A Cápák között történetének egyik legmeghatóbb üzletkötését láthattuk

A műsor történetének eddigi legfiatalabb vállalkozója horgolt plüssfiguráival nyűgözte le a Cápákat. A kézzel készített termékek mellett az esküvői kutyasitter szolgáltatás, egy streetwear ékszermárkát, egy speciális kupakot és egy kalandkönyvet is bemutattak az RTL üzleti showműsorában.

Esküvő négylábúakkal

Saját, Borisz névre keresztelt kutyájával lépett a Cápák elé Bénó-Sápi Anna, aki a Weddog számára szeretett volna befektetést kérni. A kutyatréner vállalkozása azért jött létre, hogy a kutyatulajdonosoknak a nagy napon se kelljen nélkülözniük kiskedvencüket. Szakszerű felügyelettel, – amennyiben a gazdi igényli, trükkökkel betanítva – a kutyák is részt vehetnek a Weddog kutyasitter-szolgáltatásának köszönhetően az esküvőn. A kutyatréner a vállalkozás további fejlesztésére 2 millió forintot kért, 10% tulajdonrészért cserébe. Bár lendülete és szakmája iránti elkötelezettsége meggyőzte a Cápákat, az üzletben nem látták meg a lehetőséget, így egyikük sem fektetett a kutyasitter-szolgáltatásba.

 


Ékszerek, amelyekre a Cápák sem tudtak nemet mondani

Elérhető árú, utcai viselettel kompatibilis ékszereket mutattak be a Cápáknak Otakomaiya Balázs és Molnár Dominik. Vállalkozásukat Ezzra névre keresztelték. Míg előbbi vállalkozó otthonosan mozgott a Cápák előtt – korábban egy buliappal próbált szerencsét – társát Az álommeló című műsorból ismerhette meg a közönség. A fiatalok 2000 eladott termékkel a hátuk mögött tovább szeretnék bővíteni kínálatukat, illetve terveik szerint a befektetésre kért 12,5 millióból első offline üzletüket is megnyitnák. A befektetésért cserébe 10% tulajdonrészt kínáltak, amelyre több Cápa is ajánlattal reagált. Bár az ékszereket felpróbáló Balogh Petya és Moldován András kiszálltak, Orbók Ilona, Lakatos István és Balogh Levente ajánlatot tettek. Míg utóbbi tulajdonrészét túl magasnak találták, Ilona és István ajánlatán elgondolkodtak a fiatalok. A két Cápa végül közösen fektetett be az ékszerbizniszbe: Orbók Ilona 6,25 millió forinttal 12,5 %-ért cserébe, míg Lakatos István – Cápatársának felajánlva a nagyobb üzletrészt – 10%-ért cserébe fektetett be 6,25 millió forintot.

 

 

Dobozos italokra specializált kupakok

Saját fejlesztésű termékkel mutatkozott be a Cápáknak a ClipCAP feltalálója, Szabó János. A programozó a 3D nyomtatóval előállított prototípusokkal szerette volna elnyerni a Cápák bizalmát, akiktől 10 millió forintot kért 10%-ért cserébe. A termék árazása és a teszteléskor nyújtott eredmények azonban nem nyerték el a Cápák tetszését, senki nem fektetett be a ClipCAP-be. „Évtizedek óta gyártják ezeket az italokat, nem sikerült megoldani a problémát sem itt, sem Amerikában. Ez a termék nem alkalmas az eladásra” – összegezte érveit Balogh Levente.

 

Kalandkönyv pároknak

Élmények gyűjtésére biztatja a párokat Birinyi Balázs és Dénes Márk vállalkozása, a Kalandkönyv. A speciális kiadványban különféle feladatok, kihívások lapulnak a kaparós felületek mögött, amelynek teljesítését a könyvbe jegyezve, akár fotókkal is illusztrálva őrizhetik azt meg a szerelmesek. A vállalkozás további terjeszkedésére 10 millió forint befektetést reméltek a vállalkozók, amelyért 8% üzletrészt kínáltak. Míg Balogh Levente és Moldován András azonnal kiszálltak, Balogh Petya végül a termék könnyű másolhatósága miatt mondott nemet. Lakatos István némi hezitálás után szintén nemet mondott, míg Orbók Ilona ajánlatot tett: 10 millió Ft befektetés, 25%-ért, három évvel későbbi visszavásárlással. Bár a vállalkozók szerettek volna ellenajánlattal élni, az üzletasszony erre esélyt sem adott. Így ajánlatát visszautasította a vállalkozópáros, a Kalandkönyv pedig befektetés nélkül maradt.

 

Három Cápát is megnyert a 16 éves vállalkozó

A Cápák között eddigi legfiatalabb pitchelőjeként lépett a Cápák elé a 16 éves Nyikonyuk Balázs. A Csipcsiripp Plüssmanufaktúra megálmodója saját, kézzel horgolt termékeit mutatta be a Cápáknak. Motiváltsága, üzleti érzéke és a termék iránti elkötelezettsége meghatotta a Cápákat, akik lenyűgözve hallgatták a középiskolás fiatalember üzleti prezentációját, amelyből az is kiderült, korábban sokan bántották a hobbija miatt. A vállalkozó a horgolást népszerűsítő oktatócsomagok bevezetésére 2 millió forintot kért, 50% tulajdonrészért. Balogh Levente és Moldován András szinte azonnal ajánlatot tettek 1-1 millió forinttal, 30% tulajdonrészért cserébe. De Lakatos István is szerette volna Nyikonyuk Balázs vállalkozását támogatni, így végül a három Cápa 1-1-1 millió forinttal szállt be a plüssök világába, összesen 30% tulajdonrészt cserébe. „Négyéves koromban én már árultam ezt-azt az óvodában, de még 16 évesen nem tartottam itt, hogy saját Kft-m volt. Ez nagyon extra, hogy egy srác 16 évesen azt mondja, hogy a szülei alvó Kft-jét felélesztette és ő abban árul valamit. Volt igazi árbevétele, abból, amit a saját kezével készített. Ez a fiú fantasztikus”- mondta Moldován András.