Az elsőfilmes Dömötör Tamás bravúrosan gyömöszölte bele Füst Milán drámáját egy talkshow-ba, előbbi izgalmas, utóbbi nem mond többet egy délutáni tévézésnél, de Árpa Attila legalább megmutatja a cápaszívű producert a Czukor Show-ban.
A tévében futó talkshow-król nemcsak cikkek, tanulmányok és tudományos kutatások is készültek: Így Dömötör Tamás filmjének igazi kérdésére, hogy milyen pluszmegfejtéssel tud hozzájárulni a nagy közös tudáshoz, az a válasz, hogy nem sokkal. Viszont a jelenlegi ismereteikből izgalmas anyagot gyúr. A film ott áll meg, ahol a délutáni Mónika Show is, a pluszt Füst Milán és Árpa Attila jelentik.
Tudjuk, a tévé szemét világ, ahol a producerek a nézettségért megaláznak mindenkit, családokat tesznek tönkre és így tovább. A Mónika show fontos a napi tévéfogyasztásban, a néző megkapja a drámaadagját, lát egy csomó hasonló vagy szerencsétlenebb embert, akikhez képest jobbnak ítélheti önmagát. Dömötör Tamás ezt a világot mutatjatúlságosan rázkódó kamerájával.
Dömötör előző filmjéhez, a Premierhez hasonlóan itt is szuperközelről ábrázol, ott a színházat, itt a mindent elnyomó, embernyűvő tévés gépezetet, ráadásul igazi bravúrt végrehajtva sikerült Füst Milán Boldogtalanok című drámáját is belcsempésznie. Füst 1913-ban olvasott egy hírt Az Estben: egy nyomdász megcsalt szeretője megunja, hogy őt is mindig megcsalják, ezért az újabb szeretőt maga mellé veszi lakásukba, hogy hárman éljenek. A Czukor Shownak ez a központi témája, ami egy Mónika, Balázs vagy Joshi Bharat Show-ba is könnyedén belefér, így a szövevényes családi dráma önmagában megél, ahogy megélt színházban is. Az irodalmi alapanyagnak akkor van a legnehezebb dolga, amikor rájövünk, hogy minden délután képesek a tévések hasonló sztorit ilyen szinten feldolgozni.
E köré a történet köré építik fel a tévé szerepéről és mechanizmusairól, a rendszerben lévő aljasságról szóló kontextust, amiben az emberek csak béna statiszták. Ennek a tévés világnak a markáns arca, jó színésze Árpa Attila, aki a filmben a műsor producereként azon van, hogy működtesse a rendszert.
A dramaturgia követi a tévéshow forgatókönyvét, egyesével jönnek be a szereplők, akik kevésbé lepattantak a show-műsorok hőseiinél, de a konfliktus, amit hoznak, erős. A műsorban megjelenő színészek közül a megcsalt, mindenbe beletörődő Vasvári Emese és a dráma központi alakja, a mindenkit könnyeden megvezető Anger Zsolt emelkedik ki. A film kevésbé erős pontja az egyébként remek műsorvezető, a Czukor Balázs megformálta Czukor Milán, aki nem illik a pörgös, önelégült kereskedelmi tévés világba. A két állítás közti ellentétet feloldandó: egy talkshow-nak lendületes arc kell, Czukor nem az, vagy pedig nagyon jól hozza az öntelt, belefáradt a sztárt.
A Czukor Show jó és szerethető film (6,5/10), ami bár fontos kérdéseket dob be a tévé szerepéről és a családi viszonyokról, nem sok választ ad, és pont akkor fejezi be, amikor az ismert délutáni tévézésnek is vége szakad. Érdemes lenne levetíteni egyszer a napi Mónika Show után, hogyan szembesülnek a nézők saját magukkal, mennyire önreflexívek és képesek-e kilépni a napi rutindráma bűvöletéből.