Az aktuális rész ismertetője: Korunk, a 21. század elejének egyik legizgalmasabb orosz hegedűművésze, Dmitrij Szinkovszkij nemcsak a 18. századhoz hű hangszeren és módon játssza a barokk remekműveket, hanem színpadi jelenléte vélhetőleg ugyanannyira megbabonázza a közönséget, mint az 1700-as években élt itáliai kollégáié. A hangversenyen közreműködő, La Voce Strumentale nevű együttesét moszkvai tanárkollégáiból és tanítványaiból szervezte, akik 2018 októberében a Zeneakadémia Nagytermét barokk mesterek zenéjének hangjaival töltötték meg: műsorra tűzték Telemann, Vivaldi, Locatelli műveit. A szólistákat és az együttest virtuozitásában és kifinomultságában egyaránt próbára teszi a program. Így Locatelli 1741-ben op. 7 számozással megjelent concerto grossói közül az utolsó, Arianna panasza is különleges érzékenységet kíván az előadásra vállalkozóktól: a mű hangszeres drámai jelenetként a zenén keresztül mutatja be a szerelmes nő fájdalmát, lelki folyamatait.
Hozzászólások