Harley és a Davidson fiúk

I / 5. rész

Értékelés:

31 szavazatból
Szerinted?

+ 2 kép

Értékelés:

31 szavazatból
Szerinted?

A műsor ismertetése: Hogyan sikerült néhány kitartó közép-nyugati kékgalléros álmodozónak meghódítania az elit keleti partot egy legendássá vált motorkerékpár-márkával?

Évadok:

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
Nótárius 2022 ápr. 11. - 14:10:44 10/10










Lebilincselően magávalragadó, ipar- és kereskedelem-történeti kuriozitásokban és ismeretekben, valamint fordulatosan izgalmas történésekben bővelkedő, igényes képi világú film; karakteresen remeklő színészekkel, rendkívül hiteles érzetű kor-hangulatossággal, személyi kapcsolatrendszerekkel és tárgyi környezettel.
A három részét én is egyben néztem meg, de így is szinte elrepült az a több mint 4 órányi idő!

Néhány példa a történelmi pontosságtól való filmbeli eltérésre:
"Míg a sorozat nagyrészt valós eseményeken alapul, és dicséret illeti a korszak motorkerékpár-reprodukcióinak felhasználásáért, számos kreatív szabadságot tettek a drámai hatás érdekében; nevezetesen például a Harley és az Indian közötti rivalizálás tekintetében. Az HD-vel fenálló ellentéteik erőteljes túlhangsúlyozása éredekében Randell Jamest arrogáns és manipulatív vezetőként ábrázolják, aki gátlástalanul törekszik arra, hogy leküzdje a Harley-t, olyan alávaló vállalkozási trükközésektől sem visszariadva, mint a szabadalmi trollkodás és a vesztegetés. 
A minisorozatban bemutatott egyes versenyek és más részcselekmények fiktívek vagy erősen dramatizáltak, különösen akkor, amikor Hendee kihívja versenytársait a cége által rendezett állóképességi versenyre, amely aztán a Hendee és Walter Davidson közötti ökölharcban csúcsosodik ki a márkakereskedők tulajdonosainak megvesztegetése miatt.
Eddie Hasha halálát a Motordrome-ban, a filmben látottakkal ellentétben, nem az okozta, hogy nagy sebességgel a pályát határoló falnak ütközött, miután félrekapta a kormányt, hogy elkerülje egy éppen közvetlenül előtte eleső versenyzőtársát. A valóságban Hasha motorkerékpárja hirtelen a pályát körülvevő korlát irányába csapódva kirepült a lelátóra, és azonnal megölt egy ott tartózkodó fiatal fiút. Azon a versenyen még négyen haltak meg.
Szintén kitalált: az első világháborúban, az Egyesült Államok hadseregének az Indian és Harley Davidson irányába tett,  számszerűségében azonos darabszámú ajánlata is. Valójában az Indian 41 000 motorkerékpárt biztosított a katonai erőfeszítésekhez, míg a Harley csak 15 000-et.
Míg az alapítók, a harmadik epizódban,
egy törvényen kívüli versenyen mutatták be az 1936-os EL-jüket, a valós EL gyártás előtti változata egy 1935-ös kereskedői találkozón lett bemutatva a milwaukee-i Schroeder Hotelben. Ezenkívül a Bill Harley által említett Knucklehead becenevet csak a második világháború után kezdték el használni, amikoris bevezették az OHV motor átdolgozását, amelyet később Panhead néven vált  ismertté."

8/10
8/10
Attila Gacsályi 2018 júl. 12. - 22:22:12 8/10
Kár volt azokat a bukósisakokat ráhamisítani a korra.
9/10
Vadrenalin 2017 aug. 23. - 18:01:09 9/10
Az elsõ olyan motoros témájú alkotás, ami nem csak egy béna sztorit rak körítésként a motorok bámulásához, hanem filmként (sorozatként) is kiváló, az ismeretlen nevek ellenére remekül megrendezett és tûrhetõen eljátszott élvezetes interpretációja a a márka történelmének a az elsõ ötlettõl a harmincas évek végéig (az utolsó Bill Harley által tervezett modellig, ami formailag azóta is meghatározója a márkának).
10/10
idõjós1010 2017 jún. 05. - 00:49:20 10/10
Remek film. Bár én nem vagyok motor rajongó, de ezt imádtam. Egyben néztem meg a három részt. Egyébként viszont egészen hihetetlen, hogy végig megmaradt, minden egyes márka annál a nevetséges (manapság már) biciklikormánynak is szégyenletes design-nál. Továbbá eszükbe nem jutott az ülést kipárnázni. SPOILER A végén kihoztak design-ban valami egészen fantasztikusat, ami korát messze megelõzte, a teljesítményrõl már nem is beszélve, de mégis milyen érdekes, hogy meg is rekedtek ezen a szinten. nem követték napjaink versenymotor irányvonalát. Örök retro maradt.