Vinicio Caposselát a legtöbben csak az „olasz Tom Waits”-ként emlegetik, nem alaptalanul. Amellett, hogy az amerikai legendát tartja egyik legfőbb inspirációjának, számos dalát is feldolgozta. Sőt, több albumán az a Marc Ribot működik közre, aki többek közt Waits gitárosaként vált ismertté. Capossela negyed évszázada, 1990-ben, All’una e trentacinque circa című albumával debütált, ami olyannyira jól sikerült, hogy rögtön meg is kapta érte az egyik legrangosabb olasz zenei díjat, a Targa Tencót. Ezt utána még kétszer megismételte, legutóbb a 2000-ben megjelent Canzoni a Manovella koronggal, ami a másik legrangosabb olasz zenei elismerést, a PIM-et is bezsebelte. Sajátságos stílusában egyszerre fedezhető fel a dél-olasz hagyományokat felelevenítő tarantella, a tradicionális cigányzene és a tangó, míg mélyen személyes dalszövegei már-már Charles Bukowskit idézik. Capossela termékenységét jól jellemzi, hogy a két-három évente megjelenő lemezek mellett – kilencedik albuma tavaly látott napvilágot – 2004-ben Non Si Muore Tutte le Mattine címmel kiadták első regényét, sőt, még színházi területen is kipróbálta magát, ezzel az olasz világzene megkerülhetetlen alakjává vált.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!