Még 10 igen hitvány film a Mátrix utáni korszakból

Ewan Mc Gregor, Cameron Diaz, Nicolas Cage és John Travolta is forgatott olyan filmet az elmúlt évtizedekben, ami papíron nagyon jónak tűnt, de a premiert követően a nézők és a kritikusok is felháborítóan rossznak tartották.

Augusztus végén óriási sikert aratott a PORT.hu-olvasók körében Az 5 leggyűlöltebb film – a nézők és a kritikusok szerint címet viselő cikkünk, amelyben bemutattuk (a Business Insider hasonló témájú összeállítása nyomán), melyek azok az 1999 óta forgatott hollywoodi produkciók, amelyek nemcsak a Rotten Tomatoes nevű, híres-neves kritikagyűjtő portálon rendelkeznek siralmas átlaggal, de a CinemaScore-on is. És hogy miért csak az 1999 utáni filmek kerültek be a gyűjtésbe, mikor előtte is készültek hitvány fércművek? Azért, mert az interneten 1999-ben elindult CinemaScore-on

nem a kritikusok mondják meg, hogy jó lett-e az év slágerfilmje, vagy csapnivaló, hanem maguk a nézők!

Az itteni pontozás ugyanis több mint két évtizede az amerikai iskolák jegyeit veszi alapul: az A+ jelenti a legjobb osztályzatot, az F pedig azt, hogy a rendezők és a színészek lényegében „karót kaptak” a mozikban vetített „dolgozatukra”. Igaz, eddig csak mindössze két tucat mozifilm kapott F-et CinemaScore-on – ezekről rántjuk most le a leplet a korábbi összeállításunk folytatásában!

 

Gagyi film gagyi film hátán (forrás: Budapest Film / Warner Home Video)

 

Íme a TOP5-ös szégyenfal, amit korábban már részletesen ismertettünk, ezért most csak a címeket idézzük fel:

5. Az ördög benned lakozik (2012)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 6%

4. Sötétség (2016)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 3%

3. Félelem.com (2002)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 3%

2. Katasztrófafilm (2008)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 1%

1. Egyedül a sötétben (2005)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 1%

 

Ez pedig itt újabb 10 olyan F-osztályzatot kapott film, aminek a Rotten Tomatoes-átlaga is szinte mínuszba fordul át:

 

Sátáni játszma (2000)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 7%

Janusz Kaminskit mindenki úgy ismeri, mint a Schindler listája, a Ryan közlegény, a Kapj el, ha tudsz!, a Különvélemény és számos más Spielberg-klasszikus Oscar-díjas operatőre. Párszor azonban rendezőként is kipróbálta magát – ám ezek a filmek nem véletlenül tűntek el a süllyesztőben! Tipikusan ilyen mellényúlása volt a Sátáni játszma című horror, amelyben Maya (Winona Ryder)

túlélt egy ördögűzést, így már maga is segédkezik az egyháznak a gonosz kipurgálásában a Sátán eljövetelének jelei után kutatva.

Maya rájön, ki az a férfi, akit a Gonosz kiválasztott arra, hogy személyében emberi testet öltsön. Az illető nem más, mint Peter Kelson (Ben Chaplin), a sikeres író, aki azt kutatja, mi játszódhat le a kegyetlen sorozatgyilkosok agyában, de közben fikarcnyit sem hisz a természetfeletti jelenségekben. Megkezdődik hát a versenyfutás a gonosz ellen, ahol nemcsak Peter Kelson élete, de az egész emberiség sorsa a tét...

 

Tudom, ki ölt meg (2007)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 7%

Lindsay Lohan híres-hírhedt sztriptíztáncosnős horrorjában a botrányos életű színésznő alakította  Aubrey Fleminget, akit elrabol és megkínoz egy szadista sorozatgyilkos. Amikor magához tér, kiderül, hogy belülről is megváltozott: már nem az, aki volt, mintha egy másik személyiség, egy sztriptíztáncos költözött volna belé. Mindenki azt hiszi, hogy a lányt az elszenvedett stressz miatti hallucinációk gyötrik,

ám arra nincs magyarázat, miért jelennek meg a testén furcsa sebhelyek...

Aubrey elhatározza, hogy saját maga fogja kideríteni vele kapcsolatos titkokat, amelyeken keresztül közelebb férkőzhet a gyilkoshoz is.

 

A tanú szeme (1999)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 9%

Ewan McGregor A baljós árnyak bemutatójának évében egy furcsa, szürreális krimit is forgatott, amelyben ő alakította a washingtoni brit nagykövetség speciális ügyekkel foglalkozó ügynökét, a családját korábban elveszítő Stephent. A férfi egy szokványosnak tűnő megbízatása során brutális gyilkosság szemtanújává válik.

Éveken át tartó hajsza kezdődik ezzel egy pszichopata női sorozatgyilkos után, aki folyamatosan elteszi láb alól az útjába kerülő férfiakat,

miközben Stephen egyre inkább vonzódni kezd hozzá. A végén már teljesen a rabjává válik a nőnek, ám a sorsát így sem kerülheti el...

 

The Turning (2020)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 13%

Finn Wolfhard a Stranger Things 1. évadának kirobbanó népszerűsége óta sorra kapja a főszerepeket az olyan kiváló produkciókban, mint az Az 1-2 vagy a Szellemirtók – Az örökség. Sajnos azonban nem mindegyik borzongatós filmje lett siker: a The Turning például

kifejezetten rosszul hasznosítja újra az „idegen érkezik a kísértetjárta, ódon házban élő, furcsa emberek közé”-típusú horrorfilmek kliséit.

