Mindenki Prérifarkas-filmet akar, kivéve a Warnert, akié a figura

Újabb fordulat jöhet a 70 millióból leforgatott, de végül kukázott Coyote vs. Acme kacskaringós történetében: az Amazon mellett már a Netflix és a Paramount is szeretné megszerezni, hogy a saját portfólióját erősítse vele.

Az, hogy valaki még 40 éves kora előtt megkap minden pénzt, paripát és fegyvert, hogy hollywoodi blockbustert forgathasson gyerekkora kedvenc rajzfilmsorozatából, valószínűleg minden rendező nagy álma. Az 1983-as születésű Dave Greennek ez kétszeresen is megadatott:

  • 2016-ban ő rendezte meg a Tini Nindzsa Teknőcök: Elő az árnyékbólt.
  • 2022-ben pedig szintén ő rendezte meg a Gyalogkakukkot üldöző Prérifarkas saját mozifilmjét, a Coyote Vs. Acme-t.

Az utóbbi alkotás azonban sosem került mozikba...

Hiába ment el 70 millió dollár az új-mexikói forgatáson a filmre, a Warner Bros. Discovery egy máig érthetetlen döntést követően 2023 novemberében végül inkább lemondott a Coyote Vs. Acme-ről (itt írtunk akkor róla). A stúdió vezetősége ugyanis úgy ítélte meg, hogy jobb lesz veszteségként elkönyvelni a filmet, és kapni érte egy 30 millió dolláros adójóváírást, mint hogy a már elköltött 70 millió mellé még egyszer ki kelljen csengetni 70 milliót marketingre, hogy aztán ez a Warner-film is ugyanúgy megbukjon a mozikban, mint a Flash vagy a Kék Bogár.

A Warner Bros. kinyírt egy újabb filmet, de az köszöni, túlélte

Újabb, már kész filmet hajított volna ki a stúdió, de úgy tűnik, a Coyote vs. Acme megmenekül.

Tovább

Pedig mindenki azt mondta már akkor is, és szajkózza azóta is, hogy a Coyote Vs. Acme-ben igenis lett volna kraft. BenDavid Grabinski író-rendező például egy akkori bejegyzésben az írta az X-en (korábbi nevén: Twitter), hogy

A Coyote vs. Acme egy nagyszerű film. A legjobb, amit a Roger nyúl a pácban óta láttam. A főszereplők iszonyú jók, a fényképezés pazar, az animáció nagyszerű, a befejezés pedig mindenkit k*rvára megríkat. Azt hittem, ennek a szakmának az a célja, hogy sikerfilmeket készítsünk.

A Coyote Vs. Acme kukázása, és az, hogy a Warner még a saját streamingplatformján, a Maxon (korábbi nevén: HBO Max) sem hajlandó bemutatni egy kasszarobbantó blockbusternek szánt produkciót, éles kritikát váltott ki tavaly novemberben, nemcsak a stábtagokból, de más filmkészítőkből is, és szót emeltek a döntés ellen az animációs szaklapok is. Sajtóbeszámolók szerint ismert írók, rendezők, színészek és animátorok is dühös telefonhívásokat intéztek a Warner Bros.-hoz, kifejezve csalódottságukat a lépés miatt. Íme egy akkori poszt a film egyik főszereplőjétől, John Cenától:

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

John Cena (@johncena) által megosztott bejegyzés

 

Több filmes is úgy döntött, lemondja a stúdióval korábban megbeszélt találkozóját, és sokan nyilvános posztokban is megjegyezték, hogy a Warner döntése azért is érthetetlen, mert a Coyote Vs. Acme tesztvetítésein a nézők kifejezetten dicsérték. Azt persze csak ezek a bennfentesek tudhatták, pontosan milyen a film, tényleg hasonlít-e a Roger nyúl a pácbanra és a Space Jamre (vagy a 2022-ben bemutatott, hasonló stílusú Chip és Dale: A Csipet Csapatra), ahol az ismert rajzfilmfigurák a hús-vér emberek között járnak-kelnek.

Mint kiderült, a Coyote Vs. Acme tényleg olyan lett volna, mint a „nagy elődök”,

a Prérifarkas hangját kölcsönző Eric Bauza ugyanis a december 31-i pezsgőmámoros durrogtatás leple alatt kirakott a hivatalos Instagram-oldalára egy jelenetfotót a filmből azzal a sokatmondó kijelentéssel, hogy 

Találkozunk jövőre! #CoyoteVsACME
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

???? ????? (@bauzilla) által megosztott bejegyzés

 

A kép legalább akkorát robbant az interneten, mint az Acme feliratú TNT-rudak a rajzfilmekben, mivel ez volt az első jó minőségű jelenetfotó, ami nyilvánosságra került a produkcióból. Eric Bauza posztja ráadásul sokak szerint valójában arra vonatkozott, hogy

a színfalak mögött már javában zajlanak a tárgyalások a Coyote Vs. Acme stábja és a Warner Bros. konkurensei között arról, melyik rivális stúdió karolhatja fel 2024-ben a pórul járt Prérifarkas filmjét. 

