Van rosszabb a műfajban a Star Trek 5-nél és a Travolta-féle Háború a Földönnél? Van bizony – mutatjuk!
A PORT.hu olvasói egyszerűen élnek-halnak a sci-fikért, azon belül is a csapnivalóan rossz sci-fikért. Ezért most meghajlunk a népakarat előtt, és az olyan emlékezetes összeállításaink után, mint amilyen A 7 leghitványabb sci-fi, ami pofátlanul lemásolta a Star Warst vagy épp az Ez a 8 leghitványabb 2000 után készült sci-fi voltak, ismét nyakik merülünk a B-kategóriás filmek lézercsodáiban és varázslataiban! Öveket becsatolni, kilövésre felkészülni, 10, 9, 8, 7...
Íme 7 film, ami gátlástalanul lemásolta a Star Warst, de végül valahogy mégis kultikussá vált mindegyik a maga módján a sci-fi műfaj szerelmeseinek körében.
Tovább
10. Star Trek 5. - A végső határ
Az 1989-ben bemutatott Star Trek 5. - A végső határ nemcsak a leggyengébb darabja a franchise-nak, de ez az egyetlen rész, amit maga a főszereplő, William Shatner írt és rendezett – mivel akkoriban is épp írósztrájk volt Hollywoodban, és máshogy nem készült volna el. Shatner
sajnos számos blődséget rakott bele a filmbe (az Enterprise legénysége például találkozott Istennel is!) és a költségeket is rosszul mérte fel,
így végül nem olyan lett a látványvilág, amilyennek eredetileg megálmodta. A Paramount stúdió ugyanis pazarlásra hivatkozva elzárta a pénzcsapot, George Lucas trükkgyára, az Industrial Light & Magic pedig inkább a Szellemirtók 2 és az Indiana Jones és az utolsó kereszteslovag trükkjeit vállalta be jó pénzért. A Star Trek 5. - A végső határ egyébként annyira rossz, hogy 2016-ban maga Shatner is elnézést kért érte a rajongóitól.
9. Superman 4. - Harc a békéért
Még sehol sem volt a mostani képregényfilmes őrület, amikor Christopher Reeve már sorra forgatta a jó és kevésbé jó Superman-blockbustereket. A negyedik rész 1987-ben került mozikba, ekkor debütált Lex Luthor emberfeletti erővel és gyilkos haraggal bíró teremtménye, Nuclear Man (a magyar fordításban: Atomember), akinek feltett szándéka volt megölni Supermant.
A két gigász mai szemmel nézve pusztítóan gagyi összecsapásába szó szerint beleremegett a világ:
Nuclear Man ugyanis a hatalmas erejével nemcsak lerombolta a Kínai Nagy Falat és felgyorsította az Etna kitörését, de még a New York-i Szabadság-szobrot is lekapta a talapzatáról!
8. Frankenstein Conquers the World
Ez az 1965-ben készült japán óriásszörnyes sci-fi
pont olyan, mintha egy élénk képzelőerejű kisfiú újrajátszaná a gyerekszobában gumidínókkal a Frankensteint, a King Kongot és a Godzillát!
A sztori ugyanis tényleg csak annyi, hogy a második világháború idején a hirosimai bombázás okozta sugárzás miatt egy japán laboratóriumban mutálódni kezd Frankenstein híres szörnyének ott tárolt szíve, és egy hatalmas rémpofa lesz belőle. A (tévesen, lásd ezt a cikkünket) Frankensteinként emlegetett, gigászi lény végül nemcsak a rendőrséggel és a hadsereggel csap össze, de egy hüllőszerű óriásrémmel is – ahogy az már a kaiju zsánerben szokás...
7. Robot Monster
Ebben a lenyűgözően béna, 1953-ban viszont 3D-ben(!!!) vetített B-filmben a Föld urai a szuperintelligens majomemberek lettek, és az emberiség pusztulását túlélő kevesek egyike egy család és egy tudós lettek. A Robot Monster mára egy kultikus B-mozi lett hatalmas rajongótáborral, és ha vetünk rá egy pillantást, máris világos lesz, hogy miért:
a film főgonosza olyan, mint egy űrszkafandert viselő gorilla!
És attól a pillanattól kezdve, hogy megpillantjuk azt a lényt, egyszerűen nem hisszük el el, hogy valaki anno tényleg zöld utat adott egy ilyen filmnek!
6. Santa Claus Conquers the Martians
Ezt az 1964-es sci-fi gyöngyszemet akár a hírhedt Ed Wood is rendezhette volna (róla még lesz szó lentebb!), annyira tipikus B-kategóriás gagyi. Az agyament sztori röviden: a „gonosz űrlények” csapata, vagyis néhány nevetséges maskarába bújtatott statiszta el akarja rabolni a jóságos Télapót, hogy a Marsra hurcolják, és ott befogják a derék hosszú szakállút játékot gyártani a marsiaknak. Csakhogy a Földön a karácsonyi őrületben
annyi Mikulás-jelmezes fickó van, hogy kénytelenek elrabolni két földi gyereket is, hátha ők be tudják azonosítani az igazi Mikulást, de végül az ajándékra vágyakozó marslakók egymás ellen fordulnak...
