Ridley Scott a Gladiátorral felélesztette a peplum-filmek divatját, A Sólyom végveszélyben-nel pedig bebizonyította, hogy a látványos akciójelenetek és a megtörtént események hiteles rekonstrukciója jól megférnek egy filmen belül is. Ilyen előzmények után nem csoda, hogy óriási érdeklődés övezte Scott legújabb eposzát, mely a keresztes hadjáratok korába, egészen pontosan 1186-ba repíti vissza nézőit.
1186-ban járunk, a keresztes hadjáratok idején. Baliánnal (Orlando Bloom), történetünk főhősével, először, mint hitehagyott, asszonyát és gyermekét gyászoló számkivetettel találkozunk. A fiatal patkolókovács életébe apja hirtelen felbukkanása hoz változást: Ibelini Gottfried (Liam Neeson), a nagy tiszteletnek örvendő lovag azért tért vissza Jeruzsálemből, hogy felkutassa sosem látott fiát, és rávegye arra, hogy kövesse őt a keresztények által uralt szent városba. Bár Balián elutasítja apja ajánlatát, kisvártatva azonban gyilkosságba keveredik, és nem marad más választása, minthogy csatlakozzon apjához és hű kísérőihez.
Scott ezúttal sem fukarkodik a látvánnyal és a harci jelenetekkel, filmje azonban elsősorban Ibelini Balián, a patkolókovácsból lett keresztes lovag fejlődéstörténetére koncentrál. Scott és forgatókönyvírói annyi akadályt görgetnek Balián útjába, amennyivel egy egész emberélet során is nehéz lenne megbirkózni, Balián azonban apja örökségét magáévá téve felülkerekedik valamennyin. Nem elég, hogy Jeruzsálem keresztény uralkodója haldoklik, még saját emberei is ellene fordulnak, és háborút szítanak a korábban békében egymás mellett élő keresztesek és szaracénok között. Balián-nak tehát nemcsak az apjától örökölt birtokán kell bebizonyítania rátermettségét, de mint az uralkodó hű alattvalója, meg kell mentenie Jeruzsálem lakóit a biztos pusztulástól is.
A fordulatos történet jó lehetőséget kínál Scott számára, hogy hódolhasson kedvenc szenvedélyeinek, és egzotikus világok életre keltésével valamint látványos csatajelenetekkel tartsa izgalomban közönségét. A mintegy 800 évvel ezelőtti Jeruzsálem és a sivatagi ütközetek impozáns látványa nem is okoz csalódást a rendező és a történelmi kalandfilmek híveinek, egyedül talán a főszerepet alakító Orlando Bloom játéka adhat okot a fanyalgásra. Míg Russel Crowe személyében Scottnak sikerült megtalálnia az ideális színészt, aki a Gladiátorban elhitette velünk, hogy a Római Birodalom végnapjaiban járunk, addig Orlando Bloom mindvégig kilóg a Mennyei királyság történelmi díszletei közül, és többnyire úgy fest, mintha éppen most lépett volna le egy tinédzsermagazin címlapjáról.