Zenés monodráma, a Komp kollektíva előadása.
A Mélyrepülés Cseh Tamás egyetlen olyan albuma, melynek szövegét nem Bereményi Géza, hanem
Csengey Dénes írta. Csengey szövegei őszinték, egyenesek és szenvtelenül állítanak tükröt minden
korosztálynak és kornak, nem csak a ‘80-as éveknek, de erős ajánlással nekünk, magyaroknak. Az
album 1988-ban jelent meg és aktualitása most is mellbevágó.
Kérdésfelvetései minden korban aktuálisak: a művészi szabadság, a magány, az alkohol és delírium, a
tehetség és a hatalom és végül az egyéni szabadság megtalálása. Egy generáció ismerte ezeket a
dalokat és szövegeket, és ugyan eltelt 34 év és egy Rendszerváltás a bemutató óta, de a szöveg nem
vesztett az érvényességéből, ugyanis nem egy egyszerű korképről van szó, hanem sokkal inkább a
magyar ember belső vívódásáról és a szabadság kétségbeesett kereséséről. 34 év távlatából sokkoló azt látni, hogy a magyar ember vagy művész helyzete és problémái hasonlóak maradtak. Elmaradt a
szellemi rendszerváltás?
Az előadás stílusa Csengey szerint: “fából vaskarika, dalokkal átszőtt epikából születő monodráma”.
Előadó: Tóth András
Zenészek:
kobza, vokál: Lányi Kristóf
gitár, vokál: Nánási Attila
gitár, vokál: Tóth Ábel
cselló: Laczi Sándor
Hozzászólások