Az aktuális rész ismertetője: A Church Hoppers nevű vallási tanácsadó céget ezúttal egy baptista lelkész keresi fel, elpanaszolván, hogy oszlik a hívősereg, egyre kevesebben látogatják az istentiszteleteit. A tanácsadók a helyszíni felmérésük során több hibára is rámutatnak: egyebek mellett túl hosszúak és körülményesek a szentbeszédek, és a lelkipásztor nem szán elég pénzt és időt az egyre lepusztultabb templom karbantartására - mely ráadásul olyan forró, hogy a pokol tüzén érzi magát az, aki végigül benne egy maratoni prédikációt. A megújulásnak tehát azonnal meg kell kezdődnie - szellemi, lelki és fizikai értelemben egyaránt...
A műsor ismertetése:
Az Egyesült Államokban több mint 300 ezer vallási gyülekezet létezik - és az amerikaiak 80%-a valamelyik vallási felekezet tagjának tartja magát. E tények ismeretében azt hihetnénk, hogy az USA-ban pofonegyszerű dolog imaházat és hozzá tartozó vallási közösséget fenntartani - ez azonban nincs így, amit többek közt az is bizonyít, hogy a bankok 2012-ben rekordszámú templomon érvényesítettek zálogjogot...
Ugyanakkor öröm az ürömben, hogy a tiszteletesek és nyájaik nincsenek egyedül a bajban: a Church Hoppers három kitűnő üzleti érzékű vallásügyi tanácsadója megállás nélkül az országot járja, hogy praktikus tanácsokkal lássa el az anyagi gondokkal küzdő, vagy épp széledő nyájú tisztelendőket.
A trió tagjai közül Kevin Annas - több éves vállalkozói múlttal a háta mögött - az anyagi biztonságra helyezi a hangsúlyt, s a konzultációk során azt igyekszik megértetni a lelkipásztorokkal, hogy mai modern, elanyagiasodott világunkban immár a lelkek megmentése se megy üzleti szemlélet nélkül; Anthony Lockhart 15 éves tapasztalattal bíró marketingszakember, így nem csoda, hogy ő a hívek a közösséghez való kötődését tartja a legfontosabbnak; Jerry Bentley pedig lelkipásztori tanácsadó, aki az emberi kapcsolatokat veszi górcső alá a krízisben lévő gyülekezetek átvilágításánál.
A Church Hoppers tanácsadóinak minden közösségnél hét napjuk van a baj felderítésére: a munka első fázisát a közösség - és annak életének - a lehető legmélyebb és legalaposabb megismerése jelenti az egyszerű templomlátogató ember szemén keresztül; majd jön a látottak alapos elemzése; végül pedig következik a legnehezebb és legkényesebb lépés, a helyi tisztelendő meggyőzése az előírt gyógymód alkalmazásáról. Ez utóbbi sokszor igazi pedagógusi, sőt pszichológusi feladat, hisz miként lehet megmondani egy büszke papnak, hogy túl unalmasak és hosszúak a beszédei? Vagy hogy annyira negatív a prédikációi üzenete, hogy aki véletlenül betéved a templomába az utcáról, az egy percen belül okvetlenül ki is fordul onnét??
A Nat Geo sorozatában csatlakozzon ön is a "szent háromhoz", és legyen tanúja, hogy miként lehet gyökeres változásokat elérni olyan egyszerű, minimális ráfordítást igénylő "trükkökkel", mint pl. a misék idején gyermekmegőrző működtetése... az unalmas, háromórás prédikációk egyórásra rövidítése... vagy épp az épület külső falán egy kereszt elhelyezése, minek köszönhetően a járókelők végre értesülhetnek róla, hogy egy templom mellett mennek el...
Hozzászólások