A "Különóra" nem egy iskoláról szóló darab. Ionesco egyik állandó témája a realitás, valamint az élet értelmének keresése a nagymértékben iparosított társadalmakban. A "Különóra" mindenekelőtt a kommunikáció lehetőségeiről és határairól, magáról a nyelvről szól.
Lehet, hogy ez a kijelentés abszurdnak tűnik azok számára, akik a szerző műveit első alkalommal olvassák, s azokat könnyen badarságnak tarthatják. Elhangzott egy címszó, ami a szerzőhöz köthető: Eugéne Ionesco az abszurd színház nagy emberének számít. Olyan darabokat hoz létre, melyeknek teljesen más kifejezőeszközei vannak, mint az addig ismert realista, illetve naturalista színházaknak: szokatlan, hihetetlen, túlrajzolt de egyidejűleg valódibb, mint a realizmus. Ezzel a más színpadi kifejezéssel Ionesco az embernek a világhoz való megváltozott viszonyára reagált.
A(z) Magyarországi Német Színház előadása
Hozzászólások