Színház

Nehéz Istennek lenni

előadás, 100 perc, magyar, 2011.

Értékelés:

8 szavazatból
Szerinted?

Két kamion áll az út szélén. Árut cserélnek: három fiatal nőt. Egy nagyszabású terv készül, ha sikerül, másnapra minden megváltozik. A leleplezés kulcsa a fiú, akit eddig elrejtettek a világ szeme elől. Nem hibázhatnak, ezért a raktér falai között új törvények születnek. Aki nem engedelmeskedik, nem térhet haza. Azonban közöttük van egy idegen, aki bármikor közbeavatkozhatna, mégsem teszi meg - parancsot kapott rá. Mint az Isten, megteremtve a világot, némán szemléli teremtményeit. Egy ideig. De meddig lehet csupán megfigyelőnek maradni?


A(z) Proton Színház előadása

Bemutató időpontja:

2011. május 26., Proton Színház

Stáblista:

Hozzászólások

5/10
makitasunrise 2018 máj. 25. - 01:18:02 5/10
sajnos nem tudom, mit néztem végig ma este. persze, időnként szórakoztató az abszurditása, de intellektuális élményre azért senki ne számítson. popcornszínház, ha csúnyát akarok mondani. nem bántam meg, de pár hét múlva már csak a helyszínre, a díszletre és a buszozásra fogok emlékezni.
8/10
oszizambo 2011 jún. 01. - 22:06:13 8/10
Nagyon nagy meló, de sajnos kevés az irodalom mögötte, és újat is alig láttunk.
10/10
tribe 2011 máj. 27. - 21:11:07 10/10
látom, hogy tiszteled az értékeket, és talán egyet is tudnék érteni veled, ha nem azt gondolnám, hogy igenis kellenek az ilyen felrázós darabok, és nem értem miért van az mindíg, hogy ha ismertebb rendezõ szürreállal próbálkozik, akkor polgárvakításnak titulálják rögtön - szerintem szükség van a szürreálra, én nagyon jõl éreztem magam, a csúcspillanatok tényleg úgy voltak, ahogy írod, hazafelé majdnem nekimentem egy autónak, de nem azért mert el voltam vakítva, hanem inkább lesokkolva. sok hasonló darabot láttam, de eddig ez volt a legkeményebb.
5/10
FElepHánt 2011 máj. 27. - 13:07:12 5/10
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu

NEHÉZ ISTENNEK LENNI LEBESZÉLÕ!!! Trafó Kamion
De Nézõnek még nehezebb... A panoráma-busz emeletén suhanni Vecsésre ûrrepülési élmény, a kamionok belvilágát szemlélni azonban hosszadalmas unalom, melyet csak az indokolatlan, de annál hatásosabb, mutatósan elõvezetett dalbetétek enyhítenek. Szemenyei János ismét bizonyítja fényes zeneszerzõi, hangszerelõi képességeit, persze könnyû a dolga a nagyszerûen éneklõ társulattal.
Obskurus filmesek politikai lejáratást célzó filmet készítenek, vajon miért is kell ehhez szerencsétlen beregszászi prostikat használni, nincs elég facér színészhajadon a pálya szélén? Varroda a kamionban? Nõgyógyászati vizsgálat? Taposós terhesség-megszakítás? - csupa szánalmas kísérlet a közönség sokkolására, elõkészítése a várva várt horrornak. Szorgosan vet-
kõznek a lányok, a szadi-jeleneteket web-kamera közvetíti, halványan borzolva a kislétszámú kukkoló kéjeit,- a többiek szánakozva nézik, avagy inkább cipõjük orrát tanulmányozzák. /Sajnos, a fotókon ígért leszbizés kimarad, a szoftpornó híveinek múlhatatlan bánatára.../
A színészeket a legnagyobb elismerés illeti, béna szerepeiket kvalitásos szinten realizálják, Katona László pompás karikatúrát formál, Derzsi János, Bánki Gergely megbízhatóan hozza ismert figuráját, Nagy Zsolt istenségének még emberi vonásokat is tud adni, Kiss Diána Magdolna megkínzottan is angyalhangon énekel.
A szétégett hátú áldozat himnikus dalba kezd: lám, itt bujkál az abszurd groteszk elszalasztott lehetõsége! Hisz' kit érdekel a téma, ha abból eredeti színházi forma bomlik ki? A hétköznapi naturalitás, vége nincs gyilkolászásba torkolva, még nevetségessé sem tud válni. A Nibelung és a Caligula után ki vitatná Mundruczó Kornél stilizálási képességeit, ki vonná kétségbe rendezõi alkotóerejét, különös affinitását az extrém szürreálhoz? Sajnos, ebben
a polgárvakításban csak színészvezetése, ötletessége és a céltalan merészség érvényesül.
Egyetlen jelenet azonban megmutatja, mit tud kihozni egy feje tetejére állított szituációból: megvan az elsõ hulla, a kerítõnõ és a filmfõnök kettõse számon-kérés helyett Harmadik Richárdi inverz leánykérésbe torkollik, a domina menyasszonyi fátyla kispolgári férjjé fokozza le a nagypolitikába vágyó menedzsert. Rába Roland és Láng Annamária csúcs-duettje néhány percig a felejthetetlen Krétakör atmoszféráját hozza vissza az üresen kongó kamionfalak közé.
Megszoktuk, hogy egy nézhetõ elõadásra két bukás esik, /nem is olyan rossz arány!/, balsejtelmekkel jöttünk most is, ám nincs az a fiaskó, amelyben nem található semmi érték... Ebben az esetben Váradi Annamária "Mammy Blue"-ra gondolunk, aki veszett hevességével, szikrázó temperamentumával megkerülhetetlenül uralta a színpadot. Láng Annamária nagyformátumú alakítása nemcsak lenyûgözõ, de zsigeri ösztönösségén túl, éretten kidolgozott, káprázatos mestermunka is. A hangspektrum sziszegõ parancsszavaktól a buja csábítás turbékolásáig terjed, nem is beszélve a blues-os éneklés karizmatikus erejérõl. Íme a Sirályból Keselyû lett, de talán még magasabbra szárnyal...
Csak igazi írókat, Camus-t, Térey-t, Tasnádi-t kívánunk Neki, - ahogy a rendezõnek is.
10/10
tribe 2011 máj. 27. - 11:27:17 10/10 Előzmény magyarnõ
Bejegyzés törléseTépõ Donát
nagyon kemény volt, most jöttem a preimerrõl. innentõl kezdve mást jelent az hogy színház. nézzétek meg. Ha lenne bajnokság a színjátszásban akkor most ez elvitte volna a nehézsúlyú világbajnoki övet (Hardcore Heavyweight Champion) Felejthetetlen, sokkoló, a "Jég" ehhez képest esti mese. 100%
magyarnõ 2011 máj. 26. - 10:50:03
Egy mondattal jellemezném: a színházba nem kikapcsolódni, hanem bekapcsolódni kell. Ez itt abszolút megtörténik! Felkavar, megráz, elgondolkodtat...