Színház

CARNEVAL

táncelőadás, magyar, 2009.

Értékelés:

5 szavazatból
Szerinted?

Ez elrajzolt játékcirkusz, életből attrakció, rikító kavalkád, ez bizalomjáték, beavatás, ez titkos légyott a tükörben, elvetemült robaj, fogak között szűrt köszönőviszony, tandem tűzharc, a szívlövés rajtad keresztül énbelém hatol. Ez harsány virágzás, lesből párbaj, az alvilág szófogadatlan nyomunkba ered. Úgy simulok, ahogy rántasz, dorombolom a ritmust, ringasd csak tenyeredbe zárt szögletes szívem. Varázsütésre maszkot váltunk, árnyékot sütkérezel körém, vadóc.

Hány arcunk van?
Hány arcunk lehet?
Hányat ismerünk?
Melyik valódi?
És vajon melyik irányít?

A CARNEVAL című előadás az átváltozás témakörét kutatja, középpontjában ismert és ismeretlen oldalaink feltárása áll. Képzeletbeli emberi és állati arcaink találkoznak össze ebben a mozgalmas játékban, ahol a szélsőségek nem csak a karakterek szintjén, hanem az egymást ellenpontozó mozgások ötvözésében is teret kapnak. Az előadást Duda Éva Harangozó-díjas koreográfus a Közép-Európa Táncszínház 20. jubileumi évfordulójára készítette.

A(z) Közép-Európa Táncszínház előadása

Bemutató időpontja:

2009. május 19., Közép-Európa Táncszínház

Stáblista:

Hozzászólások

FElepHánt 2009 máj. 21. - 15:47:14 Előzmény thölgyess
FeHér Elephánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu

CARNEVAL Duda Éva Közép-Európa Táncszínház
Két lehetõség tûnik biztatónak, terjedelmesebb tánc-kompozíció esetén: csak a zenére
építeni, annak karakter-váltásait, belsõ mozgását figyelve, vagy valamely narratív szálra
fûzni az egészet. Kizárólag a mozgás-elemek sorakoztatása megoldhatatlan feladat, kény-
szerû ismétlésekhez, töltelék-elemek alkalmazásához vezet. A Carnevál elsõ részében ép-
pen ez történik, az erõltetett hanghatások még inkább próbára teszik a türelmet. Komi-
kusnak szánt duett indít, a kivitelezés azonban nem fedi a jó elképzelést. A nagy tombo-
lások hatását gyengíti a szereplõk különbözõ szintû felkészültsége és az óhatatlan repeti-
ció monotonitása. Statikus szólóját még a nagyszerû Hargitai Mariann sem tudja teljes
értéküen elfogadtatni, a virtuóz technikájú, egyedülálló kisugárzású, Major László pedig
még lehetõséget sem kap. Az utolsó harmadban szerencsére egy csapásra megváltozik a
kép: két õsgyík-mozgású lény robban be a színre, ádáz szerelmi ütközetük Duda Éva káp-
rázatos koreográfiájában bontakozik ki. A zoológiailag adott földharc mellett, a kompozi-
ció merészen nyit a vertikum felé: alternatív körökben ritka emelések hatványozzák a fe-
szültséget. Szédületes forgatag, mely vállon forgásban végzõdõ vetõdésben és az emelõ
kezeken lebegõ guggoló pózban kulminál, - ilyesmit eddig inkább a szegediektõl láttunk!
Hargitai Mariann és Katonka Zoltán produkciója a felfoghatatlan valószerûtlenség má-
moros csodája, amelynek hatását még tovább fokozza az álom-kettõshöz csatlakozó har-
madik: az excentrikus szuggaztivitású Major László. Triójuk végképp bizonyította Duda
Éva autentikus koreográfusi értékeit, füstködöt borítva az expozíció nehéz perceire.
6/10
thölgyess 2009 máj. 20. - 09:47:58 6/10
Nagyon hosszadalmas az elsõ óra. A mulatságosnak szánt kettõs inkább gyengus. A momoton õrjöngés csak kitölti az ürességet.
De: - az utolsó negyedóra miatt mégis nagyon fontos elõadás. Hargittay Mariann és Katonka Zoltán csodálatos duettet mutat be, szédületes forgások, ugrások és ritka emelések a zeneiség, a mozdulatok költészetének tökéletes harmóniája. A késõbb hozzájuk csatlakozó Major Lászlóval hármasban még tovább fokozódik a fantasztikusan erõs koreográfia, felejthetetlen !!!