Az HBO sorozata a 4. évadával véget ér, pedig még terveztek kettőt az alkotók.
A Michael Crichton 1973-as játékfilmjén alapuló Westworld 2016-os indulásakor az HBO egyik legfontosabb sorozatának számított. Az A-listás szereplőgárdában olyan nevek tűntek fel, mint Anthony Hopkins, Ed Harris, Jeffrey Wright, Thandiwe Newton, Evan Rachel Wood és James Marsden. A nézők és a kritika is szerette a szériát: több mint 50 Emmy-jelölést gyűjtött be, az első és a második évad egyenként több mint 20-at. A harmadik évad már „csak” tízet kapott, a nézettsége visszaesett, és a kritikai visszhang is egyre rosszabb lett.
A múlt hónapban Jonathan Nolan, a sorozat társkreátora egy interjúban még azt mondta, hogy reméli, az HBO rábólint az ötödik évadra, hogy lezárhassák a robotlázadás történetét. Lisa Joy társkreátor (egyben Nolan felesége) ehhez még hozzátette, hogy a sorozat mindig is egy konkrét befejezés felé haladt, amelyet még nem értek el.
Nagy meglepésként mégsem érhette őket az HBO döntése, mert a széria nézettsége a harmadik évadban meredeken visszaesett, és a trend a negyedik évadban is folytatódott. A Westworld kritikai értékelése a Rotten Tomatoes-on szintén csökkent, az első két évad 80-as átlagáról az utóbbi két évad 70-es átlagára. Egyre több rajongó kifogásolta, hogy a történet zavarossá vált, és nincsenek olyan karakterek, akiknek szurkolhatnának.
Az HBO ugyanakkor korábban adott időt a nagyobb szériák készítőinek, hogy lekerekíthessék a sorozataikat, megspórolandó az előfizetők felháborodását. Ráadásul egy olyan sorozat, amelyiknek van eleje, közepe és vége, vitathatatlanul növeli a streaming- és DVD-, illetve Blu-ray-értékét egy félbehagyott szériához képest.
Bár a Warner Bros. Discovery vezérigazgatója, David Zaslav agresszív költségcsökkentést ígért, a csatorna bennfentesei azt állítják, hogy a takarékosság nem volt tényező a sorozat megszüntetésében. A lépés mégis beleillik a kábelhálózat legutóbbi, nagy költségvetésű sorozatokkal kapcsolatos döntéseinek sorába: nemrégiben a J.J. Abrams által gyártott eredeti sci-fi drámára, a Demimonde-ra mondott nemet, miután a megaproducer 200 millió dollár feletti költségvetést kért. Az HBO vezetői állítólag a Sárkányok háza 125 millió dolláros költségvetésére hivatkozva utasították el az ajánlatot. Más, Abrams által gyártott DC Comics sorozatokat is ejtettek az HBO Maxnál, miközben Zaslav a múlt héten azt mondta Wall Street-i elemzőknek, hogy őt leginkább a stúdió olyan jól ismert franchise-ainak bővítése érdekli, mint a Superman és a Harry Potter.
Ami biztos: Jonathan Nolannek és Lisa Joy-nak a jövőben sem kell megélhetési gondokkal küszködniük, mert még 2019-ben kötöttek egy ötéves, átfogó szerződést az Amazonnal, a források szerint évi 30 millió dollár értékben. Első sorozatuk a Prime Videónál, a The Peripheral október 21-én indult, és decemberben fejeződik be az első évad, de Nolanék adaptálják a Fallout című népszerű videojátékot is.
Via: THR