5. Monster a go-go
Ebben az 1965-ös filmben egy furcsa űrlény épp a tomboló tvisztláz kellős közepén kezdi el riogatni a csípőjét riszáló amerikai fiatalságot.
Csak képzeld el , milyen lett volna a Made in Hungária egy olyan magyar horrorfilmként, amiben a Csókkirályt éneklő Fenyő Ivánt váratlanul elkapja egy szkafanderes mutáns!
Na, szorozd ezt be tízzel, és megkapod az a Monster a go-go című ZS-kategóriás viccet!
4. Turks in Space
Ez a 2006-os sci-fi pont olyan, mintha a törökök licencszerződést kötöttek volna a Magyar Televízióval arról, hogy ők is leforgathatják a saját Űrgammák-verziójukat!
Az eredetileg Dünyayi Kurtaran Adam’in Oglu címen futó alkotás nemcsak hogy olyan rossz, hogy az már jó, de az igen előkelő 19. helyen áll az IMDb inverz TOP100-as listáján, a Bottom100-on.
3. 9-es terv az űrből
Aki szerette Tim Burtontől az Ed Woodot, az talán kíváncsi arra is, tényleg olyan kutyaütő rendező volt-e Edward D. Wood Jr., mint amilyennek a borzas hajú filmes és Johnny Depp bemutatták. A 9-es terv az űrből alapján nyugodtan ki lehet jelenteni:
Ed Wood tényleg csapnivaló filmes volt!
De nélküle ma aligha lenne akkora kultusza az Asylum stúdió blockbustereket parodizáló mockbustereinek vagy a szépemlékű VICO-kazettákon forgalmazott, olcsó és bugyuta akciófilmeknek, amelyekbe nem egyszer sci-fi elemelek is kevert a legendás Golan–Globus-producerpáros. Ez volt a fényes hollywoodi karriert befutott Lugosi Béla utolsó filmje: szegény még itt is a fénykorában hordott Drakula-jelmezében haknizott, már amikor épp nem dróton rángatott, ócska alumínium ufók próbálták meg leigázni a földet kilencedik alkalommal – az előző nyolc inváziójuk ugyanis befuccsolt... Hatalmas nagy baromság, de Tim Burtonnek hála, mára igazi kultfilmmé nemesedett.
2. The Beast Of Yucca Flats
Ennek az 1961-es B-horrornak már a szinopszisa is kész agyrém: a nevadai Yucca Flatsben egy Joseph Javorsky nevű szovjet tudós (a táskájában olyan hétpecsétes katonai titkokkal, mint a szovjet holdraszállás) titkos találkára készül az amerikaiakkal (a tudóst az a Tor Johnson alakítja, akinek a B-filmes karrierjét Tim Burton szintén kiválóan bemutatta az Ed Woodban). Megjelenik azonban a helyszínen a KGB két bérgyilkosa, és mindenkit megölnek a tudóson kívül. Javorsky a sivatagba menekül, ám betéved egy amerikai nukleáris robbantás tesztzónájába, ahol a sugárzás hatására vérengző fenevaddá mutálódik. Megöl egy autózó házaspárt, mire a rendőrség üldözőbe veszi – csakhogy a zsaruk összetévesztik Javorskyt egy ideges családapával, aki a benzinkútról elkószált gyermekét keresi a sivatagban...
A leghajmeresztőbb az egészben ráadásul az, hogy ezt a blődséget az alkotók úgy reklámozták 50 évvel ezelőtt, mint „a valaha készült legizgalmasabb mozifilmek egyike”!
1. Háború a Földön
3000-ben járunk. A Földön már nincsenek sem országok, sem városok, a bolygó merő pusztaság. Az emberiséget pedig kis híján kipusztította egy pszikló nevű idegen faj, amelynek tagjai a túlélőket rabszolgasorba taszították és bányákban dolgoztatják, mivel szükségük van a földi ásványkincsekre, főleg az uránra. Sokan elmenekültek a földönkívüliek elől: ők távoli hegyi falvakban rejtőznek, primitív életformába süllyedve. Ezen a Földön egy Terl nevű, hatalmas termetű, éles eszű idegen (John Travolta) az úr, aki úgy véli, az ő sorsa az, hogy meghódítsa a galaxist. Terl azonban nem tud arról, hogy Jonnie Goodboy Tyler (Barry Pepper) a rabszolgák felszabadítását tervezi...
A film érdekessége, hogy a szcientológiai egyházat megalapító L. Ron Hubbard sci-fi regényéből készült, a szcientológus John Travoltával a főszerepben,
a rendezője pedig az a Roger Christian volt, aki korábban díszlettervezőként Oscar-díjat kapott az 1977-es Star Warsért.
(via Listverse.com)