Színház

Genfi Balett: Glory | Paron

táncelőadás

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

A Glory (Dicsőség) és a Paron című darabban a táncosok teste a szimbiózis különféle formáiban fonódik össze, hajlékonyan vagy megfeszülve, kitárulkozva vagy összehúzódva, de mindig egyfajta különleges „átmenet” kifejezéseképpen, ami jól példázza a tökéletesre csiszolt mozgáskultúrát. Ez a két darab ékes példája annak, hogy mennyire központi szerepet kap a virtuozitás Andonis Foniadakis művészetében. Minden gesztust, minden lépést hallatlan precizitással tervez meg, úgy, hogy a tánc teljes összhangban van Händel és Philip Glass zenéjével.
A Genfi Nagyszínház balettje számára készült Gloryban a koreográfus által teremtett feszültség és fizikai kifejezőkészség ismét tökéletes összhangban van a nagy barokk mester szerzeményével. Georg Friedrich Händel zenéje jóvoltából a Glory sokkal több, mint a koreográfus művének egyszerű aláfestése. Julien Tarride stílusosan újrakeverte a közkedvelt Händel-szerzeményeket, így a Foniadakis által megkomponált táncot legalább annyira „hallgatnunk” kell, mint amennyire néznünk. Händel zenéjének pontos, élénk ritmusai folyamatosan próbára teszi a táncosok tudását, különös tekintettel az instrumentális művekre.
A Paron melegséget sugárzó, erőteljes mű, amelyben minden mozdulatot, minden pillantást, minden lélegzetvételt érzelmek hatnak át. A Philip Glass titokzatos és nagyhatású 1. hegedűversenyére írt darab egy magával ragadó, költői óda az alkotó társulat erejéhez és összetartásához.
A mozdulatok érzékeny lendülete, az összetett, mégis átlátható szerkezet és az előadók szenvedélyes elkötelezettsége lenyűgözi a közönséget. Le sem bírjuk venni a szemünket az előttünk kibontakozó eseményekről, amíg a színpadot végleg el nem nyeli a sötétség.
A Genfi Nagyszínház balettje tökéletesen átadja ennek a modern táncestnek a ritmusát, eredeti drámai kifejezésmóddal fejtve ki a születéstől a halál pillanatáig, a szem kinyílásától a lezárulásáig tartó rejtelmet.

Előadják:
Yumi Aizawa, Céline Allain, Ornella Capece, Angèle Cartier, Diana Duarte, Léa Mercurol, Sara Ouwendyk, Sara Shigenari, Mohana Rapin, Madeline Wong, Valentino Bertolini, Quintin Cianci, Zachary Clark, Andrei Cozlac, Armando González Besa, Adelson Carlos,, Max Ossenberg-Engels, Juan Pérez, Óscar Comesaña Salgueiro, Geoffrey Van Dyck, Nahuel Vega

Glory

Világítás-tervezés: Mikki Konttu
Zene: Georg Friedrich Händel
Zenei rendező, hangmérnök és szcenográfiai asszisztens: Julien Tarride
Koreográfia és szcenográfia: Andonis Foniadakis

Paron

Zene: Philip Glass – Concerto n°1 for violin
Szcenográfia és világításrendező: Sakis Birbilis
Koreográfus-asszisztens: Pierre Magendie
Koreográfia: Andonis Foniadakis

Világításfelügyelő: Arnaud Viala
Színpadi felügyelő: Mansour Walter
Hangfelügyelő: Jean-Marc Pinget
Jelmezfelügyelő: Caroline Bault/France Durel
Jelmeztervező: Tassos Sofroniou
Műszaki igazgató: Philippe Duvauchelle
Az igazgató asszisztense/színpadi vezető: Vitorio Casarin
Balettigazgató: Philippe Cohen
Főigazgató: Aviel Cahn

 

Hozzászólások