Azt követően ugyanis, hogy 2023. november 9-én a Warner Bros. illetékesei hivatalosan is bejelentették, hogy a film ugyan elkészült, de nem fogják bemutatni, akkora népharag zúdult rájuk, hogy a stúdió inkább visszatáncolt, és a vezetőség lehetővé tette a Coyote Vs. Acme készítői számára, hogy keressenek a produkciónak más forgalmazót (természetesen a saját szakállukra, önerőből). Ez viszont már csak azért is pikáns fordulat, mert a Prérifarkas és a Gyalogkakukk is a Warner animációs stúdiójának legismertebb figurái, a filmben pedig olyan kultikus Bolondos dallamok-karakter is csatlakozott volna hozzájuk, mint Tapsi Hapsi!

2023. november 13-án a Deadline Hollywood már arról számolt be, hogy a streamingóriások közül az Amazon, az MGM, az Apple és a Netflix is élénken érdeklődik a Coyote Vs. Acme forgalmazási jogainak megvásárlása iránt, a rendező, Dave Green pedig intenzív lobbizásba kezdett: bemutatta a filmjét a Paramount Picturesnek és a Sony Picturesnek is. Iparági pletykák szerint a Sonyt és az Apple-t nem érdekli a Prérifarkas, és nem is licitáltak a filmre, az Amazon egyelőre kivárásra játszik, a Netflix és a Paramount viszont már tett is ajánlatot – utóbbi stúdió ráadásul a mozikban is bemutatná a filmet.

No de miről szól ez a film, hogy mindenkit ennyire lázba hoz, kivéve a Warnert?

A Bolondos dallamok-rajzfilmekből ismert Wile E. Coyote egy nap megelégeli, hogy az Acme Corporation által gyártott összes termék visszafelé sül el, és minden folyton felrobban, szétszakad és összetörik a kezében, miközben bombákat dobálva vagy épp rakétacipőben futva próbálja elkapni örök riválisát, a szélsebes Gyalogkakukkot. A szerencsétlen Prérifarkas ezért úgy dönt, bepereli az Acme óriásvállalatot, de csak egy hozzá hasonlóan ügyefogyott ügyvédet tud szerezni maga mellé.

Ám amikor a pipogya ügyvéd megtudja, hogy az Acme gyárat pont az a szemétláda jogász képviseli, aki korábban a főnöke volt egy ügyvédi irodában, ahol folyton halálra szívatta őt, a két peches flótás felszívja magát, egyesítik erőiket, és bevállalják a bírósági tárgyalást a győzelem reményében.

A szemétkedő, gonosz Acme ügyvédet egyébként nem kisebb sztár alakítja a filmben, mint a pankrátorból lett szuperhős és vígjátékkirály, John Cena. (Magát a film elkészítését egyébként már 2018-ban bejelentette a Warner – hírt is adtunk róla anno itt a PORT.hun).

Mozifilm készül a Gyalogkakukkot kergető Prérifarkasról

A címe az lesz, hogy Coyote vs. Acme. Itt is ráesik majd a szikla meg a páncélszekrény?

Tovább

 

Ez a sztori tényleg piszok viccesen hangzik, ráadásul a film forgatókönyvírói és producerei között ott van az a James Gunn is, akinek eléggé felvitte az Isten a dolgát azóta, hogy a geekek a mennybe menesztették A galaxis őrzői-filmek miatt, később pedig, miután a Marveltől átigazolt a Warnerhez, a Suicide Squad 2 után is virágesőt szórtak rá a rajongók. Azóta pedig már ő a Warner Bros. égisze alá tartozó DC Studios társelnöke és vezérigazgatója, aki a következő évek szuperhősös filmjei tekintetében élet és halál ura, így különösen érthetetlen, miért nem tudott lobbizni egy kicsit az egyik korábbi saját produkciója érdekében valamelyik felsővezetői meetingen... 

Forrás: Gifer.com

 

Nagy kérdés tehát ezek után, hogy a Warner mennyire lesz képes arcvesztés nélkül kijönni ebből a sztoriból. Lehet, hogy rövid távon jó döntés volt bevállalni egy drága és rizikós megtérülésűnek ítélt film elkaszálását a 30 milliós adójóváírás miatt, de hosszú távon könnyen lehet, hogy sokkal nagyobb, milliós összegű lesz az anyagi veszteség amiatt, hogy a stúdióra pillanatok alatt rázúdult a szakma és a nép haragja.

A Warner renoméját már eddig is alaposan megtépázta az a lépés, amikor 2022 áprilisában a WarnerMedia egyesült a Discoveryvel, és a Warner Bros Discovery elnevezésű konglomerátum új vezérigazgatója, David Zaslav egy sor olyan költségcsökkentő intézkedést vezetett be, amiért bőven kapott hideget-meleget (ennek része volt egyebek között a Batgirl-mozifilm és az új Scooby Doo-film kukázása, de az is, hogy az HBO nem kért 2. évadot az utóbbi évek egyik legsikeresebb magyar fejlesztésű sorozatából, a Besúgóból). Egy ilyen helyzetben pedig különösen rosszul fest egy olyan kép, hogy a Warner stúdió számára a filmek és sorozatok már nem is művészeti alkotások, hanem bármikor lecserélhető tucattermékek, amiket bármikor ki lehet dobni, ha épp kozmetikázni kell egy Excel-táblázatot a jobb negyedéves pénzügyi beszámoló érdekében.

(via BBC.com)