Az üvegcipő

vígjáték, magyar, 2013.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

A rendező Pataki András szerint a darab mindig fájdalommentes szórakozást garantál a nézőknek, de bulvárszínházi felfogásban érdektelen játszani. Csak akkor érdemes műsorra tűzni, ha Irma sorsán keresztül meg lehet mutatni a mű mélységét, drámaiságát, amely egy társadalmi korrajzhoz is vezethet. Hozzátette: ez a darab könnyed témát, remekül játszható szerepeket hordoz mindig magában, ám szerinte a vígjátéki felszín mellett a nézők számára akkor jelent intellektuális kihívást és tanulságot Az üvegcipő, ha hangsúlyossá tudják tenni benne azt a dramaturgiai pillanatot, amely a hősnő, Irma valóságos sorsát mutatja be. Irma élete ugyanis igazából tragédia, hiszen olyan értékek pusztulnak vele együtt, mint a hűség, az odaadás, az önzetlenség vagy a maga kis világához igazodó, abból mégis fölemelkedő képzeletgazdagság. Ez a pillanat pedig az ironikus, s talán a groteszkbe is áthajló játékmóddal erősíthető fel. Sipos úr sztoikus nyugalma, amellyel jó ideig szemléli a neki kényelmes világot, (amelyről persze ő is tudja, hogy hazugság, csak erről hajlandó megfeledkezni) még derűsen megbocsátható. Pedig a rendező vélekedése szerint neki is ott kellene végeznie a saját lakodalmán járt "haláltáncban." - Sipos Lajos tisztességre törekvő, morgolódó figura, aki igyekszik palástolni az érzelmeit, miközben érzékeny, sérülékeny ember, s benne is érző szív dobog.


A megújult Soproni Petőfi Színház kiemelt figyelemmel fordul egyre nagyobb számban gyarapodó fiatal nézői felé. Az üvegcipőt a színház vezetése a középiskolásoknak szóló bérletsorozatban is elhelyezte.

A(z) Soproni Petőfi Színház előadása

Bemutató időpontja:

2013. november 23., Soproni Petőfi Színház

Stáblista

Hozzászólások