Így viharzott ki Tarantino egy megbeszélésről

Az eset még évekkel ezelőtt történt, de most szivárgott ki – és meg kell mondanunk, abszolút megértjük a Mestert.

Nemrégiben – ahogy arról mi is beszámoltunk – a Universal stúdió vezetője, Jeff Shell azzal haragította magára a legnagyobb moziláncot, hogy miután a Trollok a világ körül című animációs film hatalmas kereskedelmi siker lett a koronavírus miatt bezárt mozik helyett VOD-os platformokon, a jövőben, még ha újból ki is nyitnak a mozik, több premierfilmjüknél is bevezetik ezt a modellt, akár a mozis bemutatóval azonos időben.

Shellről most a Wall Street Journal közölt egy portrét, amiből az derült ki, hogy nem ez volt a filmes főnök első forradalmi ötlete. Amikor ugyanis annak idején Quentin Tarantino Aljas nyolcas című művén dolgozott, a Universalt is megkereste vele, így leültek tárgyalni Shell-lel. Mint az köztudott, a filmet QT a szokásosnál kétszer szélesebb vászonra, azaz 70mm-es filmre forgatta, így az igazi, eredeti verziót csak bizonyos helyeken lehetett vetíteni.

Mindez nyilván a minél különlegesebb és hatásosabb látványt szolgálta – ehhez képest Shellnek az az ötlete támadt, hogy hozzák ki az Aljas nyolcast iPhone-on. „

És mi lenne, ha a filmet rögtön iPhone-ra mutatnánk be?” – hangzott a Universal-főnök kérdése. „Hát ez remek” – mondta Tarantino, és kiviharzott a meetingről.

Így történt, hogy a westernnel a rendező végül megint csak a Weinstein Companynél kötött ki.

Weinsteinék cégének az Aljas nyolcas világszerte közel 156 millió dolláros bevételt hozott, de előtte rá kellett költeniük 60 milliót, ráadásul a 70mm-es formátum további költségeket is eredményezett. Következő, azaz legújabb filmjét, a Volt egyszer egy… Hollywoodot pedig Tarantino már tényleg egy nagy stúdiónál csinálta – de persze nem a Universalnál, hanem a Sony Picturesnél. A nagyvászonnál kisebb formátumra egyébként QT csak akkor adta oda a munkáját, amikor a Netflixnél kijött az Aljas nyolcas sorozatverziója.


(via IndieWire)