmondásos, illetve szélsőségesen vegyes benyomásaim voltak erről az abszurditást humorral és naturális tragikummal kusturicásan ötvöző, a szimbolikájának elég didaktikusan alárendelt filmről.
Viszont Monica Bellucci és Sloboda Mićalović intenzív ragyogása, valamint a film oly jellegzetes zenei anyaga minden kétséget kizáróan lenyűgöző élményt jelentett számomra!
Mindezt úgy, hogy augusztusban szintén leadták egyszer, szintén a Dunán. És aztán fenn vannak akadva az MTVA-nál, hogy lassan a top20 nézettségű csatornába se férnek bele
Szeptember 29. - Péntek
22:40 DUNA Televízió
Szeptember 30. - Szombat
23:25 DUNA Televízió
Még nem láttam a filmet, de az általad belinkelt jelenet miatt - is - mindenképpen megnézem!
Köszi!
Egyébként az jutott eszembe, hogy Amerikában Oscar-díjat adnak arra, ha valaki - mint Nicolas Cage a Las Vegas, végállomás című filmben - nagyon gyengén eljátszik egy részeget, hát akkor ez a hölgy - Sloboda Micalovic - két Oscart is megérdemelt volna, csak ezért a jelenetért!!!
Elképesztően jó volt!
Ahogy a többi szereplő is.
Persze, lehetséges, hogy maga a film nem annyira jó - hiszen rengeteg szélsőséges véleményt olvastam a hozzászólások között - de egy megnézést biztosan megér.
Ebben reménykedem...:)
Megnéztem. Nem mondom, hogy kifejezetten tetszett, de hangulatos volt végig. Váltakoztak benne a meseszerű és realista jelenetek. Kifejezetten tetszett, ahogy a szereplők folyamatosan a középpontban voltak. A balkáni humor megjelenik benne. Nagyon tetszett a légypapírként működő liba. Én a művészfilmektől nem várom el a történet vezetésben a komoly következetességet és a szájbarágós magyarázatokat. Alapvetően már annak is örültem, hogy volt valami története.
Aki a látványra vágyik, az ne nézze meg. Van a filmben akció, de ez nem akciófilm. Aki egy könnyed esti szórakozásra vágyik, annak javaslom.
"a rendezõtõl nem láttam még filmet... ...számomra közepesnél kicsit erõsebb a film"
A Cigányok ideje-t még mindenképpen ajánlom tőle, mert ez még a topik alanyához képest is egy más, sokkal magasabb dimenzió (vagy mélyebb, nézőpont kérdése) .... amúgy az egyik betétdalát már lefogadom hogy ismered vagy legalábbis hallottad így vagy úgy: https://www.youtube.com/watch?v=EZf00ad3G6o .... bődületesen erős film, a záró képsoraival engem hetekre szétcsapott.........
"Gyakorlatilag olyan, mintha az Underground olcsó utánzata lenne."
Sztem meg - Kusturicán kívül persze - nem sok köze van egyiknek a másikhoz, mert bár a háború itt is megjelenik, de itt csak adalékul szolgál, míg az Underground cselekményének meg a fő gerincét adja.
"Ha szív alakot formál a kövekbõl, én szemen szúrom magam."
Pedig miért is ne (tehette volna meg)?
Az ilyen embereket tényleg nem értem minek ülnek be egy ilyen mozira, mindenféle érzelmi nyitottság nélkül.
Sloboda Micalovic-ra, alias Milenára még visszatérve: a karakter egyik legmarkánsabb, legemlékezetesebb jelenete, amúgy meg tessék, na ilyen ám egy igazi tűzrőlpattant menyecske :D Álomnő na :) bár.... talán egy kicsit azért sokat iszik, vagyis nem is csak kicsit, hanem inkább mint a gödény :D https://www.youtube.com/watch?v=wxpkTIG8uTY
Kicsit sok volt benne a mese(szerű elem) (a legszembetűnőbb talán az a fáról elrepülés volt, mondjuk megszokhattam volna már Kusturicától az ilyesmit, lásd pl. hogy már a Cigányok idejében is volt repülő villa), meg különben is, nem tetszett SPOILER!!!
