Az aktuális rész ismertetője: Egy meghibásodott hidraulikájú gép az egész repülőtér menetrendjét veszélybe sodorja; két A380-as pilótajelölt egy váratlan vészhelyzet kezelését gyakorolja a virtuális Dubai felett; a korszerűsített déli futópálya átadása több napot késik az elhúzódó biztonsági átvizsgálás miatt; és a híres brit zenész, Cat Stevens egy számítógépes probléma miatt lekési a New York-i járatot, s ezzel veszélybe kerül a beavatása a Rock and Roll Hírességek Csarnokába.
A műsor ismertetése:
Miként lehet egy kényszerleszállást a földről levezényelni? A teljes csomagtovábbító rendszer megbénulását az utolsó pillanatban megakadályozni? És egy dühöngő részeg utast lecsillapítani? A sorozat a világ egyik legforgalmasabb, évente 57 millió utast fogadó és útnak indító légikikötőjének kulisszái mögé látogat.
Míg 55 évvel ezelőtt a Dubai Nemzetközi Repülőtér helyén még egy hatalmas, kietlen homoksivatag terpeszkedett, ma itt található a világ légiközlekedésének egyik kulcsfontosságú csomópontja. Évi 344 ezer járatával, 57 millió utasával és kétmillió tonnányi teherszállítmányával a dubai a világ harmadik legforgalmasabb nemzetközi légikötője.
A Nat Geo sorozata a Dubai Nemzetközi Repülőtér kulisszái mögé kalauzolják a nézőket, így többek közt megismerjük a frissen megépült, 359 futballpályányi területű 3. terminált is, melyet a szakemberek a világ legnagyobb alapterületű építményeként tartanak számon. Különleges engedélye birtokában a stáb az épület valamennyi szegletébe eljutott, így az epizódok a lehető legteljesebb képet adják a repülőtér biztonságáról és zökkenőmentes működéséről gondoskodó 60 ezer főnyi személyzet változatos munkájáról.
Az epizódokban ezen felül látunk még a toronyból kényszerleszállást levezénylő légiirányítókat, feltételezett drogcsempészek ruháit és csomagjait átkutató vámőröket.Sokmillió dolláros gépóriásokat szétszedő és szoros határidőre megjavító mérnököket és ideges, a késés miatt felháborodottan reklamáló utasokat nyugtató alkalmazottakat.
Hozzászólások