A mű, amely a Met legelső évada óta jószerint sohasem hiányzott a repertoárról, most új produkcióval tér vissza a műsorra: a Tony-díjas Bartlett Sher rendezésében, a cselekményt a reneszánsz Mantovából, illetve a legutóbbi Met-beli Rigoletto Las Vegas-i kaszinóközegéből az 1920-as évek Európájába helyezve át. A pár éve a Müpában emlékezetes Luisa Miller-előadást vezénylő Daniele Rustioni olyan kiváló énekeseket irányít majd, mint a mantuai herceg szerepében mindig diadalt arató Piotr Beczała vagy a Verdi-baritonok új nemzedékét képviselő Quinn Kelsey.
Maga Giuseppe Verdi forradalmi operának vélte e művét, míg az utókor számára alkalmasint a Rigoletto maga a műfaj olasz vonulatának egyik legjellegzetesebb mintapéldánya. A szenvedélyességben és slágerekben egyként olyannyira bővelkedő opera a nemzetközi repertoár sarokköve, s ilyeténképpen előadása magától értődő módon a Met mozis HD-közvetítéseinek programján is szerepelt már. A megátkozott udvari mulattató és atya tragikus címszerepe ezúttal az amerikai Quinn Kelsey-é lesz, akinek Rigoletto-alakítását rendkívüli drámai intenzitásáért és pszichológiai kidolgozottságáért egybehangzóan ünnepli a kritika és a világ operaközönsége. Lányát a látványosan felívelő pályájú olasz szoprán, Rosa Feola alakítja majd, aki 2019-ben éppen Gildaként debütált a Met színpadán. Az art déco hangulatát megidéző díszleteket és elegánsan stílusos jelmezeket ígérő produkció harmadik főszerepében a lengyel tenorcsillagot, Piotr Beczałát látjuk majd, aki az ezredfordulón Budapesten is vendégszerepelt mint szívtelenül csábító mantuai herceg, s akinek a Müpa közönsége is tapsolhatott már.
Közreműködők: a Metropolitan Opera Ének- és Zenekara
díszlet: Michael Yeargan
jelmez: Catherine Zuber
fény: Donald Holder
rendező: Bartlett Sher
Szereplők:
Gilda: Rosa Feola
Maddalena: Varduhi Abrahamyan
A mantuai herceg: Piotr Beczała
Rigoletto: Quinn Kelsey
Sparafucile: Andrea Mastroni
Vezényel: Daniele Rustioni
Hozzászólások