Magyar novellák / Celofánvirágok

16 éven aluliak számára nem ajánlott

Értékelés:

11 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

11 szavazatból
Szerinted?

Az aktuális rész ismertetője: Jolánka meglátogatja régen látott édesapját a munkásszállón. Ez a nyers és idegen világ, édesapa joviális naivitása miatt is, veszélyessé és kiszámíthatatlanná válik számára. Tar Sándor írása nyomán.

Egyéb epizódok:

Hozzászólások

Szerinted?
Kuttyánszki 2016 okt. 26. - 14:46:04
Felicia (Tóth Auguszta)miatt nem néztem, csak az elején...De Tóth Auguszta számomra nézhetetlen, hallgathatatlan..Roppnat idegesítõ az erõszakos stílusa, a hangja, az örökös mekegõ nevetése..Ezt már a Kisvárosban megsokalltam. Bocs, de szerintem mindenkinek van ilyen "kedvence"....Érdekes viszont, hogy vendégszerepeltek nálunk, a mi színházunkban...A színfaélak mögött, civilben kedves, szimpatikus volt mágis.
Lyanos 2016 aug. 30. - 21:20:49
Pedig Rátonyi Róbertnek ez volt az egyik utolsó tévészereplése.
Amúgy azt sem értettem, hogy a szereplõk miért beszélnek önmagukról, belsõ monológként. Így próbálja rendezõ képbe hozni a nézõt, hogy ki kicsoda és mit miért csinál?
1/10
olahmiki1959 2016 aug. 28. - 06:21:15 1/10 Előzmény Gega1
Ezt a hsz.-t a "Razzia az Arany Sasban" címû novellához írom, a félreértések elkerülése végett. (valóban nem szerencsés, hogy a novellák nincsenek elkülönítve egymástól valamilyen módon...:)
Nos.
Ez a történet kitûnõ, ahogyan ön is írta, annak idején olvastam is - Hunyadi többi novellájával együtt -, hihetetlen érzékkel és pontossággal tudta felfesteni a két háború közötti Magyarország hangulatát és figuráit, és a történetei is érdekfeszítõek, drámaiak és fordulatosak voltak.

A "Razzia az Arany Sasban televíziós megvalósítása majdhogynem a minõsíthetetlen, értékelhetetlen kategóriába illik.
Valami katasztrófa!
Egyetlen egy értelmes, természetes párbeszéd nincs benne, a mondatok csikorognak, a színészek csapnivalóan játszanak, papírmasé figurákat látunk a képernyõn, mindenki hiteltelen, hamis, talmi, súlytalan.
A kitûnõ Rátonyi Róbert valószínûleg élete legrosszabb alakítását nyújtja, Rák Katit a fõiskolára sem vennék fel ezzel a színészi teljesítménnyel, Andorai Pétert pedig nem értem, hogyan adhatta a nevét ehhez a vacakhoz.

Szörnyû volt, örültem, amikor végre megjelent a film végén a stáblista, és véget ért ez a borzalom.

Szigorúan 1, azaz EGY csillag a minõsítésem erre a förmedvényre!!!
1/10
olahmiki1959 2016 aug. 28. - 06:06:55 1/10
Bocsánat, de én nem a "Tógyer farkasa" címû novellához írtam annak idején hozzászólást, hanem egy júliusi novellához, aminek a címét mostanra elfelejtettem. Azt valóban Kosztolányi írta, és a lesújtó véleményem nem változott.
Ezt a mostanit sajnos nem láttam.
Gega1 2016 aug. 26. - 14:16:05
Bocs, nem rendõrfõnök, rendõrtiszt.

Viszont különbözõ novellákról írtunk eddig hárman, azt hiszem, a Magyar novellák minden részéhez ez a fórum tartozik, holott a részek értelemszerûen teljesen eltérnek egymástól, nem összefüggõ történet.
Gega1 2016 aug. 26. - 14:11:42
Hunyady Sándor írta a novellát (Razzia az "Arany Sas"-ban), Bródy Sándor balkézrõl született fia, édesanyja Hunyady Margit színésznõ. A legjobb tollú magyar írónak tartom, aki talán csak azért nincs igazán a köztudatban, mert az "átkosban" nemigen tanították, mivel írásaiban az "úri világgal" foglalkozott. Viszont több mûvét is megfilmesítették, legismertebb a Bakaruhában, az Egy erkölcsös éjszaka (a novella címe: A vöröslámpás ház) és a Lovagias ügy.

Ezt a filmet nem láttam, viszont a novella kitûnõ. Hunyady remekül ábrázolja, hogy a rendõrfõnök mennyire imádta feleségét, élt-halt érte, bálványozta. Sokszor incselkedett vele esténként az asztalnál az albérlõ, távoli rokon elõtt is, és, most emlékezetbõl írom, nem szó szerint, de kb: "nem vette észre az albérlõ szemében a sárga, ravasz, sunyi csillogást".

Spoiler! (A novella történetét tartalmazza.)

Mikor egy razzia során (váratlanul osztották be egy kidõlt kolléga helyett) az albérlõje nyitott ajtót a garniban, aki megpróbálta haverkodva elküldeni az ismerõs rendõrt, de õ mégis, kíváncsian betolta a ajtót: ugyan milyen lánnyal enyeleghet ez a kölök - saját feleségét találta ott. Bizony el lehet képzelni, hogy micsoda traumát okozott ez neki. Feleségét kurvaként kezelte, végigjáratta vele az ilyenkor szokásos procedurát - fertõtlenítés, fogda - mintha nem ismerné. Utána napokig nem fürdött, nem cserélt ruhát, annyira maga alatt volt. Erre társai, sõt fõnöke is ellene fordult: "Hogy néz ki maga! Mit csinált a feleségével! Hordja el magát!" Napokon belül családja és munkahelye is összeomlott, az addigi példás élete darabokra tört. Nem látott más kiutat, rátette lábujját a puskája ravaszára, állát pedig csövére helyezte. Kb idézet, emlékezetbõl: "Feje helyén olyan volt a szõnyeg, mintha egy tányér pörköltet ejtettek volna el."
1/10
olahmiki1959 2016 júl. 20. - 00:57:25 1/10
Nem szívesen írok ilyesmit - mióta hozzászólok idõnként valamihez, a legritkábban szoktam ilyen kifejezéseket használni -, de most azt kell mondjam, hogy ekkora állatságot már régen láttam!
Ez valami katasztrófa volt!
A történet, a kivitelezés, minden, minden!
Minõsíthetetlen baromság!

A történet totálisan értelmetlen, életszerûtlen, biztos vagyok benne, hogy Kosztolányi nem ilyen idióta módon írta meg az õ zsenialitásával. (Direkt elõ fogom keresni a novellát a házikönyvtárban...:)

De a megvalósítás is olyan rossz volt, hogy nincs rá szó.
A kitûnõ színész-fõszereplõ, Andorai Péter olyan halkan és motyogva mondta el a szöveget, hogy alig lehetett belõle érteni valamit, a kutyaugatás és a zene totálisan elnyomta a hangját, dramaturgia nulla, a befejezés csapnivaló és értelmetlen, úgyhogy azt kell mondjam, életem egyik legrosszabb filmje volt ez a novella-feldolgozás.
Szigorúan és könyörtelenül 1/10.