TOP10 BRAND
1
IDOKEP 1 117 104 RU
2
INDEX 997 424 RU
3
BLIKK 970 360 RU
4
24 916 640 RU
5
ORIGO 814 368 RU
6
FEMINA 526 116 RU
7
RIPOST 517 888 RU
8
PORTFOLIO 505 852 RU
9
HVG 461 924 RU
10
TELEX 450 840 RU
1
IDOKEP 1 117 104 RU
2
INDEX 997 424 RU
3
BLIKK 970 360 RU
4
24 916 640 RU
5
ORIGO 814 368 RU
6
FEMINA 526 116 RU
7
RIPOST 517 888 RU
8
PORTFOLIO 505 852 RU
9
HVG 461 924 RU
10
TELEX 450 840 RU
Színház

A makrancos hölgy, avagy a hárpia megzabolázása

vígjáték, 2011.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

"A hárpia megzabolázása egy sokkal összetettebb cím, mely egy folyamatról - a szelídítésről - szól, mely egyúttal egy megismerési és önmegismerési folyamat is. Jelen esetben nyilvánvaló, hogy Petruchio a kulcsfigura, merthogy ő indítja el a "szelídítést", Katalin pedig az "áldozatává" válik. Petruchio tulajdonképpen egy színház által végbevitt exorcizálást végez, merthogy ő elejétől végéig szerepet játszik; belefog egy játékba, melyet Katalin csak a végén fedez fel. A darab tulajdonképpen egy nő és egy férfi közti kapcsolat fejlődéstörténete, mely a kölcsönös megismerés szakaszairól szól. Katalin megismeri Petruchiot, az összes trükkjével, és azokat megértve válik a játék részesévé.

Nem akartam a darabot klasszikus megközelítésben kezelni, a téma amúgy kissé erőltetett lenne az európai kulturális viszonyrendszerben. Ezért inkább a "szelídítés folyamatára" összpontosítottam, mint a főszereplők egymást megismerő folyamatára, ezért szerintem találóbb cím A hárpia megzabolázása, mint A makrancos hölgy."

Sorin Militaru, rendező

A(z) Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulata előadása

Stáblista:

Hozzászólások