A Warner egy mesterséges intelligenciára bízná, melyik film kapjon a jövőben zöld utat

A stúdiónak már van egy programja, ami pillanatok alatt kiszámolja, hogy egy adott sztárral egy adott ötlet mennyi bevételt termelne.

Igen merész ötlettel állt elő a Warner Bros. stúdió: ezentúl nemcsak a vezető producerek fognak dönteni egy-egy készülő film sorsáról, hanem bevetnek egy mesterséges intelligenciát is, ami kiszámolja, hogy a filmterv nyereséges lesz-e, vagy borítékolható a bukás! A jelenleg bétateszt alatt álló Cinelytic (ez a cinema analysis rövidítése) programot Tobias Queisser tervezte három évvel ezelőtt. A mesterséges intelligencia olyan paramétereket vizsgál meg a másodperc törtrésze alatt, hogy például mennyire sikeres vagy drágán dolgozó az adott színész, akinek a producerek a főszerepet szánják, mennyit kellene elkölteni a forgatásra és a marketingre, és végül megbecsüli azt is, nagyjából mennyit fog kaszálni a film a mozikban.

Forrás: Warner Bros.

 

A Warner persze nem fogja a programra bízni a döntéshozatalt a hús-vér stúdiófőnökök helyett, a mesterséges intelligenciának inkább csak javaslattételi lehetősége lesz arra, hogy a különböző paraméterek alapján kapjon-e zöld utat egye-egy film, vagy ne. Tonis Kiis, a Warner forgalmazási üzletágának alelnöke így nyilatkozott nemrég a Cinelytic programról:

Minden egyes nap kemény döntéseket kell hozunk arról, hogy mit és hogyan forgassunk le, milyen filmeket juttassunk el a világ filmszínházaiba. Minél pontosabb adatokat kapunk [a Cinelytictől], annál jobban le fogjuk tudni kötni a közönség figyelmét.

Az persze kérdéses, hogy a mesterséges intelligencia hogyan tudja kezelni például a filmgyártás olyan elemeit, amelyeket nem lehet matematikai képletekkel lemodellezni. Mi van, ha egy teljesen ismeretlen rendező első filmjét leszavazza a mesterséges intelligencia, pedig az alkotás be is robbanhatott volna? Mi van, ha utólag derül ki, hogy egy vagy több ismert hollywoodi sztár leigazolása egy ismert franchise sokadik részéhez valójában totális tévút és anyagi bukás (lásd: Men In Black 4, Charlie angyalai 3 és társai)? Arra egyébként maga a tervező, Tobias Queisser is igyekszik felhívni a figyelmet, hogy a programja valóban nem tud mit kezdeni a kreativitást igénylő döntésekkel. Vagyis csak száraz adatokkal tud dolgozni, nincs intuíciója, nem képes előre megjósolni minden kasszasikert. Egyelőre... (via Consequenceofsound.net)