Egy régóta zajló perben hozott a stúdió számára kedvezőtlen határozatot egy kaliforniai szövetségi bíró.
Az ügy lényege, hogy a Rearden nevű, Szilícium-völgyben működő cég kifejlesztett egy vizuáliseffekt-technikát (MOVA), amely a sminken keresztül is képes a színészek arcvonásait, mimikáját rögzíteni, és digitális jellé alakítani. Állításuk szerint ezt a szoftvert lopták el, és használták többek közt A galaxis őrzői, a Deadpool és A szépség és a szörnyeteg elkészítésekor. A Disney ügyvédei azzal érveltek, hogy a felperes nem tudja bizonyítani, hogy van összefüggés a szoftver használta és aközött, hogy a nézők jegyet váltottak ezekre a filmekre, így a profitra se tarthat igényt a Rearden.
Jon Tigar bíró a Reardennek adott igazat abban, hogy a Disney a szóban forgó filmek reklámkampányaiban kihangsúlyozta, hogy a rendezők és a színészek miként használták a MOVA-féle csúcstechnológiát, illetve a vádlott a YouTube-on elérhető werkvideókban is elbüszkélkedett azzal, hogy miként hozták létre például a szörnyeteget A szépség és a szörnyetegben. A bíró továbbá azt az állítását is elfogadta a felperesnek, hogy
a Disney a technika segítségével könnyebben azonosulható karaktereket kreált, ami hozzájárulhatott a film sikeréhez.
A Rearden szerette volna az is, ha a tárgyalt filmek körét kiterjesztik a Terminator: Genisys, Bosszúállók: Ultron kora, Éjszaka a múzeumban – A fáraó titka és a Fantasztikus Négyes címekre is, vagyis, hogy ezeknek a profitjára is igényt tarthassanak, de ezt a kérést elutasította a bíró.
via: THR