A Mom and Dad előzetese éjsötét vígjátékot ígér, a Reszkessetek betörők filmek véres, kifacsart kistestvérét, ahol az amúgy sem éppen visszafogott Nicolas Cage végre elengedheti a gyeplőt.
Nicolas Cage sosem visszafogott előadásmódjáról, cizellált játékáról volt híres: ő mindent belead a szerepbe, ha kell, ha nem kell. Gyakran akkor is, amikor egyáltalán nem kell, ami miatt sokszor megkapja a magáét a kritikusoktól és a nézőktől is, de ha jól jön ki a lépés, pont az ő kissé mániákus játéka adja el az adott filmet. Jó eséllyel ez történik majd a Torontói Filmfesztiválon már bemutatott Mom and Dad esetében is, aminek csak most jött ki az első, jócskán meghökkentő előzetese. Mert ebben a filmben semmi sem szent.
Merthogy egy hollywoodi filmben például tilos a gyerekeket és az időseket bántani, itt viszont pont az ellenkezője zajlik. A gyerekek ugyanis szó szerint szüleik agyára mennek, és nem csak egy családról van szó, hanem mindenkiről. Apák és anyák egy pillantás alatt megvadulnak, és minden létező eszközzel csemetéik életére törnek, mintha csak a tőlük eddig elszenvedett összes sérelmet akarnák megbosszulni. Ezt teszi a Nicolas Cage és Selma Blair által játszott házaspár is. akik elég sokáig viselték el tinilányuk és kisfiuk szemtelenségét, de valami furcsa jelre elönti őket az agresszió, és a megfelelő szerszámok igénybevételével felkészülnek a leszámolásra, és megkezdődik a macska-egér játék szülők és gyerekeik között. És a vacsorára megérkeznek a nagyszülők is.
A Mom and Dad, vagyis Anyuci és apuci rendezője az a Brian Taylor, aki korábban már dolgozott Cage-dzsel A szellemlovas 2. - A bosszú ereje társrendezőjeként, sőt, ő volt a Crank filmek társrendezője is, de a jelek szerint csak most szedte össze a kreativitását ahhoz, hogy egyedül írjon meg és rendezzen egy saját filmet. Ami egyébként rém viccesnek tűnik kezdve a család hétköznapi életétől az egész környéket hatalmába kerülő őrület első jelein át a gyerekek kétségbeesett meneküléséig, amikor a szülők minden cselt bevetnek, hogy elkapják őket, Például eljátsszák, hogy egyedül ők maradtak normálisak, majd egész arzenált vetnek be a kicsik ellen. És persze az ilyesmin nem szabadna nevetni, de muszáj, annyira abszurd a helyzet – és persze tudjuk, hogy a végén nyilván minden rendben lesz. Vagy mégsem?
Az abszurd, túlhajtott humor egyébként Selma Blairtől sem áll messze: a Szégyen és gyalázat című John Waters vígjátékban például gigászi méretű cickókkal rohangált, és most is láthatóan remekül érzi magát a minden korábbi megpróbáltatásért törlesztő anyukaként. A forgalmazó Momentum Pictures korlátozott kópiaszámban mutatja be a filmet 2018. január 19-én Amerikában, ami rögtön nézhető lesz a fizetős szolgáltatóknál is, sajnos valószínűleg nálunk is az utóbbi lesz a sorsa, bár nagyon szórakoztatóan hangzik.