amerre a film felénél kanyarodott a történet. Szóval ugye tényleg szinte pont a játékidő felénél jelennek meg a feketeruhás kommandósok, akik ugye brutális módon ki is nyírnak mindenkit aki csak elébük kerül. Így nagy szívfájdalmamra Milenát is - ill. (utólag) épp az zavart a legjobban hogy ez nála pont nem volt teljesen egyértelmű. (Mert pl. a bátyját nagyon könnyen be lehetett azonosítani az elszenesedett holttestéről is, Milenát nem. Mutatnak egy női alakot is szénné égve, de abban nekem nem sikerült felismerni Milenát. *) És ezért én annyira számítottam arra hogy 1x még visszatér, mondjuk úgy hogy ő menti ki végül az Emir Kusturica által mondhatni meglepően (azért meglepően, mert bár a színészkedés sem idegen tőle, ő elsődlegesen, „főállásban” azért mégis csak egy rendező volna) jól alakított Kostát és Monica Bellucci-t (akinek viszont igazából ki sem derült a filmbéli neve, amúgy Bellucci meg egész szépen elsajátította a nyelvet) a feketecsuhások karmai közül. Ezt végig tényleg annyira vártam, és mivel elmaradt, bennem egy elég komoly hiányérzetet szült.
És hogy miért? Hát mert férfiszemmel nézve hát nem vétek egy olyan jó nőt mint Milena már a film közepénél kiírni a történetből? :)
SPOILER VÉGE!!!
(És akkor magáról Sloboda Micalovic-ről - merthogy végre őt is a valódi nevén illessem, aki nekem, mint az nagyjából gondolom le is jött mindenkinek az eddigiekből még Bellucci-nál is sokkal jobban tetszett, szóval róla még egy kis esszé: hát ő nekem tényleg hiányozni fog – hacsak nem vállal még szerepet egy soronkövetkező Kusturica filmben, merthogy amúgy ahogy néztem az imdb-s adatlapját nemigen mozdul ki hazájából, viszont Kusturicán kívül nem sok szerb film jut el hozzánk, tehát ha nem lesz több Kusturica filmben szerepe akkor könnyen meglehet hogy most láttam vele filmet először és egyben utoljára. Áucs.)
Na de összességében azért egy igen szép (szerelmi) történet volt ez egy kis háborús szatírás fűszerezéssel, sok-sok finom szimbolikával és ezzel összefüggésben sok-sok állati szereplővel (kígyó, vándorsólyom, szamár, hogy csak a legfontosabbakat említsem), némelyik tényleg igencsak fontos, történetformáló szereppel is felruházva. És mindez term. itt is Kusturica hamisítatlanul nagyon egyedi stílusában, tele a rendező filmjeire szokás szerint jellemző emlékezetes, remek karakterekkel, és tele a rendező filmjeire szokás szerint jellemző remek muzsikákkal (persze ehhez kell egy kis fogékonyság is a balkáni zenék iránt). Meg különben is, néha olyan jó elmerülni az ő (kis mikro)világában ** – sőt sokszor tényleg úgy elvágyódnék oda (na persze nem pont oda és nem pont akkor amikor jön a fekete kommandó), pl. Milenával még tehenet is szívesen fejnék én is :) Meg azok a rezesbandás, egyébként végletekig felfokozott ereszdelahajam bulik (lásd pl. a fenti videót is, de ugye a régebbi filmjei is tele voltak ilyen full feelgood típusú őrületekkel), hát azokról már nem is beszélve….. Kusturica szereplői aztán tudnak élni, na! :)
Olvastam olyan kritikát is a műről hogy csak ismétli magát benne a direktor. Hát könyörgöm, akik már lassan 40 éve pályán vannak mint Kusturica is, azok közük melyik nem fut bele előbb-utóbb önismétlésbe? Woody Allen pl. minden évben megteszi ezt, ehhez képest hogy Kusturica meg elköveti átlag 5-10 évente az semmi - sőt ennyi időközönként még tőle jól is esik újrázni az embernek, újra megélni azokat az elemi impulzusokat, meg néha annyira primer de egyébként meg annyira kellemes érzelmeket amiket ő és csak ő képes adni a filmjeiben (még akkor is ha valóban sokszor csak az újrafelhasznált elemeknek, az újra és újra visszatérő filmes eszközeinek is köszönhető mindez, egyszóval az általa nyújtott „feelingnek”), teljességgel egyéni filmes látás- kifejezés- és előadásmódjának valamint világképének köszönhetően.
