A Vörös Colibri főcímlistája úgy fest, mint egy olasz-magyar koprodukcióé. Olasz nemzetiségű a társíró, az operatőr, és a főszereplők egy része. Csak a története hamisíthatatlanul magyar, vérbeli rendszerváltás utáni história. Van benne taxisként pénzt kereső elvált nő, aki egyedül neveli a gyermekét, Magyarországot ugródeszkának tekintő ukrán balett-táncos, aki mindenáron Párizsba szeretne kijutni. Tipikus élethelyzetek a kilencvenes évek első feléből, amikor úgymond mindenki kezébe vehette saját sorsának intézését, csak éppen a körülmények nem voltak alkalmasak akár a művészi, de még az emberi önmegvalósításra sem.
Böszörményi Zsuzsa filmje szép nemzetközi sikert aratott. Ám a figyelemkeltő kitüntetéseknél érdekesebb az a tény, hogy két női rendező (lásd még Fekete Ibolya: Bolse Vita) készítette a rendszerváltás utáni idők társadalomlélektani szempontból legérzékenyebb alkotásait. Talán nem véletlenül.
Stáblista:
Szereplők
Anna
Abadze
Andrej
Dimitrij
Juli, Anna lánya
Feri
balettmester
Hozzászólások