"Az ősi természeti népeknél mozdulataik szabják ki saját terüket, amelyben az életük zajlik, a testükkel mérik az időt, táncuk a mikro- és a makrokozmosz harmóniája. Mai városi létünk mindennapjainak koreográfiáját épített környezetünk struktúrája határozza meg, alaprajzok szerint mozdulunk. Egy előre megtervezett valóságban élünk passzív, mechanikus módon.[...]
Hangszereink 5-6 méter hosszú bambuszrudak, melyek monumentalitásukkal és lassú mozgásukkal az állandóságot idézik. Megszólaltatásuk nagy alázatot, kimértséget és megfontoltságot igényel, a velük való együttműködést varázslatnak éljük meg minden alkalommal." (Medence Csoport)
A csoport tagjai környezetkultúrával és -tervezéssel foglalkoznak, végzettségük szerint vizuális tervezőművészek, építészek, formatervezők. Horváth Brigitta a nyugati és keleti kultúrák kapcsolódási pontjait kutatja, korábban a klasszikus modern táncok, majd a butho-tánc és az indonéz táncok világát tanulmányozta.
"Végtelenül izgalmas alapszituáció, hogy a saját bambuszrúdjával együtt minden szereplő szinte térelemként, élő koordinátatengelyként és egyben hangszerként is szerepel. [...] különleges fényeikkel, és filmjükkel, melyben mintha valószínűtlen színorgia ömlött volna végig a színpadon, felvillantottak egy merőben új szemléletet a térhasználatra nem éppen érzékeny hazai mezőnynek." (Tóth Ágnes Veronika)
A(z) Trafó előadása
Hozzászólások