Meg olyat is hogy egyébként is elég sekélyes ami a mondanivalót illeti, hiszen ha lecsupaszítjuk a cselekményt ***, akkor végülis csak egy egyszerű love storyt kapunk. Erre meg azt tudom mondani, hogy ha valaki, mint ő egyszer már leforgatta minden idők egyik legszívhezszólóbb drámáját (Cigányok ideje), aztán meg a leggrandiózusabbat (Underground), majd végül a legszórakoztatóbbat is (Macska-jaj), az mégis mit csináljon, ill. mit kellett volna csinálnia? Vissza kellett volna vonulnia 1998-ban, csak azért mert az addigi életművét már úgysem lehet überelni, max. tovább színesíteni? Szerencsére ezt Kusturica sem így gondolta.
* SPOILER!!!
Belliucci-t (és ezzel együtt minket) persze a végén megkímélte a rendező attól hogy véres húscafatokként lássuk, sőt igencsak fennköltté tette ezt a pillanatot is.
SPOILER VÉGE!!!
** Nem véletlen fogalmaztam így, hiszen amiket Kusturica filmjeiben látunk az persze nem az igazi Szerbia/ill. 1992-ig Jugoszlávia/vagy tágabb értelemben véve Balkán, hanem csak Kusturica Szerbiája, ahogy az ő fejében létezik (mert amúgy, hogy egy másik kultikus rendező kultikus filmjéből idézzek, nyilván „ugyanaz a sz*r van ott is, mint itt”). Szóval nem az igazi Szerbiába vágyódom én olyankor, az kell a rossebnek, hanem Kusturica Szerbiájába.
*** Mondjuk miért kellene lecsupaszítani? A film szépsége, esztétikai értéke épp abban gyökerezik sztem ahogyan egy már valóban vagy 600x megírt alaptörténet összetalálkozik Kusturica stílusával.
Na és akkor zárszó: szóval minden tökéletlensége ellenére inkább 100 ilyen, mint akárcsak egy Vasember és társai marveles szuperhősös baromság, vagy a szintén igencsak infantilis Star Wars, vagy Halálos iramban féle hamis és üres parasztvakítás. Mert amiket Kusturica csinál (na persze azért nem csak ő, főleg nem itt Európában) azok legalább filmek, filmes alkotások, nem pedig csakis és kizárólag pénzügyi befektetésnek szánt celluloidhalmazok. Nem kicsit sarkos vélemény tudom, de egy délszláv, és nem mellesleg szerzői film topikjában talán megengedhetem magamnak.
Nem egyszerû ,bár visszanyúl a Jugó szétszakadáshoz,azt valahogy nem értem mik voltak a fekete ruhás katonák.De ha õszinte akarok lenni akkor az egészet nem értem.Jó értem ,de akkor azt kell mondjam nem nagyon hatott meg.Nem szeretem az amcsi háborús drámákat ,de Kusturica stílusában egyenesen unalmas volt.Alacsony költségvetés ,de nagyon színes forgatókönyv.Az elején még nevettem párszor ,aztán átcsapott fa.zságba az egész. Bellucci a kedvencem volt régen,de a másik csajszi mellette sokkkal üdébb és szebb is ,úgyhogy elvitte a showt. Szerintem az a baj,hogy egyszerûen nem jött át ,nem volt érzelmi töltet .Ha drámát írt nem értem mi szükség volt a burleszk stílusra.Na legyünk õszinték !Ezt a filmet azért írta ,hogy még életében oka legyen filmvászonra smárolni Monica-t..:)
Szeretem Kusturica mester alkotásait, de ennek 2* ugrottam neki, nem tudtam végig nézni, idegesített.... én kérek elnézést. Egy kis idõ múltán megpróbálom újra, nyilván bennem van a hiba.
Elgondolkodtató film volt a számomra. Ügyes, erõs képi világ, jó történet vezetés, jó kameramozgások.Ha úgy vesszük nekem a film kétfelé szakadt. A film elsõ fele nagyon ügyes humorral val fûszerezve. A másik felén természetesen a történet haladt a saját medrében, de nekem már kissé véres, néha durva lett. Fõleg úgy, hogy a film elején jókat nevettem, és szórakoztam. Egy dolgot emelnék ki még. Nekem valahogy nem jött át a két fõhõs közötti nagy szerelem.
Azért akár mekkora mágus ez a Kusturica gyerek igazán megmutathatta volna Bellucci néni buxusát szembõl is a végén úgy, mint annak idején Tornatore.
