A Warner Bros. Discovery új vezetőségének egészen más a műsorpolitikája.
Túlzás nélkül sokkolta a szakmát és a közvéleményt is, hogy a Warner a minap kukázta az HBO Maxra szánt, 90 millió dollárba került és gyakorlatilag befejezett Batgirlt, illetve a múlt héten befejezett egész estés, Scoob! című Scooby-Doo animációs folytatást. A jelenlegi helyzet alapján úgy tűnik, hogy ezek soha nem kerülnek a közönség elé.
A Batgirl rendezői, a Bad Boys harmadik részét jegyző Adil El Arbi és Billal Fallah épp Marokkóban tartózkodtak El Arbi esküvőjén, amikor megtudták, hogy filmjük ment a kukába – pedig már készültek, hogy a lagzi végén visszatérnek a vágószobába, hogy elvégezzék a Batgirl utolsó simításait.
Sok spekuláció látott napvilágot arról, hogy miért törölték a filmet, egyes források szerint pocsék lett a tesztvetítés fogadtatása, bár tegyük hozzá, hogy az ideiglenes vizuális effektek ilyenkor nagyban lefelé módosítják a közönség véleményét. Az indokot azonban a Warner és a Discovery összeolvadása utáni új műsorpolitikában, illetve a fúzióval járó 3 milliárd dolláros adósság lefaragásában kell keresni. Ennek hatásait mi, hétköznapi nézők is tapasztalhattuk, amikor minden előzmény nélkül eltűnt az HBO Maxról A besúgó, több tucat másik sorozattal együtt. A cég a nemzetközileg alulteljesítő produkciók eltávolításával is spórolni tud, ugyanis azok műsortárban tartása is komoly költségeket tud jelenteni.
A stratégia irányváltozás egy része azon múlott David Zaslav, a Warner Bros Discovery főnöke elutasítja elődje, Jason Kilar stratégiáját, amely az HBO Max streaming-előfizetések kiépítésére irányult. Ezt a Project Popcorn nevű kezdeményezésével támasztotta alá, amellyel a teljes 2021-es mozis listát – beleértve a Dűne, a Godzilla vs. Kong, a Richárd király, a Mátrix 4. – a bemutatóval egy időben elérhetővé tették az HBO Maxon is, az előfizetésen tőli némi plusz költségért. A koronavírus idején még működhetett ez a rendszer, de már nem, az emberek kiéhezve tértek vissza a moziba – lásd a Top Gun: Maverick 1,3 milliárd dolláros, eszméletlen sikerét. Azaz: az új vezetőség nem támogatja a nagyköltségvetésú, original tartalmakat, ebben a Universal és a Sony hitvallását követik:
a filmek akkor nyernek kulturális jelentőséget, ha elsőként mutatkoznak be a mozikban, és jelentős összeget költenek rá.
Amikor 45 nappal később megjelennek a streaming oldalakon, akkor már értékesek, mert kulturális jelentőséggel bírnak. Ezt a stratégiát alkalmazza majd az Apple, a Martin Scorsese rendezte Leonardo DiCaprio-Robert De Niro drámával, a Megfojtott virágok (Killers of the Flower Moon) című filmmel, ami valószínűleg Cannes-ban debütál, mielőtt a Paramount forgalmazási csatornáin keresztül teljes egészében a mozikba kerülne.
A Warner Bros. Discovery jelenleg is csendben farigcsálja az HBO Max tartalomtárát, az elmúlt hetekben legalább hat további 2max oroginal" produkciót is töröltek: a Felszállás – Veled a Marsra című romantikus sci-fi vígjátékot, a Melissa McCarthy főszereplésével készült Szuperagyat, Robert Zemeckis 2020-as Boszorkányok remake-jét Anne Hathaway, Octavia Spencer, Stanley Tucci és Chris Rock főszereplésével, Seth Rogen Amerikai pác című vígjátékát, Doug Liman Karantén melóját, valamint a Charm City Kings című drámát. Ezeknek a filmeknek a továbbbi sorsa ismeretlen, hiszen a Max Original tartalmakat úgy tűnik, sehol máshol nem tervezik elérhetővé tenni.
(Források: Variety és Deadline)