 

Rejtélyek szigete (2006)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 15%

„Természetesen” Nicolas Cage sem hiányozhat a leghitványabb filmeket bemutató cikkünkből – elvégre az Oscar-díjas sztár mindig is hajlamos volt arra, hogy sokkal több rossz produkcióhoz adja a nevét, mint jóhoz. Pedig a nálunk valamiért Rejtélyek szigete címmel bemutatott The Wicker Man akár jó is lehetett volna, hiszen egy 1973-as, kultikus brit horror, A vesszőből font ember várva várt remake-je volt. Cage egy visszavonult seriffet alakított benne, aki egy titokzatos módon eltűnt kislány után nyomoz egy félreeső szigeten. Csakhogy furcsa érzése támad a sziget zárkózott lakóival kapcsolatban, ami idővel

egyre fokozódik, ahogy elkezdi leleplezni a pogány rítusokat gyakorló, belterjes közösség furcsa szexuális rituáléit és emberáldozó szertartásait...

 

Az átok háza (2020)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 16%

A japán eredeti alapján készült Grudge-trilógia a 2000-es évek egyik legnagyobb sikere volt a horror zsánerben. A franchise a műfaj mestere, Sam Raimi bábáskodása mellett kelt nemrég új életre – de bárcsak ne nyúlt volna hozzá, mert a végeredmény nem lett különösebben félelmetes. A  történet egy gyerekét egyedül nevelő, magányos rendőrnőt (Andrea Riseborough) követ nyomon, aki kapcsolatba lép egy titokzatos, természetfeletti erővel, amely öldöklő dühöngésre tud kényszeríteni bárkit.

Az illető addig-addig pusztít maga körül, amíg meg nem hal – és ekkor a fertőzés továbblép egy újabb áldozatra...

 

Telitalálat (2000)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 22%

Russ Richards (John Travolta) körülrajongott, nagymenő pennsylvaniai időjós. A sikerhajhász férfi azonban nem elégszik meg ezzel, hiszen minden vágya, hogy egy milliós nézettségű tévéshow házigazdája lehessen. Mivel azonban a pénzügyi helyzete kezd romba dőlni, végül a helyi lottósorsolás főnyereményét veszi célba: elcsábítja a számokat húzó lányt, Crystalt (Lisa Kudrow), és zsebre vágja a telitalálat után járó 6 millió dollárt. Mohósága azonban újabb trükkökre sarkallja, aminek következtében a furcsa párosuk egy asztmás unokatesóval, két korrupt zsaruval, a helyi bérgyilkossal és egy zsarolástól sem visszariadó menedzserrel kibővülve

hol egymással szövetkező, hol a másikat folyton átverő alakok bizarr csapatává válik.

 

Nyílt seb (2003)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 34%

A Marvel-filmek Hulkja, Mark Ruffalo 2003-ban még közel sem volt akkora sztár, mint ma, Meg Ryan pedig a 2000-es években már nem volt Hollywood kedvence. A Túszharc forgatásán viszonyba keveredett a film másik főszereplőjével, Russell Crowe-val – miközben még Dennis Quaid felesége volt, a színésznő karrierjében ezután újabb lejtmenet jött. Ahogy azt ebben a korábbi PORT.hu-cikkben részletesen is kifejtettük, a Nyílt seb című erotikus thriller után, amelyben Mark Ruffalo karaktere, egy gyilkost üldöző nyomozó

szenvedélyes szexjelenetben látható a bűnügybe belekeveredő angoltanárnővel, a nézők és a kritikusok is úgy gondolták, hogy az addigi ártatlan naivákat alakító Meg Ryan „besározódott”.

 

Silent House (2011)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 43%

Mark Ruffalóhoz hasonlóan Elizabeth Olsen is egy olyan Marvel-sztár, aki nemcsak a Bosszúállók folytatásaiban parádézott, hogy aztán saját tévésorozata is legyen WandaVízió címmel, hanem bizony ő is olyan híresség, aki ócska horrorban kezdte a karrierjét. A Silent House sajnos egy nívótlan horror lett, amiben a színésznő ugyan derekasan küzd a zsáner unásig ismert elemeivel,

mégsem tud izgalmas lenni, ahogy a film valós időben ábrázolja a baljós természetfeletti eseményeket.

 

A doboz (2009)

  • Rotten Tomatoes-átlag: 44%

A Donnie Darko 2001-es bemutatóját követően mindenki azt hitte, a csavaros sztorijú film atyja, Richard Kelly lesz Hollywood új csodagyereke. Nem így történt: ahogy azt ebben a korábbi PORT.hu-cikkben is írtuk, azóta is mindenkit fejvakarásra késztet a rendező munkássága. A 2009-es A doboz sok szempontból legalább olyan bizarr, mint a Donnie Darko volt, csak valahogy minden sokkal gyengébben muzsikál benne, és semmi sem üt akkorát, mint a nagy elődben. A történet főszereplője egy '70-es évekbeli házaspár. Arthur (James Mardsen) a NASA mérnöke, a felesége, Norma (Cameron Diaz) irodalomtanár. A házaspár a középosztálybeliek átlagos életét éli, egészen addig, míg egy nap az anyagi helyzetük váratlanul megrendül, miután mindkettőjüknek munkahelyi problémái támadnak. Másnap egy dobozt találnak a küszöbön.

1 napjuk van arra, hogy eldöntsék, megnyomják-e a dobozon lévő gombot. Ha megteszik, meghal egy általuk nem ismert ember, ők pedig 1 millió dollárt kapnak...