Annak ellenére, hogy érteni vélem a filmet mégsem tetszett, sok benne a zavaró jelenetsor.
nem vígjáték ha nevetni szeretnél akkor ne nézd meg!!! persze bizonyos jeleneteknél igenis lehet nevetni :)
csatlakozom az elõttem lévõ kommenthez: ez nem nagyközönségfilm de nem is mûvészfilm (szerencsére:))
(a rendezõtõl nem láttam még filmet - mitöbb nem szoktam rendezõk alapján mozit nézni - Belucci neve vonzott)
..inkább kalandfilm vagy felnõtt mese..a plakát alapján mesét vártam és kaptam
elején a felirat: "a film több igaz és kitalált történet felhasználásával készült"
alapvetõen egy háborús drámába ágyazott románc..amit végigkísérnek mesébe illõ varázslatos és fordulatos menekülések és megmentések
vagyis mese felnõtteknek arról hogyan talál egymásra férfi és nõ egy véres háború közben ám a végén
***spoiler***spoiler***spoiler***spoiler hepiendet nem várjon senki ***spoiler***vége
volt néhány hangulatos és igazán szép jelenet (pl. a plakánton látható fa jelenete, és víz alatt tovalebbenõ fehér ruhás jelenet)
szerintem a színészek és a képek is rendben voltak - viszont véresebbre sikerült a vártnál..teljesen feleslegesen véres néhány jelenet
számomra közepesnél kicsit erõsebb a film..vélhetõen ha nem Belucci játssza az egyik fõszerepet akkor nem nézem meg
Az elõbbi véleménnyel szemben a film nagyszerû, életmûként felfogható. De kell hozzá a történelem ismerete, empátiakészség és nyitottság. Nem kell klisékben gondolkodni. Az, hogy Kusturica játsza a fõszerepet csak még jobban kiemeli a film jelentõségét. Nagyzerû képi megoldások, erõteljes kép-és hangvilág, de nem az amerikai gejl stílusban. CSAK értõk nézzék meg! És akkor elkerülhetõek a negatív tapasztalatok. A többiek martadjanak távol tõle, mert számukra \"totális érdektelenséget\" fog csak jelenteni. Dráma, így nem egy könnyû, nyáresti mozi... Ínyenceknek: jó csemegézést hozzá. :-)
Kusturica-rajongóként lelkesen vártam ezt a filmet, és már az elsõ vetítési napon rohantam a moziba, hogy végre láthassam a Mester új mûvét. Kár volt úgy sietni. Sajnos hiába a még mindig gyönyörû, bár sajnos kicsit túlbotoxolt Monica Bellucci részvétele, ezt a filmet még õ sem tudta megmenteni a totális érdektelenségtõl és az óriási csalódástól. Gyakorlatilag olyan, mintha az Underground olcsó utánzata lenne. Minden motívum szerepel benne a lángoló ludaktól a vízben úszó menyasszonyi ruhán át a kútig, a háborús motívumokig és még sorolhatnám. Ami nem lenne baj, ha nem lenne az egész film erõltetett, didaktikus és mû, egy ZS-kategóriás romantikus-háborús film iszonyatosan gejl jelenetekkel, amiket szerintem Kusturica sem gondolt komolyan. A színészi alakítások szörnyûek, a poénokon nem lehet nevetni, mert vagy nincsenek, vagy erõltetettek, rengeteg benne a felesleges véres és gusztustalan jelenet, ami nem hökkent meg, mert annyira mû. Idegesítõen sok az állatbántalmazásos jelenet a filmben, ami szintén indokolatlan és kifejezetten bántja a szemet. Ha nem tudnám, hogy Kusturica filmje, azt gondolnám, hogy olcsó amerikai utánzat. Mondanám, hogy ez csak az én véleményem, de 20-an ültük végig kínkeservvel várva a végét, és nagyjából ilyen félhangos sóhajokat hallottam a közönségtõl közben: \"Nem bírom tovább nézni, sírva kérlek, menjünk ki szexelni a mosdóba, nyerünk vele fél órát!\" \"Öt éve letettem a cigit, de ettõl rá kell gyújtanom.\" Szerinted visszaadják a jegy árát, ha megmondjuk, hogy szar volt?\" \"Ha szív alakot formál a kövekbõl, én szemen szúrom magam.\" \"Ez az, légyszi lépj rá az aknára és legyen már vége!\" Úgyhogy sajnos nem ajánlom ezt a filmet senkinek, az értékelésem 10-bõl 1, az is csak a csodás Monica miatt.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások